Kategorie

Renault

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W Polsce dostępne jest już Renault Twizy czyli dwumiejscowy samochód elektryczny. Zobacz czym charakteryzuje się ten niecodzienny pojazd!
Renault z okazji 71. GP Monako zaprezentowało model Twin'Run. Jest on nawiązaniem do takich modeli Renault jak R5 Turbo czy Clio V6. Jaką technologię kryję pod swoim nadwoziem?
Nocna podróż samochodem to według statystyk podwyższone ryzyko poniesienia wypadku. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault radzą, jak postępować, aby minimalizować niebezpieczeństwo.
Jak wynika z danych otoMoto.pl największego serwisu motoryzacyjnego w Polsce, najlepszy czas na zakup samochodu ze składanym dachem to Marzec. Statystyki mówią, że jest to okres dynamicznie rosnącej podaży kabrioletów z drugiej ręki, a jednocześnie czas bardzo atrakcyjnych cen.
W marcu 2013 roku mija 30 lat od premiery Renault 11. Auto powstało na bazie Projektu L42 i było następcą Renault 14. Od początku produkcji Renault 11 oferowano z elementami wyposażenia, które dotąd nie były dostępne w segmencie kompaktów. Poniżej prezentujemy szczegółową historię modelu Renault 11.
Brytyjczycy przeprowadzili badania, z których wynika, że że użytkownicy dróg wykonują bardzo niebezpieczne manewry na drodze, aby uniknąć wjechania w dziurę. Aż 20% kierowców skręciło z tego powodu na przeciwny pas ruchu, 13% ostro hamowało a 4% wjechało na chodnik*.
Laguna Coupe to jeden z ostatnich odważnych projektów Renault, które mają to do siebie, że nie odnoszą sukcesów sprzedażowych. Z punktu widzenia właściciela Renault Laguny Coupe to zaleta, ponieważ posiada on rzadki model auta, ale dla fanów francuskiego producenta wada, bo nie mają wielu okazji do podziwiania tak oryginalnego auta.
Ogólna sprzedaż samochodów grupy Renault (Renault i Dacia) w Polsce wzrosła w stosunku do roku 2011. Na polskim rynku Renault jest liderem w sprzedaży samochodów specjalistycznych, a marka Dacia odnotowała najwyższy wzrost sprzedaży.
Na rynku debiutuje właśnie nowa gama dostawczych Renault, modele Kangoo Express, Compact i Maxi oraz Kangoo Z.E. i Kangoo Maxi Z.E.
Często właściciele małych, rodzinnych firm stoją przed problemem zakupu auta, które spełni rolę auta rodzinnego jednocześnie pozwalając na przewiezienie większych i cięższych ładunków. Właśnie dla takich przedsiębiorców zostały stworzone samochody takie jak Citroen Berlingo czy Volkswagen Caddy.
Koncern Kia Motors opublikował wczoraj pierwszy szkic nowego samochodu o sportowym zacięciu. Auto ma być podrasowaną wersją trzydrzwiowego modelu pro_cee’d i ma dodatkowo być oznaczonym jako GT.
Wymiana uszkodzonej półosi nie jest skomplikowanym zadaniem jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić półosie w Renault Laguna I.
W poradniku tym pokażemy jak zdemontować i wyczyścić nagrzewnicę w Renault Laguna I. Trochę problemu może sprawić wymontowanie nagrzewnicy, reszta prac jest łatwa do wykonania.
Naprawa kolektora wydechowego w Renault Lagunie I jest czasochłonna. Przede wszystkim wymaga demontażu kolektora, a potem jego regeneracji.
Tylne klocki i tarcze hamulcowe zużywają się znacznie dłużej niż przednie. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tylnych tarcz i klocków hamulcowych.
Demontaż skrzyni biegów w Renault Megane I nie jest skomplikowany jeśli znamy kolejność wymontowania poszczególnych podzespołów. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować skrzynię biegów w Renault Megane I. Demontaż przeprowadzimy na przykładzie samochodu z silnikiem Diesla.
Wymontowanie pompy paliwa nie jest trudną czynnością jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować pompę paliwa w Renault Laguna I.
Uszkodzone łożysko obniża komfort jazdy i może doprowadzić do poważnego uszkodzenia. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić łożysko koła piasty przedniej w Renault Megane I.
Filtr paliwa to element ulegający zużyciu w miarę eksploatacji. Wymiana filtra paliwa w Renault Laguna II nie jest droga, ale zalecamy wykonywać ją w pomieszczeniu o bardzo dobrej wentylacji. Opary paliwa mogą być bardzo uciążliwe.
Wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju, nie tylko w Renault Lagunie II należy wykonać co roku o tej samej porze lub co 15 000 kilometrów. Zalecamy stosować olej tego samego producenta jaki był wcześniej zalany.
Uszkodzony zacisk hamulcowy to częsty problem właścicieli Renault Laguna II. W poradniku tym pokażemy jak samemu zregenerować zatarty zacisk w Renault.
Niedziałająca klimatyzacja może okazać się dokuczliwą usterką, zwłaszcza w upalne dni. W poradniku tym pokażemy jak wymienić sprężarkę klimatyzacji w Renault Laguna II.
Zużyte amortyzatory, bez względu na to, czy zamontowane są na osi tylnej czy przedniej mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Poniżej radzimy, jak samodzielnie wymienić tylne amortyzatory w Renault Laguna II.
Amortyzatory wpływają na jakość i bezpieczeństwo jazdy każdego pojazdu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Renault Laguna II
Wymiany filtrów paliwa, kabinowego oraz powietrza w Renault Laguna I nie są skomplikowane ani nie są drogie. Większość kierowców poradzi sobie z tymi wymianami samodzielnie.
Regularna wymiana oleju silnikowego jest istotna dla żywotności jednostki napędowej. Przy okazji wymiany oleju nie można zapomnieć o wymianie filtra oleju. W poradniku pokażemy, jak wymienić olej i filtr oleju w Renault Laguna I.
Renault Meganegane Grandtour (kombi) od wielu lat jest jednym ze sztandarowych modeli segmentu kompaktów. Przez lata zyskał grono zwolenników. Jednak czy trzecia generacja Megane Grandtour ma skuteczny oręż do walki o portfele ostrożnych klientów?
Renault Fuego Turbodiesel przypomina o pionierstwie francuskiej motoryzacji. Model był nie tylko pierwszym coupe napędzanym silnikiem wysokoprężnym, w ówczesnych czasach bbył również najszybszym samochodem z silnikiem Diesla pod maską. W tym roku mija 30 lat od debiutu Fuego Turbodiesel.
Już 23. września na warszawskiej Agrykoli odbędzie się 2. Wyścig Mydelniczek Red Bull. Zaprojektowane i skonstruowane własnoręcznie pojazdy 80 drużyn popędzą jedną z najbardziej stromych stołecznych ulic. Dodatkową atrakcją będą przejazdy gwiazd – artystów i sportowców. Nie zabraknie spektakularnych kraks, zawrotnych prędkości i oryginalnych pomysłów!
Ryzyko spowodowania wypadku przez osoby po 65 roku życia wzrasta o 16% w porównaniu do grupy 25-64. Z drugiej strony, w zestawieniu z tą ostatnią grupą wiekową, kierowcy poniżej 25 roku życia mają aż o 188% większe prawdopodobieństwo na spowodowanie wypadku.*
Tak właśnie będzie wyglądać najnowsza odsłona Renault Clio. Francuski koncern opublikował pierwsze zdjęcia swojego kompaktowego bestsellera. Czwarta generacja auta trafi do sprzedaży na polskim rynku już jesienią.
Z okazji 50-lecia rajdowej legendy - Alpine 110 Berlinetta - Renault zaprezentowało koncepcyjny samochód Alpine A110-50. Zbudowany na bazie wyścigowego Megane Trophy prototyp łączy w sobie wygląd modelu DeZir z wizualnymi odnośnikami do oryginalnego A110.
Nie jesteś za piękny, ale masz w sobie to "coś". Gwiazdą popkultury nie zostaniesz, ale i tak znajdzie się grupa twoich wielbicieli, fanów, wyznawców...
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem pojazdy w kategoriach Rozum i Serce.
Pierwowzór europejskich minivanów trzyma formę. Spełnia najważniejsze kryteria – jest przestronny, funkcjonalny, a w testowanej wersji również dynamiczny. Czuje jednak na plecach oddech konkurencji.
Renault niedługo wprowadzi do sprzedaży nowe Megane RS. Auto zyskało agresywniejszy wygląd i dodatkowe konie mechaniczne.
Lider sprzedaży w segmencie kompaktowych vanów doczekał się nowej odsłony. Zmiany są na pewno korzystne, a samochód zyskał na wyrazistości.
Renault Megane Coupe w wersji Monaco GP zostało przygotowane dla klientów, którzy uważają, że standardowe Megane Coupe jest zbyt popularne, a Megane RS za szybkie lub za drogie. W teście redakcyjnym sprawdziliśmy, ile sportowej tradycji Renault udało się spakować do kompaktowego Megane.
Renault próbuje zachęcić do kupna swojego małego SUV'a tworząc specjalną wersję Bose Edition.
Rozwojowe rynki wschodnie są dużą pokusą dla europejskich producentów. Z myślą o uboższych klientach koncern Nissan-Renault nawiązał współpracę z indyjskim producentem Bajaj Auto. Wspólnie mają skonstruować najtańsze auto świata.
Silniki diesla słyną z niezawodnej kultury pracy, gorzej jednak bywa z ich trwałością. W motorach 1.9 dCi padają turbiny, natomiast w 1.5 dCi szwankują wtryskiwacze. Zobaczmy jak to się ma do wersji 2.0 dCi.
Renault Kangoo Z.E. zdobyło tytuł “Van of the Year 2012”, przyznawany przez “What Van?”, znany brytyjski magazyn o tematyce samochodów dostawczych.
Renault po trzech latach od premiery Laguny w wersji Coupe postanowiło odmłodzić ten model. Francuski koncern oficjalnie zaprezentował Lagunę Coupe na 2012 rok.
Efektem, jaki przyniosła „reaktywacja” marki Dacia, należąca do Renault Group, była zaskoczeniem nawet dla francuskiego producenta. Te tanie, proste w konstrukcji auta, miały być hitem, ale tylko w krajach Europy Środkowowschodniej. Jak się okazało, założenia były niesłuszne. Firma zdobyła tysiące klientów w całej Europie, a teraz szykuje się do wypuszczenia nowego modelu.
Niestety, mimo intensywnej rehabilitacji i dobrego stanu zdrowia Kubicy, nie będzie mógł on wystartować na początku 2012 roku w formule 1. Taką informację można przeczytać na oficjalnej stronie zespołu Lotus Renault GP.
Renault Scenic II ma wiele wspólnego z poprzednią wersją francuskiego minivana. Zdecydowanie zachował funkcjonalność i awaryjność.
Auta tego segmentu zazwyczaj są samochodami użytkowanymi przez rodziny, lub służą jako auta firmowe. Postaramy się pokazać jaki samochód można kupić za 30 000 zł, na jakie wersje warto zwrócić uwagę i jakich aut należy unikać.
13 lutego 1968 roku powstała spółka założona przez dwie rodziny Giugiaro i Mantovani której nazwa brzmiała Studi Italiani Realizzazione Prototipi. Z upływem lat firma przekształcała się wchłaniąjąc mniejsze spółki. Aktualnie studio projektowe znane jest pod nazwą Italdesign-Giugiaro S.p.A.
Odkąd zakończyło produkcję Safrane, Renault nie mogło odnaleźć się w klasie limuzyn. Eksperyment z Vel Satisem nie powiódł się aż tak, a konkurencja szybko wypełniła lukę.