Kategorie

Technika jazdy, Autostrady

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie autostrady nie są uważane za bezpieczne. Polscy kierowcy lubią przekraczać dozwoloną na autostradach prędkość, a przy tym wielu z nich nie wie, jak dokładnie powinni się zachowywać na drogach tego typu. Okupowanie lewego pasa, dziwne i gwałtowne manewry zatrzymywanie się na pasie awaryjnym bez ważnego powodu to powszechne zjawiska na polskich autostradach. Jak bezpiecznie jeździć po autostradzie?
Jak poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego podczas remontów na autostradach? Kolegium doradcze wojewody opolskiego dla poprawy bezpieczeństwa w czasie remontów na autostradzie zaproponowało rozwiązania.
Autostrady w Polsce to dość nowe zjawisko dla niektórych kierowców. Poniżej radzimy, jak jeździć po autostradach, aby nie powodować zagrożenia dla siebie i innych uczestników ruchu.
Drogi wielopasmowe zostały stworzone po to, aby ułatwić jazdę i umożliwić pokonanie danej trasy większej liczbie pojazdów w tym samym czasie. Ich przepustowość nie zawsze jest w pełni wykorzystana.
"Syndrom autostrady" to silne uczucie senności spowodowane kombinacją powtarzających się bodźców wizualnych i zmęczenia. Może być spowodowane zmęczeniem lub monotonią krajobrazu podczas jazdy.
Doświadczyliśmy tego wielokrotnie – zbliżający się samochód i blask jego świateł uniemożliwiający nie tylko identyfikację marki, ale przede wszystkim bezpieczną jazdę. Z tego powodu, przez kilka sekund, kierowca czuje się, jak niewidomy.
Wypadek, awaria pojazdu lub roboty drogowe powodują, że na pewien czas zostaje wyłączony co najmniej jeden z pasów jezdni wielopasmowej. Taka przeszkoda powoduje najczęściej powstanie gigantycznego korka.
Jazda autostradą i drogą ekspresową teoretycznie należy do najłatwiejszych zadań, jakie oczekują na kierowcę. Zwykle kojarzy się z bezmyślnym naciskaniem na pedał gazu i patrzeniem w lusterka, czy nie dogania patrol policji.