Kategorie

Testy samochodowe, Klasa średnia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Właściwości jezdne Mazdy6 są powszechnie doceniane w motoryzacyjnym światku. Czy najnowsza generacja Mazdy6 udźwignie sławę poprzedniczki? W teście Mazda6 z silnikiem Diesla o mocy 175 KM.
Polacy kochają sedany. Na rynku samochodów używanych wielbią niemieckie, a jako nowe najczęściej wybierają japońskie. Według statystyk, pod maską wymarzonego sedana najczęściej klekocze turbodiesel, ale są też kierowcy, którzy wolą zapach benzyny. Dla tych drugich Honda ma w ofercie Accorda 2,4 Type-S.
Alfa Romeo 159, mimo że już trąci myszką to starzeje się z godnością. Samochód nadal urzeka pięknym kształtem karoserii i wciąż dobrymi właściwościami jezdnymi. A wszelkie pogłoski o rychłym pojawieniu się następcy są dobrą okazją do tego, by przy zakupie Alfy wynegocjować większy rabat i jeszcze bardziej cieszyć się z posiadania tak pięknego samochodu.
Nowa Kia Optima wyruszyła na podbój segmentu D, w którym królują tak mocni gracze jak VW Passat, czy Ford Mondeo. I trzeba przyznać, że przy tzw. wejściu zwróciła na siebie uwagę. Ale czy porażająco piękna linia nadwozia nie jest jedynym atutem Optimy?
Toyota Avensis to jeden z najdyskretniejszych samochodów w swojej klasie. Ale pod mocno zachowawczą stylizacją kryje się komfortowe, oszczędne i przyjemne w prowadzeniu auto.
Najnowsza odsłona Volkswagena Passata to nic innego jak wersja poprzednia, poprawiona, w internetowej nomenklaturze można ją nazwać 2.0. Nie mamy zatem do czynienia z nową generacją modelu Passat, tylko poprzednią nieco zmodyfikowaną. Czy solidniejszy lifting wystarczy, by Passat nadal przyciągał do siebie klientów?
Citroen C5 najnowszej generacji to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Tym samym „Ce piątka” przestała być autem wzbudzającym swoim wyglądem kontrowersje (tak jak to się działo w przypadku C5 poprzedniej generacji) i stała się autem solidniej od poprzednika wykończonym. Jedno się nie zmieniło. Wciąż jest pojazdem niezwykle komfortowym.
Benzynowe turbodoładowane ponad 200-konne sedany nie cieszą się wielkim wzięciem, głównie ze względu na koszty benzyny. Niektórzy kierowcy jednak mogą sobie pozwolić na tankowanie drogiej obecnie "bezołowiowej". Czy 220-konny Opel Insignia z napędem na cztery koła to dla nich dobry wybór?
Mazda 6 oferowana jest w trzech wersjach nadwoziowych, sześciu silnikowych i czterech wyposażeniowych (plus jedna limitowana specjalna: Kirei). Oto, jaką Mazdę 6 wybrać.
Mazda 6 nie jest najszybszym autem w klasie średniej. Nie jest też na pewno najbardziej ekskluzywna. Poza wyglądem jej zalety wcale nie są widoczne na pierwszy rzut oka, jednak po chwili okazuje się, że ma ich całe mnóstwo.
Renault Laguna III w porównaniu do modeli poprzednich generacji jest wykończona z większą starannością. A niedawny lifting najnowszej generacji Renault Laguny dodał autu więcej uroku.
Suzuki kojarzy się głównie z motocyklami, terenówkami oraz małymi autami miejskimi. Dwa lata temu szefowie japońskiego koncernu postanowili zaatakować segment D. W efekcie, w salonach pojawił się sedan klasy średniej: Suzuki Kizashi.
Peugeot 508 to następca modelu 407, choć poziomem komfortu zdecydowanie aspiruje do wyższej klasy średniej.
Trzy tygodnie temu mieliśmy okazję testować świetny samochód - Hondę Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym. Był to doskonały wybór dla osób szukających auta, w którym niemal idealnie połączono komfort, funkcjonalność i sportowego ducha.
Honda Accord ósmej generacji nie daje zbyt dużo możliwości konfiguracji. Dwie wersje nadwoziowe, 4 silniki (w kombi tylko trzy) i cztery (dla kombi dwie) wersje wyposażeniowe to niewiele. Jest to jednak typowe w przypadku aut produkowanych w Japonii.
Pierwsza generacja Hondy Accord pojawiła się na rynku w 1976 roku. Japońskie auto konkurowało wtedy w segmencie kompaktów, ale już druga generacja Hondy Accord wprowadzona na rynek w 1981 roku przeskoczyła klasę wyżej i tak zostało do dzisiaj.
Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. W niniejszym poradniku radzimy, jaką wersję Opla Insignii wybrać, gdy planujemy zakup nowego auta klasy średniej.
Piękno, które do dziś potrafi zachwycić. Cudowne detale, świetne silniki. A co z legendarną awaryjnością?
Wiele osób szukając auta eleganckiego, podkreślającego prestiż właściciela w codziennych kontaktach służbowych, a jednocześnie pełniącego rolę pojazdu rodzinnego ogranicza swój wybór do niemieckich producentów klasy Premium. Tymczasem Mazda ma w swojej ofercie model 6, który jest mniej nachalną alternatywą dla Audi A4, czy BMW serii 3.
Nowy Volkswagen Passat oraz Sharan otrzymały w testach zderzeniowych EuroNCAP najwyższe noty. Samochody oceniane według zaostrzonych kryteriów otrzymały pięć gwiazdek za ochronę pasażerów i pieszych, ochronę dzieci oraz za wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.
Co wybrać? Szwedzkie, w domyśle niezawodne, auto klasy średniej, czy samochód japoński, a więc równie bezawaryjny? W przypadku Volvo S40/V40 i Mitsubishi Carisma dostaniemy prawie to samo, na dodatek wyprodukowane w Holandii. Często z francuskim silnikiem.
Niemieckie auta klasy średniej – dopracowane, niemal perfekcyjne. O tym, które z nich zwycięży zdecydują detale. Wybrać BMW serii 3, czy Audi A4?
Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.

Saab 9-3

Saaba nie kupuje się przypadkiem, szukając auta w dobrym stanie w konkretnym przedziale cenowym. By go zdobyć, trzeba się w nim zakochać.
Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.
Auta na F, a w tym pojęciu mieszczą się również „francuskie” nie mają w Polsce najlepszej opinii, szczególnie psują ją różne ludowe podania. A szkoda…
Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?
Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?
Po 3 latach od wprowadzenia na rynek nowej generacji Mondeo przyszedł czas na facelifting. Wybraliśmy się na jazdy testowe, aby zobaczyć, co nowego w trawie piszczy.
Jeśli szukasz przestronnej limuzyny z oszczędnym silnikiem i ogromem miejsca wewnątrz na poziomie Mercedesa Klasy S, powinieneś przyjrzeć się bliżej Skodzie Superb. Oto test Skody Superb.

Koń roboczy

Passat wygląda przeciętnie, ale jeździ bardzo dobrze. Jego największym atutem jest jednak niezawodność. To dzięki niej właściciele tych aut zapominają, co to problemy z samochodem.