REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Właściwy dobór kadr poprawia pozycję firmy na konkurencyjnym rynku

Joanna Madejska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zawody stają się coraz bardziej wyspecjalizowane i wymagające konkretnych kwalifikacji i umiejętności. Coraz mniejsze znaczenie ma narodowość fachowca.

Firmy doradztwa personalnego muszą niejednokrotnie przejmować na siebie częściową rolę edukowania swoich klientów, w jaki sposób powinni zmieniać swoje podejście do rekrutacji, aby z sukcesem pozyskać dobrego pracownika z rynku.

REKLAMA

Przepływ informacji

Profesjonalnie przeprowadzona rekrutacja to proces, w którym trzeba mieć całkowitą kontrolę nad kierunkiem przepływu informacji. Jest to proces ściśle poufny - jeśli nie dla pracodawcy, to przynajmniej dla kandydata. To powoduje, że wszystkie strony procesu muszą być odpowiednio poinformowane o celu poszczególnych spotkań; kandydaci muszą otrzymać podczas spotkań rekrutacyjnych dokładne informacje na temat stanowiska, o które się obiegają, tj. jego dokładnego umiejscowienia w strukturze organizacyjnej przyszłego pracodawcy, jak również o dokładnym profilu stanowiska (a więc listy zakresu zadań i odpowiedzialności przewidzianym na danym stanowisku) oraz o ewentualnych możliwościach dalszego rozwoju kariery w ramach opisanych struktur. Niezwykle ważna jest również świadomość wszystkich zainteresowanych stron procesu, że jest to moment, w którym nie tylko firma ma możliwość oceny swojego przyszłego pracownika, ale również ważna jest decyzja pracownika, który wybiera swojego przyszłego pracodawcę. Kandydat podejmuje ją poznając firmę i tworzy sobie na jej temat jakiś pogląd, który następnie będzie przekazywał w swoim najbliższym otoczeniu - zawodowym i prywatnym.

Specjalizacja rekrutacji

REKLAMA

Niedobór wystarczającej liczby pracowników powoduje, że profesjonalne firmy doradztwa personalnego coraz mocniej zaczynają się specjalizować pod kątem zarówno realizowania rekrutacji dla poszczególnych sektorów biznesowych (np. dla branży FMCG; budowlanej; finansowej czy IT), ale i w poziomach poszczególnych stanowisk występujących w każdym dziale: sprzedaży, marketingu, logistyki, księgowości etc. Takie podejście umożliwia rekruterom lepsze rozpoznanie wydzielonego segmentu kandydatów w konkretnej branży oraz w konkretnych stanowiskach, na które poszukują kandydatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane agencje doradztwa personalnego, które dysponują dobrymi bazami danych kandydatów i które podczas realizacji projektów rekrutacyjnych wykorzystują metodologię direct serach. Tego typu procesy rekrutacyjne wyglądają zupełnie inaczej. Mianowicie to pracodawca poprzez agencje zwraca się bezpośrednio z ofertą do wybranych kandydatów, których chce włączyć w proces rekrutacyjny.

Badanie kompetencji

Kolejnym ważnym czynnikiem, który wskazuje na profesjonalizm przeprowadzanego projektu rekrutacyjnego, jest kwestia stosowanych narzędzi, które pomagają pracodawcom zorientować się w potencjale osobowościowym wybranych kandydatów. Do tych narzędzi zaliczyć można przede wszystkim wiele różnych testów psychologicznych, które pomagają zdiagnozować poziom kompetencji - ważnych dla pracodawcy z punktu widzenia zadań, które potencjalny kandydat będzie wykonywał na danym stanowisku pracy. Co istotne, trzeba pamiętać, żeby najpierw dokładnie zbadać, jakie kompetencje są kluczowe na danym stanowisku, biorąc pod uwagę kluczowe aspekty wykonywanej przez kandydata pracy. Dlatego ważne jest, aby podczas procesu rekrutacyjnego sprawdzić u badanych kandydatów dokładnie tylko te najważniejsze kompetencje. Klienci agencji doradztwa personalnego, obok zlecanych projektów rekrutacyjnych, chętnie korzystają również z możliwości przeprowadzenia kandydatom sesji Assessment / Development Centre (indywidualnych bądź grupowych), które w szerszym stopniu umożliwiają zbadanie potencjału osobowościowego rekrutowanych kandydatów. W praktyce jednak do zbadania kluczowych dwóch-trzech kompetencji najczęściej stosuje się tzw. pogłębione wywiady kompetencyjne, które jeśli są profesjonalnie przeprowadzone, w wystarczający sposób pomagają zdiagnozować stopień posiadania przez kandydata danych umiejętności.

Joanna Madejska, doradca personalny

JOANNA MADEJSKA

doradca personalny

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA