Kategorie

Układ hamulcowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wyciek płynu hamulcowego: czy wiesz, że jest ekstremalnie niebezpieczny? Z czego może wynikać, jak go usunąć i ile to kosztuje? Sprawdźmy to.
Funkcje komfortowe mają to do siebie, że choć zwiększają wygodę prowadzenia, z czasem muszą ulec usterce. Dziś opowiemy o tym, jakie są awarie hamulca elektrycznego.
W XXI wieku nastąpiła w motoryzacji era elektronizacji. Skutek? W samochodach wszystko zaczyna pracować automatycznie - klimatyzacja, światła, a nawet hamulec pomocniczy. To oczywiście rodzi nowe usterki. A więc jak odblokować hamulec ręczny elektryczny?
Próbujesz zaciągnąć ręczny, ale dźwignia pracuje luźno, a do tego tylne koła nie blokują się? Wniosek może być tylko jeden. Hamulec ręczny nie trzyma. Sprawdź co zrobić, aby naprawić mechanizm.
O kluczowej roli układu hamulcowego w aucie chyba żadnemu kierowcy nie trzeba opowiadać. Warto mimo wszystko zaznaczyć, że sprawne hamulce to nie tylko tarcze i klocki odpowiedniej grubości. To też regularnie wymieniany płyn hamulcowy!
Jest kilka newralgicznych punktów sprawdzanych przez diagnostę podczas okresowego przeglądu. Jednym z nich jest hamulec ręczny. Zatem czy można jeździć bez hamulca ręcznego? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.
Sprawny hamulec ręczny to sprawne auto. Jakie są najczęstsze usterki związane z tym mechanizmem? Może się okazać, że hamulec ręczny trzyma na jedno koło. Co wtedy?
Zdarza się, że po deszczowej nocy w samochodzie parkowanym na powietrzu, podczas jazdy zaczynają piszczeć hamulce. Co to oznacza i czy usterka zagraża bezpieczeństwu jazdy?
Bardzo często jest tak, że po wymianie hamulce zaczynają piszczeć. Winne temu są niewłaściwej jakości elementy, a może błędy popełnione przez mechanika? Rozstrzygniemy to w naszym materiale.
Zdarza się, że kierowca przed rozpoczęciem jazdy zapomina spuścić hamulec ręczny. Co się wtedy dzieje? Po pierwsze samochód ma wyraźnie gorsze osiągi. Po drugie istnieje szansa, że uszkodzone zostaną elementy cierne układu hamulcowego.
Bez sprawnego ręcznego auto nie przejdzie przeglądu. A jakie są jego uszkodzenia? Bardzo często powodem jest zerwana linka hamulca ręcznego. Objawy tego uszkodzenia są dość oczywiste.
Tarcze karbonowo-ceramiczne wyszły z rynku lotniczego. I choć są wybitnie drogie, nie mają sobie równych pod względem skuteczności i wytrzymałości.
Układ ABS jest obecnie standardem, który każdego dnia wspomaga kierowców na całym świecie. W tym roku mija 40 lat od momentu zaprezentowania światu układ zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania, czyli właśnie ABS-u.
Płyn hamulcowy odgrywa bardzo ważną rolę w procesie hamowania. Płyn ten przenosi ciśnienia od pompy hamulcowej do cylinderka hamulcowego, dzięki czemu klocki lub szczęki hamulcowe mogą docisnąć się do tarczy lub bębna. Kiedy i jak często wymieniać płyn hamulcowy?
Niepojące piski i odgłosy dobiegające z okolic hamulców mogą doprowadzić kierowcę do szału. Na szczęście większość dźwięków powstających na skutek działania układu hamulcowego nie oznacza poważnej awarii. Niestety, skutecznie obniża komfort jazdy. Jak pozbyć się piszczących hamulców?
Współpraca kierowców rajdowych z producentami poszczególnych podzespołów to nic nowego. Przykład możemy także znaleźć na własnym podwórku. Polski producent klocków hamulcowych firma Breck korzysta z doświadczenia rajdowego Krzysztofa Hołowczyca i ściśle z nim współpracuje przy tworzeniu klocków hamulcowych do aut sportowych.
Które klocki hamulcowe wybrać - półmetaliczne, NAO a może ceramiczne? Odpowiedź w poniższym poradniku.
Choć gołym okiem tego nie widać, różnice w konstrukcji klocków hamulcowych są znaczne. Czy do "zwykłego" samochodu można zamontować klocki hamulcowe przeznaczone do samochodów sportowych?
Od stanu klocków hamulcowych zależy bezpieczeństwo jazdy. W jaki sposób można ocenić ich stan? Czy potrzebny jest do tego mechanik?
Przed wyjazdem na wakacje warto sprawdzić stan układu hamulcowego. Jak to zrobić skutecznie? Na co zwrócić uwagę?
Przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej coraz częściej donoszą o przypadkach, w których inspektorzy Inspekcji Handlowej, gubią się w gąszczu niejasnych przepisów. Kłopoty sprawiają zwłaszcza przepisy dot. homologacji układów hamulcowych.
Silnik, układ elektryczny i układ hamulcowy są najbardziej narażone na negatywny wpływ na zmiennych warunków pogodowych. Dokładnie takich, jakie mamy często w Polsce.
Części zamienne w ASO są zazwyczaj dość drogie. Dlatego wielu właścicieli samochodów zwraca uwagę na ofertę tańszych zamienników. Ale czy wśród producentów części są renomowane firmy oferujące zamienniki oryginalnych części?
Wymiana klocków hamulcowych to operacja, którą jest w stanie przeprowadzić większość właścicieli samochodów. Podpowiadamy, jak wymienić klocki hamulcowe krok po kroku.
Czujniki zużycia klocków hamulcowych pozwalają zapobiec sytuacji, w której auto straci zupełną zdolność do zatrzymania się. Niestety, nie można im bezgranicznie ufać i to z kilku powodów.
Coraz więcej nowym samochodów wyposażanych jest w elektryczny hamulec postojowy. Mimo komfortu jaki zapewnia w codziennym użytkowaniu, coraz intensywniej rośnie grono osób, które są wyraźnymi przeciwnikami tego rozwiązania. Dlaczego?
Zima to najbardziej niesprzyjająca pora roku dla kierowcy i samochodu. Dobre przygotowanie samochodu do warunków zimowych jest kluczem do bezpiecznej i spokojnej jazdy. Kierowcy najczęściej pamiętają o wymianie opon na zimowe, tymczasem właściwe przygotowanie auta do zimy wymaga więcej czynności. Tym razem bierzemy pod lupę płyny eksploatacyjne.
Uszkodzony zacisk hamulcowy to częsty problem właścicieli Renault Laguna II. W poradniku tym pokażemy jak samemu zregenerować zatarty zacisk w Renault.
Regularne przeglądy hamulca ręcznego zapewnią nam jego prawidłowe działanie. W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić i naprawić hamulec awaryjny.
Serwisowanie układu hamulcowego przeciętny kierowca sprowadza do wymiany tarcz hamulcowych wraz klockami . Ci skrupulatniejsi pamiętają także o okresowym wymianie płynu hamulcowego. Czy to wszystko o co trzeba zadbać?
Zanim temperatura na dobre spadnie poniżej zera stopni Celcjusza warto zrobić dokładny przegląd samochodu, by nie musieć borykać się z naprawą, gdy aura na zewnątrz nie sprzyja. W łatwy sposób możemy skontrolować poszczególne układy w samochodzie.
Aby przedłużyć żywotność tarcz hamulcowych należy być świadomym potencjalnych czynników negatywnie wpływających na ich stan. Ich kondycja zależy nie tylko od jakości użytych do ich produkcji materiałów ale i od sposobu użytkowania pojazdu.
O skuteczności układów hamulcowych w poszczególnych samochodach decydują w dużej mierze zastosowane tarcze hamulcowe. Bardziej zaawansowane tarcze istotnie wpływają na skrócenie drogi hamowania. Lepiej też sprawdzają się w ekstremalnych warunkach.
Serwo hamulcowe to ważny element hydraulicznych układów hamulcowych. Niepozorne urządzenie znajdujące się w komorze silnika umożliwia korzystanie z pełnej mocy hamulców zamontowanych w naszym aucie. Wyjaśniamy zasadę działania serwa hamulcowego.

ACC

ACC, czyli z ang. Adaptive Cruise Control – jest systemem, który dostosowuje prędkość danego pojazdu tak, aby można było zachować bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego.