Kategorie

Volkswagen

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szósta generacja Volkswagena Polo bardzo urosła i zmężniała. Komfortem prowadzenia czy wielkością bagażnika zbliżyła się niebezpiecznie blisko segmentu kompaktów. Testujemy trzycylindrową, turbodoładowaną odmianę 1.0 o mocy 115 KM z 7-biegowym „automatem” DSG.
Nowy Volkswagen T-Roc to powiem świeżości w gamie niemieckiego producenta. Bazuje na skróconej płycie podłogowej Golfa, choć jakością wykonania wnętrza bliżej mu do Polo. Testujemy najmocniejszą odmianę silnikową 2.0 TSI z „automatem” DSG i napędem 4x4.
Volkswagen Arteon bardzo silnie nawiązuje do Passata, chociaż Volkswagen ewidentnie odcina się od tego porównania. Arteon ma być nowoczesną, szybką i elegancką limuzyną, a nie kolejną wersją Passata. Czy tak rzeczywiście jest? Sprawdziliśmy!
Fabryka Volkswagena w Poznaniu ma powody do świętowania. Jej mury właśnie opuścił dwumilionowy egzemplarz dostawczaka, modelu Caddy.
Niemiecki hot hatch już trafił do polskich salonów. Volkswagen Polo GTI to auto, które ma za zadanie dawać frajdę z jazdy za rozsądne pieniądze, a jego rywalami są tacy przeciwnicy jak Peugeot 208 GTi, Renault Clio R.S. oraz Ford Fiesta ST. Ile kosztuje nowy Volkswagen Polo GTI?
Po niedawnej prezentacji nowego VW Polo GTI, przyszedł czas na premierę najmniejszego GTI w rodzinie – modelu up!. Co wiemy o nowym Volkswagenie up! GTI?
Golf to jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy, z modeli Volkswagena. Niemcy pracują nad 8. generacją słynnego kompakta i przygotowują się do jego produkcji.
W tym roku swoje akcje naprawcze w Polsce ogłosiły firmy takie jak np. Peugeot, Ford, Toyota i Lexus. Do tego grona dołączył również Volkswagen.
Rewolucja elektryczna w świecie motoryzacji zatacza coraz szersze kręgi. Wydaje się, że auta zasilane prądem są jedyną możliwą przyszłością dla samochodów i coraz więcej producentów decyduje się na wprowadzenie ekologicznych pojazdów do swojej oferty. Już niebawem swojego „elektryka” będzie miała Skoda.
Volkswagen wciąż odczuwa skutki afery „Dieselgate”, w której odegrał główną rolę. M.in. to z jej powodu Niemcy przyspieszyli prace nad ekologicznymi pojazdami. Niedawno koncern z Wolfsburga otworzył stronę, na której można znaleźć informacje o samochodach elektrycznych i hybrydowych.
Segment B nadal jest jednym z popularniejszych na rynku motoryzacyjnym w Europie. A to sprawia, że producenci nie mogą go ignorować. Właśnie dlatego Volkswagen w roku 2009 wprowadził do oferty Polo nowoczesny, downsizingowany motor 1,2 TSI. Małolitrażowy benzyniak zaoferował kierowcom moc, oszczędność i niestety serię problemów. Te na szczęście ustąpiły już w roku 2012 za sprawą gruntownej modernizacji.
Volkswagen Golf przez wielu uznawany jest za króla segmentu samochodów kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeżdżą poliftingowe odmiany modelu w wersjach Variant i hatchback. Obie napędzane przez tę samą jednostkę napędową 1.4 TSI/150 KM ale jeden egzemplarz wyposażony w skrzynię manualną, a drugi w DSG. Którym jeździło się lepiej?
Kompaktowy model Volkswagena – Golf, w najmocniejszej wersji R, osiąga moc maksymalną 310 KM i według zapewnień producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Czy w wersji Variant, czyli kombi, może pełnić rolę uniwersalnego auta dla rodziny?
4,5-litrowa jednostka V8 pojawiła się wraz z debiutem Porsche Cayenne. Choć architektura była dosyć nietypowa dla niemieckiego producenta, zwiastowała potężną moc i piękne brzmienie. Z czasem motor niestety ujawnił też swoją drugą twarz. Poważne usterki oraz koszty naprawy dochodzące do 30 tysięcy złotych!
Silnik 5.0 V10 TDI VAG zadebiutował wraz z wprowadzeniem do oferty modeli VW Tuareg i Phaeton. 10 cylindrowa jednostka zapewnia świetną dynamikę ale okazała się bardzo awaryjna.
Utrata wartości samochodów w trakcie eksploatacji jest czymś oczywistym, ale wciąż niewiele osób wlicza ją do kosztów eksploatacji pojazdu. Tymczasem to jak dużo kupowane przez nas auto straci na wartości przez 3-4 lata eksploatacji jest bardzo istotne.
O problemach z silnikiem 2.0 TDI krążą już legendy. Ile jest w nich prawdy i czy ewentualne problemy dotyczą każdej odmiany jednostki 2.0 TDI?
Volkswagen zaprezentował najnowszą generację modelu Polo. Nowy Volkswagen jest większy i praktyczniejszy od poprzednika. Może zostać wyposażony w adaptacyjne zawieszenie, a objętość bagażnika zwiększono z 280 do aż 351 l. W ofercie pojawi się także 200 konna wersja GTI! Kiedy rozpocznie się sprzedaż w Polsce?
Najnowszy Volkswagen Tiguan to bez wątpienia jeden z najlepszych kompaktowych SUV-ów dostępnych na polskim rynku. Podczas projektowania najnowszej generacji Tiguana stylistom udało się stworzyć nadwozie nie krzykliwe, ale wyglądające nowocześnie.
Volkswagen niedawno zmodernizował swój najmniejszy model up! Choć zmiany nie są rewolucyjne, mają wpływ na wygodę użytkowania samochodu. W naszym teście Volkswagen up! z silnikiem o mocy 75 KM.
Polo Cross to najdroższa i jednocześnie najefektowniej wyglądająca wersja Polo. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmiana napędzana przez 110 konny silnik benzynowy w zestawieniu z siedmiobigową przekładnią DSG.
Na polskim rynku debiutuje zmodernizowany Volkswagen Golf. Jak kształtują się ceny niemieckiego bestsellera i co znajdziemy w wyposażeniu standardowym?
Jakie są opinie użytkowników o Volkswagenie Tiguanie I generacji? Czy model trapią, jakieś typowe usterki?
Nowy Volkswagen Areton zajmie w portfolio Volkswagena miejsce powyżej Passata stając się „flagowym okrętem” marki na europejskim rynku. Co wiemy o nowym modelu ze stajni niemieckiego producenta?
Używany Volkswagen Golf VII przyciąga uwagę wciąż nowoczesnym wyglądem. Ale, czy znaczne zaawansowanie technologiczne modelu nie wpłynęło na jego trwałość?
Wartość rezydualna samochodu to jeden z kluczowych składników kosztu eksploatacji samochodu. Wiedzą o tym zarządcy flot, ale wciąż wartości rezydualnej konkretnego modelu niedoceniają klienci indywidualni.
Podgrzewana przednia szyba bez zatopionych w niej drobnych drucików? Tak, takie rozwiązanie oferuje do swoich samochodów Volkswagen. Jak działa i ile to kosztuje?
To pokłosie afery zwanej przez opinię publiczną Dieselgate. Chodzi o stosowanie przez koncern Volkswagen Group oprogramowania fałszującego wyniki testów na zawartość szkodliwych związków w spalinach. Według UOKiK działania koncernu mogą wiązać się z naruszeniem interesów konsumentów.
Używany Volkswagen Polo V przyciąga wzrok elegancką i wciąż świeżą stylizacją. Jakie są opinie użytkowników? Czy to dobra propozycja na rynku wtórnym?
Volkswagen pokazał najnowszą wersję Volkswagena Golfa, model na rok 2017. Nie jest to nowa generacja modelu ale solidna modernizacja. Co się zmieniło względem poprzednika?
Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego w Niemczech zezwolił na przeprowadzenie akcji serwisowej dotyczącej auta z silnikami 1.6 TDI Volkswagena.
Nowy Volkswagen Tiguan jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych. Nabywca może też wybierać spośród ośmiu dostępnych jednostek napędowych w konfiguracjach z napędem na jedną lub na obie osie oraz z manualną lub automatyczną przekładnią. A jak kształtują się ceny?
Najnowszy Volkswagen Tiguan ma niewiele wspólnego z poprzednią generacją modelu. To pierwszy SUV producenta z Wolfsburga zbudowany na platformie MQB. I choć jest to wciąż SUV kompaktowy to bliżej mu do Passata niż do Golfa.
W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?
Volkswagen Passat Alltrack jest dla wielu miłośników modelu najlepszą wersją Passata dostępną w ofercie niemieckiej marki. Czy fakt, że łączy w sobie zalety klasycznego kombi i modnego SUV-a czyni z niego aż tak atrakcyjny samochód? Sprawdziliśmy to w naszym teście.
Sprzedaż nowych aut w Polsce utrzymuje tendencję wzrostową. Dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. samochody produkowane przez Volkswagena. Niemiecka marka zajmuje obecnie drugie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych aut w naszym kraju.
Volkswagen Touran pierwszej generacji choć był chwalony za ponadprzeciętną praktyczność, zbierał słabsze noty za niezbyt porywającą formę. Nowy Volkswagen Touran nie tylko ma bardzo praktyczne i przestronne wnętrze ale też świetnie wygląda. W teście egzemplarz napędzany benzynowym silnikiem o mocy 180 KM.
Volkswagen Up! został poddany modernizacji. Oprócz zmian w wyglądzie pojazdu do jego gamy wprowadzono także nowy, turbodoładowany silnik 1.0 TSI o mocy 90 KM.
Volkswagen Jetta został poddany w 2014 roku wyraźnym modyfikacjom. Czy przyniosły one wymierny skutek? Jak prezentuje się ten model na tle nowszych konstrukcji?
Volkswagen Passat GTE Variant (czyli kombi) według zapewnień producenta zużywa średnio 1,6 l benzyny na 100 km. Czy to możliwe? Tak, ale tylko gdy zostanie spełnionych szereg warunków.
Filtry cząstek stałych (tzw. GPF) zagoszczą w konstrukcjach samochodów benzynowych już w 2017 r. Tym samym potwierdziły się plotki krążące w motoryzacyjnym światku od co najmniej dwóch lat.
Producent z Wolfsburga przygotował coś specjalnego dla miłośników legendarnego Volkswagena Golfa GTI. Wersja Performance, dysponuje mocą maksymalną zwiększoną do 230 KM. Sprawdzamy ją w naszym teście.
Volkswagen dostał na zgodę na rozpoczęcie akcji serwisowej dotyczącej VW Passata, CC i EOS-a napędzanych dwulitrowym silnikiem Diesla z serii EA189.
Volkswagen pokazał pierwsze zdjęcia zmodernizowanego pickupa Amarok, a konkretnie jego specjalnej wersji Aventura, którą zainauguruje sprzedaż modelu. Samochód wjedzie do salonów jesienią 2016 r.
Napęd hybrydowy trafił do nowego Volkswagena Passata GTE. Model ten jest już dostępny w polskiej sieci sprzedaży. Ile kosztuje?
Najnowszy Volkswagen Touran otrzymał dwa, nowe silniki o dużej mocy. Oprócz tego producent zaoferował nowy pakiet stylizacyjny R-line podkreślający dynamiczne charakter obu wersji.
Najnowszy Volkswagen Tiguan (rok modelowy 2016) to pierwszy SUV Volkswagena zbudowany na platformie MQB. Od poprzednika, poza nazwą, różni go wszystko. Jak zmienił się jeden z najlepiej sprzedających się kompaktowych SUV-ów na świecie?
Volkswagen Golf R Variant ma łączyć cechy sportowego auta z wysoką funkcjonalnością. Choć jego wygląd tego nie zdradza oferuje on osiągi godne aut marki Porsche. Czy mimo to można go wykorzystywać jak typowe auto dla rodziny?
Volkswagen Transporter jest produkowany w zakładach w Hanowerze od 8 marca 1956 r. W tym roku mija 60 lat historii związanej z Hanowerem