REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przekazywać RMUA w formie elektronicznej

Joanna Goliniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 stycznia 2009 r. płatnicy składek mogą przekazywać osobom zatrudnionym informacje ZUS RMUA w formie elektronicznej. Warunkiem przekazywania elektronicznych ZUS RMUA jest uzyskanie zgody osoby, która ma otrzymać taki dokument.

Dodatkowo dokument elektroniczny powinien być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym osoby odpowiedzialnej za przekazanie tych dokumentów. Informację ZUS RMUA płatnik może przygotować w programie Płatnik 7.03.001.

REKLAMA

Obecna wersja programu Płatnik nie ma osobnej funkcjonalności dedykowanej w celu przekazywania pracownikom informacji ZUS RMUA w formie elektronicznej.

Dokumenty ZUS RMUA tworzone w wersji 7.03.001 programu Płatnik można podpisać elektronicznie z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania dostarczanego przez Centrum Certyfikacji. Każde Centrum Certyfikacji udostępnia inną aplikację do tego celu.

Aby podpisać dokument RMUA bezpiecznym podpisem elektronicznym, należy najpierw wygenerować ten dokument dla konkretnej osoby w programie Płatnik.

Informacja ZUS RMUA może być utworzona na dwa sposoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy sposób

Z menu Narzędzia należy wybrać polecenie Twórz raporty RMUA. W tym przypadku przechodząc kolejne kroki kreatora należy wskazać okres rozliczeniowy dla raportu i osobę, dla której ma być on wykonany. W 5. kroku kreatora należy zaznaczyć opcję Zapisz raport do pliku oraz wskazać miejsce na dysku, gdzie plik ma być zapisany.

Drugi sposób

Z poziomu Rejestr ubezpieczonych należy otworzyć kartotekę osoby, dla której ma być utworzony raport. Następnie z menu Operacje trzeba wybrać polecenie Utworzenie raportu RMUA. W kolejnych krokach kreatora wskazujemy okres rozliczeniowy do raportu. W 3. kroku kreatora należy zaznaczyć opcję Zapisz raport do pliku oraz wskazać miejsce na dysku, gdzie plik ma być zapisany.

Utworzony raport ma postać pliku tekstowego i wygląda tak:

Wygenerowany dokument ZUS RMUA, zapisany w postaci elektronicznej, należy następnie podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym, z wykorzystaniem oprogramowania udostępnionego przez Centrum Certyfikacji, w którym zakupiono certyfikat kwalifikowany.

• art. 1, art. 2 ustawy z 17 października 2008 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych (DzU nr 220, poz. 1418).

Joanna Goliniewska

specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA