Kategorie

Auta kompaktowe, Diesel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Volkswagen Golf V poza kształtem nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Jest to niewątpliwie największa zaleta tego modelu.
Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.
Topowe wersje aut kompaktowych często osiągają ceny godne samochodów z wyższego segmentu. Czy za kompaktowego Peugeota 308 w topowej wersji warto zapłacić prawie 100 tysięcy złotych?
Na największym salonie samochodowym we Frankfurcie swój debiut ma Opel Astra GTC. Produkcją tego modelu zajmie się fabryka w Gliwicach.
Do gamy modelowej nowego Focusa dołączyła właśnie praktyczna odmiana kombi. Ford wiąże z kombi olbrzymie nadzieje, ponieważ średnio co trzeci, a w Polsce co drugi sprzedany Focus to właśnie pięciodrzwiowe kombi.
Citroen oferuje model C4 w trzech wersjach wyposażenia i pięciu wersjach silnikowych. Którą wersję Citroena C4 wybrać? Oto nasz poradnik.
Citroen C4 drugiej generacji niestety również poddaje się obecnemu trendowi w designie, dzięki któremu auta kompaktowe stylistycznie bardzo zbliżają się do siebie. Nie oznacza to jednak, że C4 nie próbuje wepchnąć się łokciami do czołówki segmentu. Czy ma ku temu predyspozycje?
Nowe BMW Serii 1 zostanie zaprezentowane jesienią 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Kompaktowe BMW jest większe od poprzednika i ma mieć lepsze właściwości jezdne.
Mazda 3 ma opinię godnego konkurenta dla najlepszych kompaktowych konstrukcji dostępnych na polskim rynku. Sprawdzamy, jak w codziennej eksploatacji sprawuje się Mazda 3 z dieslem o mocy 115 KM.
Hyundai i30 to bratni model Kii cee'd. W założeniu ma być to bardziej luksusowa, wyżej pozycjonowana i droższa wersja swojego koreańskiego brata. Jak Hyundai i30 spełnia te założenia?

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3 to kompaktowy SUV, wyposażony w szereg nowoczesnych udogodnień i dostępny w kilku wersjach silnikowych.
Chevrolet Orlando wkroczył do segmentu kompaktowych minivanów jako pierwszy van w europejskiej ofercie producenta. Czy przywiezione z USA doświadczenie w budowie tego typu aut zaowocuje sukcesem?
KIA Cee’d to koń trojański koreańskiego przemysłu motoryzacyjnej. Przed jego pojawieniem niewybredne żarty na temat jakości aut produkowanych w Korei były na porządku dziennym – w niektórych przypadkach nawet słusznie.
Od czasu pojawienia się na rynku, Ford Focus stał się ważnym graczem w segmencie kompaktów. Właśnie pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie przekonać do modelu dotychczas nieprzekonanych.
Peugeot 308 SW ma 4,5 m długości i przestrzeń bagażową o pojemności od 520 l. Prawdę mówiąc niewiele jest rodzin, dla których to auto było by zbyt małe. Tym bardziej, że można nim przewieźć 7 osób.
Na targach w Shanghaju Volkswagen zaprezentował nową, trzecią już generację VW Beetle. Auto odchodzi od stylistyki swojego poprzednika, nawiązując za to mocniej do oryginału.
Nowy Peugeot 308 został zmodernizowany pod kątem ekologii. Konstruktorzy zoptymalizowali elementy auta, które mają wpływ na zużycie paliwa. W gamie Peugeota 308 znajdzie się technologia mikro-hybrydowa e-HDI.
Mitsubishi ASX ma prawdziwego as(x)a w rękawie. Jest nim doskonały, dynamiczny i oszczędny silnik wysokoprężny.
Mnogość wersji wyposażeniowych oraz silnikowych w przypadku Seata Leona, skutecznie utrudniają wybór takiej specyfikacji, która będzie optymalna dla większości kierowców. W naszym poradniku ułatwiamy podjęcie właściwej decyzji.
Volvo S40 w mocnej wersji D4 (177 KM) to zgrabny i szybki samochód klasy kompaktowej, który oferuje komfort jazdy co najmniej auta segmentu D.
Podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie odbędzie się premiera zmodernizowanej wersji modelu 308. Kompaktowy Peugeot oprócz zmian w wyglądzie otrzyma też technologię e-HDi.
Sport Way to limitowana edycja kompaktowego sedana Renault o nazwie Fluence. Inżynierowie francuskiej marki nadali Renault Fluence bardziej sportowy charakter poprzez zamontowanie dodatkowych elementów karoserii.
Giulietta ujrzała światło dzienne w 2010 roku. Na rynku zastąpiła wysłużoną, sprzedawaną przez ponad 10 lat, 147-kę. Bardzo mnie ucieszył powrót do nazwy Giulietta – w końcu kobiece imię idealnie oddaje charakter aut tej marki - pięknych, intrygujących ale nieco kapryśnych i wymagających ciągłej troski.
Mawiają, że włoskie samochody kupuje się sercem, bo głową się nie da. Fiat Bravo jest jednak jednym z niewielu samochodów, który te dwa organy potrafi pogodzić.
Volkswagen Golf IV generacji pojawił się na rynku w 1997 roku. Na tle konkurencji wyróżniał się jakością wykonania i komfortem podróżowania. Obecnie jest jednym z najczęściej poszukiwanych przez klientów używanym autem na polskim rynku.
Na napisanie tekstu o dowolnym Volkswagenie Golfie od 36 lat jest jeden sprawdzony sposób. Należy podać dane techniczne i zakończyć konkluzją, że to dobra inwestycja. I bardzo mnie korci, aby tak właśnie sprawę zostawić.
Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.
To już czwarta generacja kompaktowego Opla Astry. Do redakcyjnego testu trafiła Astra IV 1,7 CDTi Sport w wersji 125-konnej. Czy nowej Astrze IV udało się jej zerwać z konserwatywnym wizerunkiem modelu?
Ford podał ceny najnowszego Focusa. Na brytyjskim rynku popularny kompakt będzie kosztował 15 995 funtów. Auto pojawi się w salonach sprzedaży w marcu 2011 roku.

Lancia Thema

Lancia Thema to włoski samochód klasy wyższej produkowany w latach 1984–1994. Samochód powstał dzięki współpracy Alfa Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000) oraz Lancii.

Lancia Delta

Włoski koncern samochodowy wprowadził w 2008 roku kolejny model Lancii. Kompaktowa Delta swym wyposażeniem i poziomem komfortu aspiruje do aut luksusowych.
Koreańskie korzenie Chevroleta Cruze nie budziły mojego zaufania. Jakże się myliłem. W trakcie testu Cruze zaskakiwał mnie właściwie na każdym kroku.
Oferta silnikowa europejskich modeli spod znaku MINI we wrześniu 2009 roku została wzbogacona o ekonomicznego diesla, który montowany będzie w podstawowej wersji MINI One D.
Całkiem zwykłe, niepozorne auto, nie rzuca się w oczy. Szkoda, bo to na nim pewien Francuz trzykrotnie zdobył tytuł rajdowego Mistrza Świata.
Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.
Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.
Duże i wygodne francuskie auto. Jedni je chwalą, inni unikają jak ognia. Co czeka na nabywców flagowej limuzyny Renault – miłość, czy nienawiść?
W ofercie Mazdy3 pojawiła się nowa wersja silnika wysokoprężnego o pojemności 1,6 litra, która spełnia normę emisji spalin Euro 5.
Oba auta pretendują do miana "króla kompaktów". Golf to flagowy model Volkswagena, w Polsce jest to już prawie ikona motoryzacji. Focus jednak depcze mu po piętach. Kto wygra?
Liczba wersji silnikowych BMW E36 może jednak przyprawić o ból głowy. Podobnie jak próba znalezienia egzemplarza w dobrym stanie.
Na targach motoryzacyjnych w Paryżu Ford zaprezentuje produkcyjną wersję nowego Focusa. Auto trafi do sprzedaży wiosną 2011 roku.
Ludzie lubią sięgać po rozwiązania znane i sprawdzone. Być może właśnie dlatego Octavia zjednała sobie tylu zwolenników i ciągle przekonuje do siebie kolejnych. To jedno z najpopularniejszych aut w Polsce.
Francuskie auta są symbolem komfortu i nietuzinkowego wyglądu. Peugeot 308 pasuje do tego stereotypu, a dodatkowo - w testowanej wersji - nie odwiedza stacji benzynowych zbyt często.