Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu części samochodowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące części samochodowe.
Jak podłączyć programator wycieraczek w pojeździe do tego niedostosowanym?
Aktualizacja: 25.05.2011
Programatory wycieraczek samochodowych swój rozwój zawdzięczają upowszechnieniu się w motoryzacji techniki półprzewodnikowej, co nastąpiło mniej więcej przed półwiekiem. Stąd w wielu pojazdach dziś uznawanych za zabytkowe nie są one zamontowane. »
Jak znaleźć przyczynę złej pracy wycieraczek szyb?
Aktualizacja: 21.07.2011
Istnieje kilka typowych usterek w pracy wycieraczek samochodowych. Część z nich ma podłoże mechaniczne, pozostałe wynikają ze złej pracy urządzeń elektrycznych lub elektronicznych. »
Jak i kiedy wymieniać łożyska w prądnicach i alternatorach?
Aktualizacja: 25.05.2011
Wszystkie łożyska się zużywają. Także te w prądnicach i alternatorach, choć są znacznie mniej obciążone niż pozostałe łożyska w samochodzie i jego silniku. Od czasu do czasu trzeba je jednak wymieniać. »
Jak postępować po zerwaniu paska klinowego w przypadku braku zapasowego?
Aktualizacja: 08.10.2020
Pasek klinowy w samochodzie należy do najważniejszych elementów wyposażenia silnika. Napędza on wiele urządzeń z jego osprzętu, w tym prądnicę lub alternator oraz pompę wodną i często także wentylator chłodnicy. »
Co zrobić po zgubieniu kluczyka w samochodzie bez blokady kierownicy?
Aktualizacja: 21.09.2011
Do uruchomienia pojazdu nie jest potrzebny kluczyk od stacyjki. Wie o tym każdy złodziej samochodów, ale nie każdy kierowca. Tymczasem jest to bardzo łatwe. Warto się tego nauczyć, bo kluczyk zgubić łatwo, a nie zawsze ma się przy sobie zapasowy. »
Jak rozpoznać graniczne zużycie nakładek szczęk i klocków hamulcowych i czym ono grozi?
Aktualizacja: 14.04.2011
Hamulce są jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu. Od ich sprawności zależy bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów oraz innych użytkowników drogi. »
Jak rozpoznać duże i graniczne zużycie ważnych zespołów i podzespołów samochodu, grożące awarią?
Aktualizacja: 25.05.2011
Bez dokładnych pomiarów, możliwych do przeprowadzeniu dopiero po rozmontowaniu danego zespołu, określenie stopnia zużycia elementów i podzespołów jest bardzo trudne, a często wręcz niemożliwe. »
Archaiczne rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach zabytkowych
Aktualizacja: 21.09.2011
Pojazdy zabytkowe często charakteryzują się rozwiązaniami technicznymi, które u dzisiejszych motofanów mogą wywołać jedynie śmiech lub w najlepszym wypadku zdziwienie. »
Różnice pomiędzy silnikami dolnozaworowymi i górnozaworowymi
Aktualizacja: 21.09.2011
W pojazdach zabytkowych mamy bardzo często do czynienia z silnikami dolnozaworowymi. Są to niemal zawsze silniki bardzo stare, liczące co najmniej pięćdziesiąt lat i dawno wycofane z produkcji. »
Jak wymieniać resory i sprężyny?
Aktualizacja: 05.05.2011
Wymiana sprężyn lub resorów jest w warunkach domowych bardzo trudna, ale możliwa. Prace, zwłaszcza przy resorach, powinny wykonywać w zasadzie dwie osoby. »
Zabytkowe pojazdy najczęściej spotykane na naszych drogach
Aktualizacja: 21.09.2011
Polski przemysł motoryzacyjny nie miał w latach powojennych nadzwyczaj interesującej historii. Pojazdy produkowano przez dziesięciolecia niemal w niezmienionej postaci, a różnice między kolejnymi modelami polegały głownie na kosmetycznych zmianach wyglądu i cyfr lub liter w oznaczeniach. »
Jak zabezpieczyć się przed skutkami różnych awarii w trasie?
Aktualizacja: 21.09.2011
Stare, zabytkowe pojazdy mają wiele części oryginalnych, pracujących w nich od nowości lub od wielu lat, które mogą w każdej chwili ulec awarii. Trudno je wszystkie wymienić na nowe podczas odrestaurowywania auta. »
Aktualizacja: 21.09.2011
Ponieważ współcześnie produkowane samochody nie wymagają okresowego smarowania elementów układu kierowniczego, zawieszenia i hamulców, może jedynie z wyjątkiem linek hamulca ręcznego, coraz trudniej znaleźć warsztat, świadczący taką usługę. »
Jak zdejmować i zakładać kolektor dolotowy i wydechowy?
Aktualizacja: 14.04.2011
Podczas naprawy silnika konieczne jest zdjęcie, a następnie założenie obu kolektorów: dolotowego i wydechowego. W przypadku pierwszego nie jest to tak trudne, jak w przypadku drugiego. »
Jak zmniejszyć lub zlikwidować poślizg paska klinowego?
Aktualizacja: 21.09.2011
Pasek klinowy w silniku samochodowym służy do napędzania kilku urządzeń, stanowiących jego osprzęt, takich jak pompa wodna, wentylator chłodnicy i prądnica lub alternator. »
Rekord inwestycji w start–upy. Czy branża przekroczy 2 mld zł?