Kategorie

Katalizator

Wycięty katalizator oznacza dla kierowcy poważny i drogi w usunięciu problem. Złodzieje się tym jednak nie przejmują i kradną osadniki na potęgę.
Co się stanie jak zabraknie AdBlue? To pytanie, które zadawać mogą właściciele współczesnych diesli. Poszukajmy na nie odpowiedzi.
Wycięty katalizator? Objawy zależą od sposobu, w jaki kierowca pozbył się osadnika. To jednak nie koniec, bo brak katalizatora to spore problemy.
Recykling akumulatorów w Polsce nie istnieje? Błąd! Elemental Strategic Metals podpisało właśnie umowę na finansowanie innowacyjnego projektu.
W aucie pojawia się tyle układów oczyszczania spalin, że kierowcy zaczynają się gubić. Dziś powiemy jaka jest różnica między katalizatorem a DPF-em.
Nowoczesne diesle mają filtry cząstek stałych i katalizatory SCR. Skutek? Kierowcy muszą pamiętać o kolejnej czynności serwisowej. Do czego służy i czym zastąpić AdbBlue? Poszukamy odpowiedzi na to pytanie.
Katalizator jest jednym z pierwszych kagańców ekologicznych montowanych w silniku. Kierowca powinien zatem wiedzieć jakie są objawy zapchanego katalizatora i jakie jeszcze usterki spotykają osadnik.
Audi A6 C7 jest dużym i komfortowym autem. Przyjemność płynącą z podróży nim jest jednak w stanie odebrać AdBlue, a konkretnie komunikat mówiący o jego usterce i o tym, że uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000 km.
Silnik diesla to nie tylko filtr cząstek stałych. Obecnie standardem w jednostkach wysokoprężnych stały się konwertery katalityczne SCR. A te wymagają tankowania AdBlue. Jak to zrobić?
Objawy uszkodzonego katalizatora mogą być mylnie przypisywane innym usterkom auta. Jak zatem ocenić z dużym prawdopodobieństwem uszkodzenie katalizatora? Trzeba skupić się na kilku charakterystycznych objawach.
Koszt nowego katalizatora zawsze jest duży. Problem pojawia się gdy w samochodzie jest ich kilka. Jak to możliwe?
Katalizatory są obecnie stosowane we wszystkich samochodach osobowych, z powodu coraz bardziej rygorystycznych regulacji dotyczących ilości emisji szkodliwych substancji przez pojazdy spalinowe. W naszym poradniku dowiesz się jak działa katalizator, jakie są jego rodzaje, jak go prawidłowo eksploatować oraz czy można zarobić na zużytym katalizatorze.
Surowe normy emisji spalin wymagają poszukiwania rozwiązań zmniejszających ilość zawartych w nich szkodliwych związków. Wśród nich są tlenki węgla, węglowodory, tlenki azotu i cząstki stałe.

D-CAT

D-CAT to autorski system Toyoty, stosowany w silnikach Diesla, zmniejszający szkodliwość spalin na środowisko naturalne.
Wielu kierowców sądzi, że katalizator powinien wytrzymywać cały okres użytkowania auta. Szacunki producentów są mniej optymistyczne i mówią o przebiegach rzędu 200–250 000 kilometrów. Wielokrotnie zdarza się jednak, że katalizatory psują się już przy 1/4 tego dystansu. Dlaczego? Przez nieprawidłowe użytkowanie auta... Jak można popsuć katalizator?
Awaria katalizatora prędzej czy później kończy się jego wymianą na nowy. Najtaniej jest zastosować wówczas katalizator uniwersalny, tańszy od fabrycznego nawet o 60 procent. Trzeba jednak pamiętać, że katalizator to nie tłumik - zły dobór może skutkować problemami z elektroniką sterującą i znaczącym wzrostem zanieczyszczenia spalin.
Trójfunkcyjny reaktor katalityczny, zwany potocznie katalizatorem, spełnia w samochodzie bardzo ważną funkcję, jaką jest oczyszczanie spalin z węglowodorów, tlenku węgla oraz tlenków azotu. Katalizator jest częścią kosztowną i wbrew pozorom łatwo go uszkodzić.
Wycięcie katalizatora w Volkswagenie Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego "tłumikarze" życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy. Przedstawiamy, jak zrobić to samodzielnie. Pracę przeprowadzimy w Passacie 1.9 TDI o mocy 131KM.
Winny takich objawów może być zatkany katalizator. Niestety, bardzo trudno zdiagnozować to samodzielnie.
Jeśli odczuwany wibracje na biegu jałowym  połączoneze słabą mocą silnika i tym samym kiepskim przyśpieszeniem, nasze podejrzenia kierujemy na katalizator.
Przed kilkunastoma laty układy wydechowe wytrzymywały nawet całe życie auta bez żadnych napraw. Teraz problemy pojawiają się bardzo szybko. Czasami nawet w kilkuletnich pojazdach.
Niedogrzanie może być symptomem usterek. Zwykle dotyczą układu chłodzenia, a ich zlekceważenie może spowodować poważne awarie.
Słaba moc silnika, problemy z przyspieszeniem, drgania na biegu jałowym? Odpowiedzialny za takie objawy może być zatkany katalizator. Jak w tym przypadku zyskać stuprocentową pewność co do przyczyny?