REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawdzić OC sprawcy wypadku

Kolizja, wypadek, stłuczka - ubezpieczenie OC
Kolizja, wypadek, stłuczka - ubezpieczenie OC

REKLAMA

REKLAMA

Osoby poszkodowane w kolizji lub wypadku drogowym mogą łatwo sprawdzić, czy pojazd sprawcy wypadku ma ważną polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej? Można to zrobić przez internet, za darmo w bazie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Baza danych Ośrodka Informacji UFG zawiera informacje o polisach komunikacyjnych OC i AC.  Towarzystwa oferujące ten rodzaj ubezpieczeń mają obowiązek przekazywania informacji o nich do bazy OI UFG.

REKLAMA

Jeżeli chcesz sprawdzić przez Internet, czy właściciel danego pojazdu posiada ważną polisę  ubezpieczenia OC, skorzystaj z systemu informatycznego UFG. Potrzebny będzie numer rejestracyjny lub numer VIN pojazdu oraz data zdarzenia.

W odpowiedzi otrzymasz:

1. informacje z OI UFG o:

  • numerze  polisy OC
  • marce pojazdu
  • nazwie firmy ubezpieczeniowej, która wystawiła tę polisę
  • danych adresowych firmy ubezpieczeniowej


lub
2. informację o braku danych o takiej polisie na dzień kolizji.

Uzyskując informację o braku pokrycia ubezpieczeniowego wskazanego pojazdu na dzień szkody, UFG informuje, że może to być spowodowane jedną z następujących przyczyn:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

- rzeczywisty brak ochrony ubezpieczeniowej wskazanego pojazdu, wynikający z tego, że jego właściciel nie wykupił lub nie przedłużył ważności OC komunikacyjnego. W takiej sytuacji odszkodowanie za spowodowany przez ten pojazd wypadek – w zakresie odpowiedzialności cywilnej – wypłaca UFG: Likwidacja szkody,

- nie nadesłanie przez firmę ubezpieczeniową informacji o polisie. Ubezpieczyciele mają 14 dni od daty sprzedaży ubezpieczenia, na przesłanie informacji o nim - do bazy danych Ośrodka Informacji UFG. Raz jeszcze, należy więc sprawdzić OC sprawcy po pewnym czasie.


Jest to najszybszy sposób uzyskania powyższych informacji.

Sprawdź OC pojazdu


Można też zwrócić się do Funduszu za pośrednictwem tradycyjnej poczty, faxem lub mailem. Odpowiedź można również odebrać osobiście, w siedzibie Funduszu.

VAT 2013 - najważniejsze zmiany w wyjaśnieniach Ministerstwa Finansów

Faktura VAT i fakturowanie w 2013 roku - wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA