Kategorie

Silnik, Auta elektryczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wraz ze wzrostem popularności stosowania napędów hybrydowych lub elektrycznych rosła także liczba pytań o późniejsze losy baterii stosowanych w tych autach. Poniżej przedstawiamy losy wyeksploatowanych akumulatorów stosowanych w autach Toyoty, lidera wśród producentów samochodów hybrydowych.
Firmy Daimler AG i Robert Bosch GmbH podpisały dokumenty prowadzące do założenia spółki (50:50) zajmującej się silnikami elektrycznymi. Nowa firma, pod nazwą EM-motive, będzie zajmowała się rozwojem, produkcją i sprzedażą innowacyjnych silników elektrycznych dla pojazdów elektrycznych. Siedzibą będzie Hildesheim.
Na ulicach pojawia się co raz więcej aut elektrycznych i hybrydowych. Ekologiczne rodzaje napędu są niezwykle ciche, przez co dochodzi do potrąceń pieszych, którzy nie słyszą nadjeżdżającego auta.
Toyota Motor Poland udostępniła Komendzie Stołecznej Policji egzemplarz Prius Plug In, który ma służyć do patrolowania ulic Starego Miasta w Warszawie. Funkcjonariusze będą poruszać się hybrydową Toyotą w dniach 21 kwietnia – 10 maja.
29 stycznia 1886 Carl Benz złożył w Berlinie wniosek patentowy na trójkołowy wóz motorowy napędzany silnikiem spalinowym i elektrycznym.
Wygląda nieco jak uśmiechnięty elektryczny węgorz. Nagrody European Car of the Year nie dają jednak za ładny uśmiech. Tymczasem Nissan Leaf został nim uhonorowany.
Ostatnio zapanowała moda na samochody elektryczne. Miejmy jednak nadzieję, że jak każda moda, również i ta minie lub ewoluuje w coś bardziej praktycznego.