Kategorie

Auta kompaktowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.
Koncerny motoryzacyjne najgorsze mają za sobą. Teraz skupiają się na odbudowaniu tego, co straciły przez pandemię. Efekty tego dobrze widać w klasie premium. Świetnie wyposażony kompakt luksusowej marki można obecnie kupić w cenie podobnego auta klasy popularnej.
Choć Czesi funkcjonowali w segmencie C, nie mieli w ofercie klasycznego hatchbacka. To zmieniło się teraz, a wszystko za sprawą Skody Scali. Jak model sprawdza się w topowej wersji Style napędzanej 115-konnym silnikiem 1.0 TSI DSG?
Volvo V40 powróciło na rynek w roku 2012. Formuła tego modelu zmieniła się jednak dość mocno. Transformacja dotyczyła nie tylko nadwozia, ale i technologii. Jak zatem sprawuje się używane Volvo V40 II?
Japończycy coraz mocniej uderzają w segment samochodów użytkowych. Tym razem ze cel obrali sobie kompaktowe vany. Właśnie zadebiutował nowy model - Toyota Proace City.
Renault konsekwentnie każdą generację Megane, wydaje w wersji RS. Na tyle ile to możliwe, systematycznie podnosząc moc silnika. Czy Megane R.S. o mocy 280 KM i 5,8 s. do 100 km/h odniesie sukces na naszym ryku? Sprawdziliśmy jego możliwości!
Ktokolwiek wpadł na pomysł, żeby ta odmiana Golfa miała w nazwie “sport” zasługuje na specjalną nagrodę w kategorii twórczego marketingu. Za to bez dwóch zdań jest wygodnym mini “mini” Vanem - co jednak stawia pod znakiem zapytania jego praktyczność jako taką. Oto test Volkswagena Golfa Sportsvan w wersji Comfortline.
Obecnie produkowana Skoda Octavia RS to najmocniejsza wersja Octavii, jaką kiedykolwiek wyprodukował czeski koncern. Niby to kompaktowe rodzinne auto, jednak z bardzo wyraźnym zacięciem sportowym, które na co dzień z jazdy daje wiele frajdy. Komu Skoda Octavia RS z 245-konnym silnikiem przypadnie do gustu?
To nie jest auto dla ,,starych'' ludzi - tak nowego Mercedesa klasy A podsumowaliby bracia Coen. Czwarta generacja klasy A naszpikowana jest nowościami, począwszy od nowego, bardziej sportowego designu do nowoczesnego wyposażenia uwzględniającego system głosowy Linguatronic oraz szereg systemów bezpieczeństwa.
Volkswagen Golf w "cywilnej" wersji w żadnej mierze nie jest kojarzony ze sportowymi doznaniami i frajdą za kierownicą. To wóz, który po prostu ma być uniwersalnym pojazdem w codziennej eksploatacji, mającym nas przewieźć z punktu A do B. Na szczęście Golf w wydaniu R jest w stanie przyspieszyć tętno krwi u kierowcy.
SsangYong XLV powstał jako odpowiedź na aktualnie panującą modę na crossovery. Nie wprowadza do tego segmentu rewolucji, ale ma bardzo konkurencyjną cenę i w jednym kompletnie detronizuje konkurencje.
W polskich salonach Renault można już zamawiać najostrzejszą wersję modelu Megane. Na tle konkurentów ceny francuskiego hot-hatcha prezentują się atrakcyjnie.
Focus to jeden z najważniejszych modeli dla Forda, bowiem od lat amerykański kompakt świetnie się sprzedaje i ma rzeszę fanów. Oto nowa, IV. generacja Forda Focusa.
Coroczne targi motoryzacyjne Motor Show w Poznaniu to jedna z większych imprez motoryzacyjnych w Europie. Czym jednak byłyby salony samochodowe bez pięknych hostess, promujących auta?
Coroczne targi motoryzacyjne Motor Show w Poznaniu to jedna z większych imprez motoryzacyjnych w Europie i największe tego typu wydarzenie w Polsce. Przez kilka ostatnich dni odwiedzający Poznań Motor Show 2018 mogli zobaczyć około 60 motoryzacyjnych premier oraz wiele samochodowych perełek. Oto najważniejsze z nich.
Coroczne targi motoryzacyjne Motor Show w Poznaniu to jedna z większych imprez motoryzacyjnych w Europie i największe tego typu wydarzenie w Polsce. Przez kilka ostatnich dni odwiedzający Poznań Motor Show 2018 mogli zobaczyć około 60 motoryzacyjnych premier oraz wiele samochodowych perełek.
Seat żegna się z nazwą Cupra, która teraz będzie promować osobną markę sportowych aut. Z tej okazji Hiszpanie stworzyli limitowaną edycję swojego hot hatcha. Oto Seat Leon Cupra R!
Na polskim rynku debiutuje nowy kompakt Mercedesa. Klasa A jeszcze nigdy nie była tak luksusowa, a systemy wspomagające jazdę przejęto z luksusowej Klasy S. Jaka jest cena Mercedesa Klasy A w Polsce?
Na trwającym obecnie salonie samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała nową generację modelu Auris. Japoński kompakt nie tylko przeszedł rewolucję stylistyczną, ale także rewolucję w kwestii jednostek napędowych.
Mazda3 w wersji na 2017 rok została poddana wyraźnym zmianom. Modyfikacje objęły zarówno wygląd nadwozia Mazdy3 jak i jej wnętrze. Pojawiło się nowe wyposażenie i ciekawe udogodnienia dla kierowcy.
Zainteresowanie tanimi samochodami stale rośnie i to nawet w bogatych krajach UE. Toyota razem z Daihatsu zamierza stworzyć nową firmę produkującą tanie samochody kierowane głównie na rynki wschodzące.
Dziesiąta generacja Hodny Civic wkracza na rynek! Japończycy zaprezetowali oficjalne zdjęcia i dane europejskiej specyfikacji tego modelu.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa nie dość, że jest coraz chętniej wybierane przez klientów, to na dodatek jest coraz bardziej zaawansowane. Ile jednak kosztuje jazda autem z nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa?
Przy okazji niedawnego faceliftingu modelu Cee’d, koreański producent rozszerzył ofertę m.in. o nową trzycylindrową jednostkę napędową oraz atrakcyjny pakiet stylizacyjny GT Line nawiązujący do najmocniejszej odmiany modelu GT. W teście zadziornie wyglądający Cee’d z turbodoładowanym silnikiem o mocy 120 KM.
Volkswagen Golf to bez wątpienia pierwszoplanowy gracz segmentu aut kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji ze 150-konnym silnikiem Diesla.
Nissan kontynuuje rynkową ofensywę. Po udanym I ciepło przyjętym Qashqai’u wprowadził do oferty kompaktowego Pulsara. Sprawdziliśmy, jak jeździ następca Almery i Tiidy napędzany przez benzynowy silnik o pojemności 1,2 l.
Najnowsza Alfa Romeo Giulietta napędzana przez silnik o mocy 170 KM dumnie odkrywa sportowe geny marki i otwarcie aspiruje do klasy premium. Ale, czy jest gotowa, by brylować na salonach?
Na przestrzeni kilku lat Nissan oddał pole konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych skupiając się na walce w dziedzinie crossoverów. Najnowszy, naszpikowany najnowszą technologią kompaktowy model Pulsar to oręż przy pomocy którego japoński producent ma odzyskać utraconą pozycję w segmencie C.
Używany Volkswagen Golf IV to obecnie najchętniej kupowany kompakt z końca lat ‘90. Swoją ogromną popularnością model cieszy się już od pierwszej generacji. W parze idą solidność oraz wizerunek marki Volkswagen. Nie inaczej jest z wersją GTI.
Honda Civic słynie oprócz kontrowersyjnego wyglądu z wysokiej jakości wykonania, która przekłada się na świetne właściwości jezdne i duże walory użytkowe. W teście Civic z najnowszym sinikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM.
Najnowsza generacja Toyoty Auris zaskakuje nie tylko wyrazistą stylizacją. W teście Toyota Aulis napędzana silnikiem Diesla o mocy 126 KM.
Kompaktowe Toyoty od wielu lat uchodzą za auta pozbawione istotnych wad. Klienci docenili w nich przede wszystkim wysoki poziom niezawodności. Niestety do modelu Corolla przylgnęła łatka auta nudnego. W 2007 roku Toyota postanowiła zmienić nazewnictwo swoich przedstawicieli w segmencie C i od tej chwili wersje hatchback dostały przydomek „Auris”. Corollą została natomiast wersja sedan. Jak nowy-stary model został przyjęty przez rynek? Jakie usterki trapią Aurisa?
Debiutująca w 2003 roku kompaktowa Mazda zerwała z nazewnictwem poprzednika - oznaczenie 323 zastąpiono „trójką”. Mazda zerwała z wizerunkiem auta nudnego. Na szczęście podobnie jak w przypadku poprzednich generacji cechą charakterystyczną japońskiego kompaktu pozostała wysoka niezawodność. Używana Mazda 3 to ciekawa propozycja na rynku wtórnym.
Dla osób poszukujących taniego w zakupie, solidnego i przestronnego auta kompaktowego ciekawą propozycją jest używany Opel Astra G produkowany od 1998 roku. Ogromną zaletą Astry II generacji są niskie koszty eksploatacji.
Międzynarodowe jury przyznało nowemu Golfowi tytuł „World Car of the Year 2013”. To wyróżnienie zostało wręczone dzisiaj podczas New York International Auto Show.
Wprowadzając na rynek VII generację Golfa, Volkswagen sprowadził na ziemię wszelkich śmiałków, którzy podkopywali tę żywą legendę klasy kompaktowej. W teście – Volkswagen Golf VII.
Najnowszy Hyundai i30, w atrakcyjnej pod względem stylizacji wersji trzydrzwiowej właśnie wjechał do salonów sprzedaży. Ceny najnowszej i30 3d rozpoczynają się od niespełna 50 tys. zł.
Nowy Seat Leon SC, czyli Sport Coupe jest nie tylko trzydrzwiową odmianą Leona 5d. Rozstaw osi w Leonie SC jest krótszy o 3,5 cm. Według projektantów zabieg skrócenia rozstawu osi poprawił proporcje nadwozia i zwinność. Poniżej Opis seata Leona SC.
Nowa Skoda Octavia kombi zadebiutuje podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie. W porównaniu do poprzednika auto znacznie urosło. Ma mieć więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy i olbrzymi bagażnik.
W piątek 15 lutego Kia Motors Slovakia uruchomiła seryjną produkcję trzydrzwiowego modelu pro_cee’d, który oficjalnie zadebiutował we wrześniu 2012 na Mondial de l’Automobile w Paryżu. To już druga generacja Kii pro_cee’d, która powstała na bazie pięciodrzwiowego modelu Cee’d.
Nowa Skoda Octavia będzie sprzedawana z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia. Oś z belką skrętną będzie montowana w przypadku aut z silnikami benzynowumi o mocy do 103 kW (140 KM) i silników wysokoprężnych o mocy do 110 kW (150 KM). W przypadku większych mocy oraz przyszłego napędu na cztery koła (Combi) i zasilania gazem ziemnym CNG, będzie stosowana nowo opracowana oś wielowahaczowa.
Ford Focus ST w wersji kombi to propozycja kompromisowa. Jego możliwości przewozowe wynikające z nadwozia kombi są ograniczone przez sportowe geny. I vice versa.
Na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie, który rozpocznie się 5 marca 2013 roku Kia zaprezentuje dwa nowe modele z rodziny cee’d. Będzie to Kia pro_cee’d GT oraz cee’d GT.
Nowe Volvo V40 jeszcze nie zdążyło się na dobre rozgościć na polskim rynku, a producent zaprezentował właśnie nową odmianę auta wzbogaconą o kilka interesujących elementów. Czym się różni wersja Cross Country od podstawowej V40?
Do gamy nowego Audi A3 dołączyła właśnie bardziej rodzinna odmiana. Nazwa Sportback oznacza dodatkowe kilogramy za sprawą drugiej pary drzwi i dodatkowe centymetry przez większy rozstaw osi. Czy w pięciodrzwiowym Audi A3 jest jakiś sport?
Honda Civic w wersji sedan jest zupełnie innym samochodem niż Civic hatchback. Nie chodzi o inne nadwozie, to inny model. Obie wersje Hondy reprezentują dwa odmienne światy, w którym hatchback jest nietuzinkową wizją przyszłości, a sedan dostojnym ukłonem w stronę tradycji. Civic 4d jest w stylu Vintage.
Pod maskę ciekawie zaprojektowanego Chevroleta Cruze trafił skonstruowany w zgodzie z obecnie panującymi trendami turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM. Czy warto za niego dopłacać?
Nowe Audi A3 zaprezentowane w 2012 roku jest jednym z tych aut, które nie zachwycają wyglądem, ale jak zaczniesz nimi jeździć, to nie możesz przestać. Każdy, kto zdecyduje się na zakup najnowszego Audi A3 może zapomnieć o skrótach, ponieważ tym wozem zawsze wybierasz dłuższą drogę do domu.
Nowa Skoda Octavia wjedzie do polskich salonów dilerskich już na początku 2013 roku. To już trzecia generacja auta. Poprzednie modele Octavii odniosły duży sukces sprzedażowy w naszym kraju. Czy nowa Skoda Octavia przypadnie do gustu kierowcom? Przekonamy się już w 2013 roku.
Postęp jaki wykonują Koreańczycy w dziedzinie konstrukcji samochodów jest imponujący. W dzisiejszych czasach wybór koreańskiego auta to dowód na pragmatyczne podejście do tematu zakupu samochodu. Pragmatyczne, w sensie przemyślane. Bo najnowszy Hyundai i30, choć to młody zawodnik, nie musi mieć w mistrzowskiej klasie kompaktów żadnych kompleksów.