Kategorie

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mistrz świata w Formule 1, Sebastian Vettel, rozpoczął przygotowania do wyścigu w Shanghaju już w środę 13 kwietnia. Jednak nie za kierownicą swojego bolidu, lecz dwóch Infiniti.
Nowa Kia Picanto w polskich salonach sprzedaży pojawi się w maju. W porównaniu do poprzedniczki, jest konstrukcją większą i o wiele bardziej zaawansowaną technologicznie. Czy jeździ równie dobrze, jak wygląda?
Seat Altea to przykład na to, że ładna stylistyka wcale nie wyklucza użyteczności. Ładne, użyteczne i szybkie auto za rozsądną cenę: czy to możliwe?
Ford S-Max jest najlepszym dowodem na to, że auto rodzinne nie musi być nudne. Oprócz praktycznego nadwozia ma mocny silnik i bardzo dynamiczny wygląd.
Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. Podpowiadamy który wybór jest najbardziej optymalny dla Forda S-Max. Oto nasz poradnik kupującego.
Następca kultowej 206-tki jest większy, przestronniejszy i praktyczniejszy od poprzedniczki. Czy jest jednak lepszy?
Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Oto nasz poradnik kupującego.
Volvo S80 to jeden z tych samochodów, które urzekają dyskretną elegancją i idealnymi proporcjami. Mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ najmocniejsza odmiana Volvo S80 – T6 z silnikiem o mocy 304 KM!
Volvo S80 to największa i najbardziej prestiżowa limuzyna szwedzkiego producenta. W ofercie znajdują się cztery wersje wyposażenia oraz pięć silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Jest w czym wybierać.
Peugeot 508 to następca modelu 407, choć poziomem komfortu zdecydowanie aspiruje do wyższej klasy średniej.
W nowym Audi A6 zastosowano prawie wszystkie najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, jakie producent z Ingolstadt ma w tej chwili w ofercie.Więcej można dostać tylko w modelu A8.
Modelem DS3 Citroen zapoczątkował serię samochodów, które mają zawojować segment Premium i oderwać oczy klientów od Alfy Romeo MiTo i Audi A1. Czy nowy Citroen DS3 równie dobrze jeździ jak wygląda?
Wydaje się, że nowy Ford C-Max ma wszystkie atuty niezbędne do podbicia serc europejskich kierowców, którzy potrzebują auta rodzinnego – jest praktyczny, oszczędny, komfortowy i na dodatek ładnie wygląda.
Wielu sceptyków nazywa SUVy pseudoterenówkami. W przypadku Hyundaia ix35 ta opinia jest krzywdząca, bo po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.
>Hyundai ix35 występuje z dwoma rodzajami napędu, a w gamie dostępnych silników znalazło się pięć jednostek napędowych. Co więcej ix35 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest najbardziej optymalna.
Infiniti FX30d bije po oczach nieziemskim wyglądem na dzień dobry, sugerującym astronomiczną cenę zakupu, a jego sercem jest silnik rozwijający 550 Nm momentu obrotowego. FX30d S to nie jest auto służące do jazdy po lesie lub plaży. To prawdziwy autostradowy potwór.
Infiniti FX jest dostępne z trzema silnikami. Dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Można też wybrać jedną z czterech wersji wyposażenia. Podpowiadamy, którą wersją warto się zainteresować.
Citroen DS3 to samochód dla ludzi pragnących się wyróżnić. Oferuje wiele gadżetów, które pozwolą na jego personalizację. Niestety oryginalność jest w cenie – tutaj za wszystko trzeba sporo płacić.
Mitsubishi ASX ma prawdziwego as(x)a w rękawie. Jest nim doskonały, dynamiczny i oszczędny silnik wysokoprężny.
Meriva to bardzo ciekawie pomyślany samochód, komfortowy i dość praktyczny. Byle tylko nie kupować wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Wybór wersji Opla Merivy nie jest prosty, głównie ze względu na mnogość jednostek napędowych.
Patrząc na Citroena C3 trudno jest nie zauważyć nawiązań do starej, kultowej już „kaczki”, czyli modelu 2CV. To małe miejskie autko z zaokrągloną sylwetką i mnóstwem stylu.
Decydując się na zakup Nissana Micry musimy pogodzić się z faktem, że wybór wariantów będzie mocno ograniczony. Jedyne w czym możemy „przebierać” to wersje wyposażeniowe, a i w tym wypadku nie ma zbyt wielu możliwości.
Volkswagen Touran jest dostępny zarówno z silnikami benzynowymi jak i z jednostkami diesla. Producent oferuje cztery wersje wyposażenia i długą listę opcji. W poradniku tym podpowiadamy jakiego Tourana wybrać.
Zaprezentowana w 2004 roku czwarta generacja Suzuki Swifta zerwała z wizerunkiem nijakiego małego wozidła i zapoczątkowała erę porównań miejskiego Japończyka do o wiele droższego MINI. Czy obecnie oferowany model to tylko facelifting czy całkiem nowe auto?
Potencjalni klienci zainteresowani Suzuki Swiftem nie mają wyboru jeśli chodzi o jednostki napędowe, ponieważ nowy Swift może być napędzany tylko silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Pozostaje kwestia wybory wariantu nadwozia i wyposażenia.
Chevrolet Captiva to typ samochodu, który, choć wielki, to raczej nie rzuca się w oczy. Tym autem mógłby jeździć serialowy Dexter.
Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w trzech wersjach silnikowych. Wersje wyposażeniowe również są trzy, dylematów zatem nie ma zbyt wiele.
Pierwsza generacja Nissana Micry zadebiutowała w październiku 1982 roku.  Zastąpiła wysłużonego Datsuna/Nissana Cherry. Od początku Micra zyskała dużą popularność, której ukoronowaniem było przyznanie tytułu auta roku 1993 (dla II generacji). W moim przekonaniu było to wyróżnienie w pełni zasłużone.
Volvo V60 D3 to aspirujące do klasy premium kombi z doskonałym wręcz dieslem pod maską. Komfortowe auto, w którym jednak ładna stylistyka nieco obniża wartość użytkową.
Trzy tygodnie temu mieliśmy okazję testować świetny samochód - Hondę Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym. Był to doskonały wybór dla osób szukających auta, w którym niemal idealnie połączono komfort, funkcjonalność i sportowego ducha.
Honda CR-V występuje w jednej wersji nadwoziowej i w dwóch odmianach silnikowych. Dlatego tym razem decyzja o wyborze CR-V w konkretnej specyfikacji wydaje się by łatwiejsza.
Wybór w ofercie Volkswagena Polo nie jest łatwy. Nowe Polo dostępne jest w trzech wersjach nadwoziowych oraz kilku silnikowych. W niniejszym poradniku podpowiadamy, wybór którego Polo jest optymalny dla większości kierowców.
Mnogość wersji wyposażeniowych oraz silnikowych w przypadku Seata Leona, skutecznie utrudniają wybór takiej specyfikacji, która będzie optymalna dla większości kierowców. W naszym poradniku ułatwiamy podjęcie właściwej decyzji.
Hyundai oferuje przyzwoitą ilość wariantów konfiguracyjnych. Co prawda nie ma szaleństwa, ale prawie każdy znajdzie coś dla siebie. Ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych.
Hyundai ix20 zadebiutował na rynku w drugiej połowie 2010 roku. Ix20 to całkowicie nowy model - pod każdym względem atrakcyjniejszy od swojego poprzednika - Hyundaia Matrixa.
Volkswagen Touran jest od 2003 roku przedstawicielem niemieckiej marki w segmencie kompaktowych minivanów. Auta tej klasy powinny być praktyczne, bezpieczne i oszczędne. Sprawdziliśmy jakie jeszcze cechy ma najnowsza wersja Volkswagena Tourana.
Honda CR-V to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na rynku. Nic dziwnego, oprócz dyskusyjnej dla wielu urody, CR-V łączy w sobie szereg praktycznych cech, dzięki którym dobrze wpisuje się w rolę uniwersalnego auta dla rodziny.
Nowy Volkswagen Polo z jednej strony jest typowym przedstawicielem rodziny z Wolfsburga, z drugiej jest zupełnie odmienny. To nadal przemyślany, dobrze wykończony i wzorowo ergonomiczny samochód, a przy okazji zaskakująco jak na Volkswagena… uroczy.
Seat Leon z silnikiem 1.8 TSI o mocy 160 KM świetnie wpisuje się w znany slogan Seata sprzed kilku lat. W tym Leonie da się wyczuć i precyzję, i temperament.
Volvo S60 kojarzy się z autem dla statecznej głowy rodziny. Nawet najmocniejsza ponad 300-konna odmiana S60, czyli T6, nie ma nachalnej stylistyki. Poznamy ją po kilku szczegółach, które łatwo dostrzegą jedynie wprawni obserwatorzy.
Honda Accord ósmej generacji nie daje zbyt dużo możliwości konfiguracji. Dwie wersje nadwoziowe, 4 silniki (w kombi tylko trzy) i cztery (dla kombi dwie) wersje wyposażeniowe to niewiele. Jest to jednak typowe w przypadku aut produkowanych w Japonii.
Są samochody ciężarowe i samochody osobowe. Teoretycznie te dwie kategorie nie spotykają się w jednym nadwoziu. Jednym z wyjątków od reguły okazał się prawdziwy hit sprzedaży - Nissan Navara.
Pierwsza generacja Hondy Accord pojawiła się na rynku w 1976 roku. Japońskie auto konkurowało wtedy w segmencie kompaktów, ale już druga generacja Hondy Accord wprowadzona na rynek w 1981 roku przeskoczyła klasę wyżej i tak zostało do dzisiaj.
Kia Sorento II generacji to duży SUV z napędem na 4 koła. Większość użytkowników tego typu aut nigdy nie zjeżdża nimi z utwardzonych dróg a o ich wyborze decyduje poziom komfortu i właściwości jezdne na ulicach miast.
Pierwsza generacja Kii Sorento pojawiła się w 2002 roku (w Polsce w 2004 roku). Po pięciu latach Kia Sorento przeszła dużą modernizację. Unowocześniono wygląd, poprawiono właściwości jezdne i zwiększono poziom bezpieczeństwa.
Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Wersja z dieslem o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.
Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Testowana wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.
Volvo S40 w mocnej wersji D4 (177 KM) to zgrabny i szybki samochód klasy kompaktowej, który oferuje komfort jazdy co najmniej auta segmentu D.
Toyota Land Cruiser to przedstawiciel zagrożonego wyginięciem gatunku tzw. „prawdziwych terenówek”. Zaparkowany w centrum handlowym Land Cruiser budzi śmiech, a skrzydła rozwija dopiero na miękkim podłożu.