Kategorie

Awaria, Akumulator

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stosunkowo niewielu kierowców korzystających na co dzień z samochodu zastanawia się nad tym, czy nie eksploatują pojazdu w taki sposób, który znacznie skraca żywotność akumulatora. Podpowiadamy, co może spowodować awarię akumulatora.
Użytkownicy samochodów rozpoczynający swoją przygodę z diagnostyką pojazdów, stają czasem przed zadaniem sprawdzenia natężenia prądu lub wielkości napięcia w obwodach elektrycznych swojego samochodu. Poniżej dowiemy się, jak używać zakresów miernika i co oznacza, że miernik należy podpiąć równolegle lub szeregowo.
W 2010 roku ADAC odebrał wręcz rekordową liczbę wezwań do awarii samochodów, dokładnie 4 miliony 250 tysięcy 724. Głównie był to wynik niezwykle srogiej zimy, ale i letnich upałów. W poprzednim roku tego typu zdarzeń było o 8,1% mniej niż w 2010 r.
Nienaładowany lub w znacznym stopniu rozładowany akumulator jest zmorą kierowców. Najdotkliwiej jest to odczuwane zimą, kiedy mrozy znacznie ograniczają jego pojemność i wydajność prądową.
Połączenie akumulatora kablami rozruchowymi wzbudza wątpliwości i narosło wokół tego wiele powtarzanych mitów. Łączyć plus do plusa, czy plus do minusa? A co z tzw. masą?
Kable wysokiego napięcia mogą wymagać wymiany lub renowacji i wtedy niezbędny będzie ich demontaż. Podpowiadamy, jak zrobić to poprawnie.
Jeśli na elektronicznym liczniku kilometrów zaczynają zanikać paski podświetlające cyfry, to znaczy, że nieuchronnie czeka nas wizyta u elektryka.