Kategorie

Płyn do wspomagania

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uszczelniacz do wspomagania: czym jest, jak działa i do czego służy? Sprawdzimy to. Zobaczcie czy warto doraźnie naprawić nim awarię maglownicy.
Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Dziś przyjrzymy się poszczególnych płynom eksploatacyjnym i wskażemy interwał ich wymiany.
Jakie są płyny w samochodzie? W każdym aucie nie brakuje płynów eksploatacyjnych. A kierowca powinien wiedzieć do czego służą i co ile je wymieniać.
Oznaczenia płynów w samochodzie - omówimy dziś symbole, przy pomocy których kierowca może znaleźć pod maską zbiorniczki zawierające daną ciecz.
BMW serii 3 E46 to przeszło 20-letnia konstrukcja. A nie da się lepiej dbać o pojazd w tak zaawansowanym wiek, niż pilnując regularnego serwisu. Jaki olej do wspomagania BMW E46 zaleca producent?
Wspomaganie układu kierowniczego wyraźnie poprawia komfort jazdy. Szczególnie w limuzynie segmentu D, czyli aucie pokroju Passata B5. Aby mechanizm mógł pracować prawidłowo, potrzebuje oleju. A więc jakim olejem go zalać?
O konieczności wymiany oleju silnikowego pamięta większość kierowców, jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę, że ważnych płynów eksploatacyjnych jest znacznie więcej. Aby auto było sprawne i bezpieczne należy czasem wymieniać także oleje przekładniowe, płyny hamulcowe i sprzęgłowe, chłodziwa i płyny do układów wspomagania.
Uszkodzona pompa wspomagania sprawia, że jazda samochodem staje się znacząco utrudniona. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę wspomagania w Oplu Astra F.
W hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy olej stale przemieszcza się pomiędzy pompą wspomagania, zbiorniczkiem wyrównawczym, a cylindrem ciśnieniowym w przekładni kierowniczej. Producenci zalecają kontrolę jego stanu, ale o wymianie nie wspominają.
Sprawdzanie poziomu płynów to podstawa w eksploatacji każdego auta. W poradniku tym dowiesz się jak samemu przeprowadzić taką kontrolę w Toyocie Corolli E10.
Zaniedbania wymiany płynów eksploatacyjnych, czyli: płynu hamulcowego lub hydraulicznego, płynu do chłodnicy, oleju silnikowego i przekładniowego, czy płynu do wspomagania kierownicy, może być kosztowne i niebezpieczne. Kiedy je wymieniać? Czy zawsze konieczna jest wymiana?
Generalnie tak, jednak każdy taki eksperyment nie daje nam gwarancji, że własności eksploatacyjne mieszaniny będą właściwe.
Wymianę oleju/płynu w układzie wspomagania w Mercedesie W202 powinno się wykonywać, mniej więcej, co sto tysięcy kilometrów. W zasadzie tutaj nie ulega on dużemu zużyciu. Należy go wymieniać tylko kontrolnie, aby móc przy okazji sprawdzić, czy cała instalacja jest w dobrej kondycji.
W popularnych samochodach są używane tylko dwa płyny eksploatacyjne, które mogą przy niskich temperaturach mieć tendencję do zamarzania: płyn do spryskiwania szyb i ciecz chłodząca silnik.