Kategorie

Skoda, Zawieszenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zawieszenie pojazdu to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Odpowiada za bezpieczeństwo jazdy, jej komfort oraz przyjemność prowadzenia. Jak do jego projektowania podchodzą inżynierowie Skody?
Nowa Skoda Octavia będzie sprzedawana z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia. Oś z belką skrętną będzie montowana w przypadku aut z silnikami benzynowumi o mocy do 103 kW (140 KM) i silników wysokoprężnych o mocy do 110 kW (150 KM). W przypadku większych mocy oraz przyszłego napędu na cztery koła (Combi) i zasilania gazem ziemnym CNG, będzie stosowana nowo opracowana oś wielowahaczowa.
Wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Skodzie Octavii I.
Uszkodzona sprężyna lub amortyzator wymaga konieczności zdemontowania kolumny zawieszenia. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie sprężyny i amortyzatory w Skodzie Octavii I.
Układ kierowniczy i elementy zawieszenia wymagają szczególnej kontroli. W poradniku tym pokażemy jak samemu skontrolować układ kierowniczy i zawieszenie przednie w Skodzie Octavii I.