Kategorie

Diesel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Osadnik typu DPF miał sprawić, że diesle staną się czystsze. Niestety w tym samym czasie przyniósł jeszcze jeden skutek. Ich eksploatacja w mieście stała się trudna. Jakie są objawy zapchanego filtra cząstek stałych?
Francuski diesel choć wybitnie oszczędny, okrył się złą sławą. W pierwszych wersjach nagminnie padały panewki i wtryskiwacze. Z biegiem lat Renault poprawiło jednak jakość, a awarie silnika 1.5 dCi stały się mniej bolesne dla kierowców.
Silnik 1.6 HDI to popularna jednostka w Citroenach, Peugeotach, Fordach, Volvo, Mazdach, a nawet Suzuki. Jakie ma słabe punkty? Dziś omówmy awarie silnika 1.6 HDI. I już teraz możemy powiedzieć, że lista nie jest przesadnie długa.
Audi A6 C7 jest dużym i komfortowym autem. Przyjemność płynącą z podróży nim jest jednak w stanie odebrać AdBlue, a konkretnie komunikat mówiący o jego usterce i o tym, że uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000 km.
Trzon sprzedaży w przypadku marek premium nadal stanowią… diesle! Nie ma się zatem co dziwić, że w roku 2014 Bawarczycy zaprezentowali nową jednostkę. Silnik B47 jest obecny na rynku już kilka lat. Jak zatem wypada jego awaryjność?
Niemcy tworząc gamę silnikową Audi A4 B8 przyłożyli się! Stworzyli paletę składającą się z 22 motorów, przy czym 12 to diesle, a 10 benzyniaki. Moce wynoszą od 120 do 450 koni mechanicznych, a pojemności mają wartość od 1.8 do 4.2 litra. Oto oznaczenia silników Audi A4 B8.
Recepta na popularny silnik? Musi oferować przyzwoitą moc, rozsądne spalanie i przede wszystkim być… trwały! Na dzisiejszej liście pojawiają się takie legendy jak 1.9 TDI, 1.2 8v, 1.6 HDI, 1.0 VVT-i czy 1.9 MultiJet.
Diesle stają się coraz czystsze. Przykład? Technologia Twindosing stosowana w silnikach TDI Volkswagena. Ta zakłada podwójny wtrysk AdBlue i zastosowanie dwóch filtrów SCR.
Ma dwie turbosprężarki, wysoką moc i okazuje się oszczędny. Te wszystkie wartości Japończycy osiągnęli w jeden sposób - naszpikowali silnik nowoczesną technologią. Jak zaawansowany motor sprawdza się w czasie eksploatacji?
Mazda postawiła na technologiczne innowacje. Przykład? Dobry stanowi silnik Skyactiv-X. To benzyniak, który pracuje trochę jak diesel. Spala paliwo za pomocą iskry i… zapłonu samoczynnego. Jak to działa?
Klekot tego silnika fani motoryzacji poznają wszędzie. Tak, być może 1.9 TDI kopcił i nie był szczególnie mocy. Z drugiej strony pokonywał setki tysięcy kilometrów i nie psuł się. A to wystarczyło do zbudowania jego legendy w Europie!
Silnik 2.0 MultiJet to następca legendarnego 1.9 MultiJet. Dość szybko przejął prym nie tylko w gamie Fiata, ale i General Motors. Czy jednak popularny znaczy godny uwagi?
Opis silnika 2.0 CRDi Kii i Hyundaia można zamknąć tak naprawdę w trzech słowach. Jest nowoczesny, dynamiczny, a do tego trwały. Kierowcy przekonywali się o tym przez ostatnią dekadę.
Miał być mocny, oszczędny i rekordowo cichy. I choć dieslowi 1.6 CDTI Opla nie da się odmówić zaawansowania technologicznego, jednostka nie jest też wolna od wad. Jakich? O tym za chwilę.
Ma rozsądną pojemność, sporą ilość mocy i właściwe nasycenie nowoczesną technologią. I choć został opatrzony koreańskim logo, motor powstał i był produkowany w Europie. A to stanowi ciekawy wstęp do pięknej historii.
Małolitrażowy diesel pojawiający się w ofercie koncernu Volkswagena miał stanowić odpowiedź na nowe zapotrzebowanie rynkowe. Nie był jednak wolny od wad. W skrócie silnik 1.4 TDI nie zawsze jest długodystansowcem.
Silnik 1.7 CRDi D4FD Kii i Hyundaia ma rozsądną pojemność, potrafi jeździć na kropelce, a do tego był montowany w koreańskich hitach sprzedaży. Czy popularność oznacza trwałość?
Ma przymrużone spojrzenie, rozwrzeszczany grill i nienagannie skrojone nadwozie. Do tego jest napędzany 190-konnym dieslem i ma długą listę wyposażenia. Oto Mondeo, Ford Mondeo ST-Line X.
Diesle wyraźnie schodzą na drugi plan. Tylko 20 proc. klientów Citroena i 36 proc. klientów Volkswagena decyduje się na jednostki wysokoprężne. Toyota z kolei prawie wcale nie oferuje ropniaków w swoich salonach!
Jedną z największych bolączek diesla 1.6 HDI montowanego m.in. w Citroenach, Peugeotach i Fordach jest przewód smarowania turbiny. Ten zapycha się i powoduje zatarcie turbosprężarki. Jak uniknąć problemu?
W roku 2007 w gamie Fiata doszło do ważnej zmiany generacyjnej. W ofercie pojawił się nowy diesel 1.6 Multijet. Był mocny i oszczędny, a w czasie eksploatacji okazuje się… No właśnie jaki?
Filtr cząstek stałych utrudnia życie kierowców poruszających się głównie w mieście. Jak zatem znaleźć diesla bez DPF? Dziś przygotowaliśmy 10 propozycji takich właśnie silników.
Jest czeski, wielki, czerwony, 7-osobowy i… sportowy! Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 to rodzinny sprinter z pięknym i gardłowym głosem w stylu Barry`ego White`a.
Nowe wymogi stawiane silnikom wysokoprężnym od końca lat dziewięćdziesiątych tylko komplikowały ich osprzęt. Choć nie zawsze. Bo na rynku nie brakuje też np. diesli bez koła dwumasowego. Które to? Oto nasza lista
Diesel 1.6 TDI Grupy Volkswagena to jednostka wolumenowa montowana w modelach segmentu B, C i D. Motor występuje na rynku od dekady i okazał się naprawdę trwały. Jakie awarie zdarzają się w dieslu 1.6 TDI?
Silnik 1.3 MultiJet to wielki hit sprzedaży! Włosi rocznie produkowali nawet 700 tysięcy sztuk. Jak sprawuje się podczas eksploatacji? Dziś to właśnie sprawdzimy.
Japończycy nie lubią chodzić utartymi szlakami. Właśnie dlatego stworzyli unikalny sposób redukcji szkodliwych związków w dieslu. System D-CAT był stosowany m.in. w jednostce montowanej w Polsce w Jelczu-Laskowicach.
General Motors miało dobry plan. Na bazie Chevroleta i… Daewoo stworzyło markę niskobudżetową. Jak ta koncepcja sprawdza się na rynku wtórnym? Sprawdźmy na przykładzie używanego Chevroleta Cruze.
Druga generacja kompaktu z Ingolstadt miała trafić w gust maksymalnie szerokiej grupy klientów. I widać to po palecie silnikowej. Dziś przybliżymy oznaczenia silników Audi A3 8P.
Po dziejowej wpadce z silnikiem 2.0 TDI PD w centrali koncernu Volkswagena ponownie pojawiło się słońce. A wszystko za sprawą naprawdę bezawaryjnego silnika 2.0 TDI CR.
Najgorsze silniki w historii, czyli długa lista porażek największych producentów. Zebraliśmy najbardziej awaryjne motory diesla i benzynowe Volkswagena, Renault, Subaru, BMW czy Forda.
Diesel nie zawsze nadaje się do intensywnej eksploatacji. Samochody wyposażone w silniki zebrane na tej liście najlepiej czują się na... parkingu przed warsztatem. W zestawieniu nie brakuje konstrukcji francuskiej, niemieckiej czy japońskiej.
Jednostki wysokoprężne stanowią ważną część oferty niemieckiej marki z gwiazdą w logo. Nie ma się zatem co dziwić, że gama motorów jest tak szeroka. Dziś powiemy jak rozszyfrować silniki Mercedesa. Oznaczenia diesli przestaną być tajemnicą.
Silnik 2,1 CDI OM 651 Mercedesa to kultura pracy, oszczędność i spora moc. Niestety to też seria problemów, z których część skończyła się akcjami serwisowymi.
Silnik 2.0 TDCi jest jednym z tych, które zostały zbudowane na fali wysokoprężnego boomu pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Nie wiadomo czy jednostkę opracowywano naprędce, czy inżynierom zabrakło doświadczenia. Wiadomo natomiast, że jest awaryjna.
Na początku nowego millenium Europa postawiła na silniki wysokoprężne. I musiało to znaleźć swoje odzwierciedlenie w gamie bawarskiej marki. Oto oznaczenia diesli BMW produkowanych od końca lat dziewięćdziesiątych.
6-cylindrów i charakterystyczny klekot diesla. To coś, co jeszcze dekadę temu szczególnie cenili kierowcy w segmencie premium. Audi o tym wiedziało - tak powstał silnik 2.7 V6 TDI.
Luksusowy SUV wymaga silnika wysokoprężnego. Stąd w Sorento pojawiła się jednostka 2.5 CRDi, która jest mało dynamiczna i awaryjna.
Napęd na cztery koła, silnik typu bokser i charakterystyczny, ascetyczny klimat w SUV-ie? To musi być używane Subaru Forester III. Na jakie awarie zapada japoński leśniczy?
Diesel 1.2 TDI występował w ramach dwóch linii modelowych - EA188 i EA189. W pierwszym przypadku był zasilany pompowtryskiwaczami, w drugim wtryskiem common rail.
Rosnący poziom oleju w silniku to scenariusz, który coraz częściej zdarza się w przypadku nowoczesnych diesli. Co to oznacza i jak radzić sobie z problemem?
Audi Q8 50 TDI to moc 286-konne diesla, gładko pracująca przekładnia automatyczna i oczywiście napęd na cztery koła. SUV coupe z Niemiec to jednak też... zaporowa cena!
Silniki wysokoprężne od pewnego czasu nie cieszą się dobrą prasą. Tak, stały się niezwykle zaawansowane i nie mają już wiele wspólnego ze spartańskimi konstrukcjami pokroju 1.9 TDI. Mimo wszystko na rynku nadal trafiają się jednostki, których eksploatacja stanowi serwisowy ideał. Jakie firmy produkują najlepsze diesle? Na naszej liście znalazła się technologia z Japonii, Francji, Korei, Niemiec, a nawet Włoch!
Nietrudno odnieść wrażenie, że w obecnej rzeczywistości motoryzacyjnej jednostki wysokoprężne stały się trochę czarnymi owcami. Zarzuca się im wybitną szkodliwość i to, że w sposób szczególny przyczyniają się do zanieczyszczania powietrza. Kiedyś twierdzenie mogło być prawdą. Teraz jednak fakty mówią coś innego. Nowoczesna technologia ratuje współczesny silnik diesla. Ekologia w jego przypadku nie musi być zatem zagrożona.
Diesel nie ma się czego obawiać - władza samochodów zasilanych olejem napędowym jest niezagrożona. Elektryczna konkurencja, choć stale rozwijająca się i wspierana przez liczne zachęty i regulacje prawne UE, nie jest w stanie zdetronizować diesla. Wynika to z niewielkiej elastyczności w zastosowaniu samochodów elektrycznych, a także z ich wysokiej ceny, małego zasięgu oraz ograniczonej liczby stacji ładowania. O przyszłości rynku samochodowego mówi Jakub Faryś, prezes PZPM.
Zatankowanie samochodu złym paliwem zdarza się częściej niż można by przypuszczać. O pomyłkę łatwo, zwłaszcza w przypadku samochodów z silnikami Diesla. Co zrobić w przypadku, gdy nalaliśmy do auta niewłaściwy rodzaj paliwa?
Duże miasta w Europie zapowiedziały, że do 2025 r. samochody z silnikami Diesla nie będą mogły wjeżdżać do centrów. Ma to związek z dużym zanieczyszczeniem powietrza, czy w Polsce zostaną wprowadzone podobne przepisy?
Uruchomienie silnika Diesla przy ujemnej temperaturze bywa trudne. Gdzie może leżeć przyczyna problemów z odpalaniem auta?
Kia Cee'd kombi po faceliftingu otrzymała nie tylko nowy wygląd, ale i zmodyfikowany silnik 1.6 CRDi. Do tego auto dostępne jest w sportowym pakiecie stylizacyjnym GT Line. Właśnie taki egzemplarz mieliśmy okazję przetestować
Bezpośredni wtrysk paliwa w silniku Diesla mógł zaistnieć na szerszą skalę m.in. dzięki słynnej pompie paliwa VP44. Okazuje się jednak, że sprawia ona problemy. Na czym one polegają i jak sobie z nimi radzić?