Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu eksploatacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące eksploatacja.
Geometria kół w 3D. Jak to działa?
Aktualizacja: 26.02.2013
Ustawianie zbieżności kół i osi jezdnych auta w technologii trójwymiarowego modelowania zapewnia, szybki (poniżej 5 minut) i dokładny pomiar w bezkablowym systemie. Klient ma możliwość obserwowania pracy mechanika przy regulacji geometrii kół w 3D i wyświetlanych na bieżąco kątów na ekranie udostępnionym w biurze serwisu. »
Amortyzatory samochodowe - fakty i mity
Aktualizacja: 09.08.2012
Najważniejszym zadaniem amortyzatora, jak wskazuje nazwa, jest amortyzowanie, czyli minimalizowanie wszystkich drgań z elementów sprężystych, np. sprężyn. Z drugiej strony amortyzator ma także zapewnić komfort jazdy, być w miarę możliwości miękki i elastyczny. Amortyzator jest także odpowiedzialny za bezpieczeństwo podróżowania. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze fakty i mity dotyczące amortyzatorów. »
Amortyzatory samochodowe – zasada działania eksploatacja
Aktualizacja: 09.08.2012
Wielu kierowców, mimo że stara się dbać o swoje pojazdy, często nie posiada świadomości i kompletu informacji na temat istotnej roli amortyzatorów dla komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy. Nieodpowiedni dobór amortyzatorów lub brak właściwej pielęgnacji tego mechanizmu niejednokrotnie przyczynia się do powstania poważnych uszkodzeń samochodu i co istotne – wypadków drogowych. »
Ford Focus MK2 i C-MAX: kontrola zawieszenia przedniego i układu kierowniczego
Aktualizacja: 11.10.2011
Układ kierowniczy i zawieszenie przednie są najbardziej narażone na usterki. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie wykonać przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego w modelu Focus MK2 i C-MAX. »
Czy wiesz jak prawidłowo wymieniać amortyzatory?
Aktualizacja: 07.03.2012
Wymiana amortyzatorów to pozornie dość łatwa czynność. Podczas wykonywania tej naprawy należy jednak pamiętać o szeregu zasad. Gwarantują one prawidłowe działanie układu zawieszenia i dłuższą żywotność amortyzatorów. »
BMW seria 3 E36: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego
Aktualizacja: 02.09.2011
Przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego powinniśmy wykonywać co 20 tys. km lub co rok. Poniżej opisaliśmy, jakie czynności powinniśmy wykonać podczas takich przeglądów w BMW serii 3 E36. »
Daewoo Lanos: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego
Aktualizacja: 02.09.2011
Kontrola stanu układu kierowniczego ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu kierowniczego w Daewoo Lanos. »
Opel Astra G/Zafira A: kontrola przedniego zawieszenia i układu kierowniczego
Aktualizacja: 02.09.2011
Regularny przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego pozwala zapobiec poważnym awariom. W poradniku tym dowiesz się jak to zrobić w modelu Zafira A i Astra G. »
Czym grozi jazda z niewyważonymi kołami? Jak często trzeba wyważać koła?
Aktualizacja: 17.10.2011
Niewyważone koło daje nieprzyjemne efekty akustyczne i drgania na kierownicy, ale nie tylko! Niewyważone koło daje podobny efekt, jakby ktoś systematycznie walił młotkiem w zawieszenie naszego auta. Dlatego warto wyważać koła przynajmniej raz w sezonie. To może nam oszczędzić wydatków na remont zawieszenia. »
Honda Civic IV V VI: przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego
Aktualizacja: 19.12.2011
Przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego to kolejna czynność, którą z powodzeniem możemy wykonać samemu. Oto jak dokonać tego w Hondzie Civic IV, V i VI generacji. »
Nissan Primera P10/P11: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia
Aktualizacja: 15.12.2011
Sprawne układy kierowniczy i zawieszenia dają nam większy komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać przeglądu układu kierowniczego i zawieszenia. »
Kompendium: jakie narzędzia i akcesoria są potrzebne do serwisowania auta?
Aktualizacja: 15.12.2011
Każdy kierowca ma na pewno jakąś małą skrzynkę z narzędziami. Zazwyczaj jest to zbyt mało, żeby przeprowadzić większą naprawę w naszym aucie. Oto, co każdy domorosły mechanik powinien mieć, jeśli chodzi o garażowe narzędzia i akcesoria. »
Jakie części i podzespoły samochodu zabytkowego najczęściej ulegają awariom?
Aktualizacja: 21.09.2011
Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku przeprowadzono w Polsce badania, dotyczące częstotliwości awarii, występujących w produkowanych wówczas w Polsce samochodach osobowych. Oto najważniejsze wyniki tych badań. »
Jak działa i co daje zawieszenie gwintowane?
Aktualizacja: 03.07.2014
Zawieszenie gwintowane to najwyższa półka modyfikacji układu jezdnego auta. Jego główna i niezaprzeczalna zaleta to możliwość regulacji wysokości nadwozia, jak i sztywności amortyzacji. Ta przyjemność ma jednak swoją cenę, która przekracza 25 tysięcy złotych. Czy takie wydatki maja uzasadnienie? »
Jakie są różnice między amortyzatorami gazowymi a olejowymi?
Aktualizacja: 03.07.2014
Tradycyjne amortyzatory olejowe czy jednak nowocześniejsze gazowe? Jakie amortyzatory wybrać do naszego auta? Odpowiedź wcale nie jest oczywista, dlatego dobrze wiedzieć jak działają i czym różnią się te dwa typy amortyzatorów. »
Leasing w firmie. Czy przedsiębiorcy chętnie z niego korzystają?