Kategorie

Typowe usterki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Volkswagen jest uznanym producentem samochodów popularnych. Mimo wszystko firma ma w swojej historii kilka wersji, które spokojnie można nazwać abstrakcyjnymi. Przykład? Idealnym jest Passat W8. Silnik nawet dziś robi wrażenie!
Po rozgrzaniu silnik potrzebuje kilku obrotów rozrusznikiem żeby odpalić? Problem jest denerwujący i bez wątpienia oznacza uszkodzenie. Jakie? Dziś sprawdzimy czemu benzyniak ciężko odpala po rozgrzaniu.
Diesel 1.9 TDI przez lata znajdował się na liście motoryzacyjnych marzeń Polaków. Stąd jest nadal obecny na rynku wtórnym. Jakie miewa usterki? Dość często kierowcy mówią o problemie z odpalaniem na ciepłym silniku. Jak go usunąć?
Kierowca schodzi rano do garażu, przekręca kluczyk w stacyjce, a silnik zamiast zaskoczyć kręci kilkukrotnie rozrusznikiem? To rzeczywistość, które może spotkać właścicieli aut z dieslem 1.9 Multijet. Problem z odpalaniem: co oznacza i jak się go pozbyć? Już podpowiadamy.
Sprawny hamulec ręczny to sprawne auto. Jakie są najczęstsze usterki związane z tym mechanizmem? Może się okazać, że hamulec ręczny trzyma na jedno koło. Co wtedy?
Przekładnia wyje podczas jazdy? Objawy zużytych łożysk w skrzyni biegów nie ograniczają się jednak do hałasów. Zobacz jak poznać usterkę i co zrobić, aby odciągnąć uszkodzenie łożysk w czasie.
Centralny zamek jest jednym z tych elementów wyposażenia, który już dwie dekady temu wszedł na listę must have rynku motoryzacyjnego. I choć układ jest tani, z czasem może ulec awarii. Co zrobić gdy centralny zamek nie zamyka jednych drzwi?
Przegub przekazuje moc napędową na koła. Dlatego w razie jego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła. Powód awarii? Usterkę bardzo często powoduje pęknięta osłona przegubu.
Trzon sprzedaży w przypadku marek premium nadal stanowią… diesle! Nie ma się zatem co dziwić, że w roku 2014 Bawarczycy zaprezentowali nową jednostkę. Silnik B47 jest obecny na rynku już kilka lat. Jak zatem wypada jego awaryjność?
Ma 90 koni mocy, napędzał takie hity sprzedaży jak Corsa i Astra, a do tego… No właśnie, czy jest lubiany przez kierowców? Oto wszystko co musisz wiedzieć o silniku 1.4 TwinPort Opla o oznaczeniu Z14XEP.
Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty jest dość mocny, ma rozsądną pojemność i przyzwoite spalanie. Ideał? Z całą pewnością nie. Motor ma bowiem też jeden, ale dość kluczowy problem z trwałością. Może się zatrzeć!
Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.
Bardzo często mówi się o tym, że nowoczesność… psuje motoryzację. To na szczęście nie zawsze prawda. Dziś przygotowaliśmy listę silników, które choć zaawansowane, oferują więcej niż dobrą trwałość!
Z pozoru błahe sprawy mają ogromny wpływ na stan auta. Jakich nawyków się wystrzegać, by samochód "żył długo i szczęśliwie” bez zbędnych i kosztownych wizyt u mechanika? Oto 10 grzechów każdego kierowcy, które prowadzą do usterek w samochodzie.
Kiedyś wolnossące benzyniaki potrafiły pokonać bez remontu nawet 700 - 800 tysięcy kilometrów. Dziś wynik taki jest na ogół poza zasięgiem. Czemu nowoczesne motory zasilane benzyną mają skróconą trwałość? Decyduje o tym nasączenie konstrukcji zaawansowanym osprzętem.
Dbanie o auto to nie tylko mycie nadwozia i tankowanie. To też wsłuchiwanie się w dźwięki jego pracy. Objawy usterek często są bowiem… akustyczne! Jak rozpoznać najpopularniejsze awarie?
Elektronika odgrywa decydującą rolę we współczesnych samochodach. Decyduje nie tylko o pracy modułów komfortowych, ale też silnika czy doładowania. Jak działa elektroniczne sterowanie turbosprężarką?
Silnik 2.0 TDCi jest jednym z tych, które zostały zbudowane na fali wysokoprężnego boomu pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Nie wiadomo czy jednostkę opracowywano naprędce, czy inżynierom zabrakło doświadczenia. Wiadomo natomiast, że jest awaryjna.
Benzyniak zawsze jest bezpieczniejszym wyborem? No właśnie nie! Dziś przygotowaliśmy listę 10 jednostek napędowych, które są wyjątkowo awaryjne. Oto najgorsze silniki benzynowe.
Bawarczycy z pełną dumą zaprezentowali w roku 1998 nowoczesny silnik diesla. 2-litrowy motor o oznaczeniu M47 był szczególnie ważny ze sprzedażowego punktu widzenia. Czemu? Otóż miał wejść do oferty najnowszej odsłony BMW serii 3 - sedana, który w założeniach powinien stać się hitem sprzedaży niemieckiej gamy. Motor rzeczywiście znalazł szerokie grono odbiorców. Nie był jednak tak bezawaryjny, jak po biało-niebieskiej szachownicy na masce można było się spodziewać.
Samochody Alfy Romeo od lat kipią emocjami. Prezentują się powabnie, mają sportowe wnętrza i wyśmienite zawieszenia. Niestety od lat też mają serię wad. Są podatne na korozje i nigdy nie były chwalone za bezawaryjność. Dokładnie taki sam jest silnik 1,8 Twin Spark. Emocjonujący, ale też powodujący serię problemów technicznych. Problemów, które postaramy się dziś przybliżyć.
Rasowy samochód terenowy potrzebuje mocnego silnika diesla. Motor wysokoprężny zagwarantuje mu wysoki moment obrotowy i sprawi, że żadna przeszkoda go nie zatrzyma. Dobrym przykładem takiej jednostki jest ropniak 3,0 Di montowany pod maską m.in. Patrola. To jednak przykład dobry, choć niezbyt trwały. Zaskakiwał i do tej pory zaskakuje właścicieli japońskiego auta naprawdę poważnymi awariami. Jakimi? Sprawdźcie.
Dziejowe wpadki z silnikami zdarzyły się chyba każdemu producentowi działającemu na rynku pojazdów popularnych. Tym samym nie ominęły również Mitsubishi. Japoński gigant szczególnie „poślizgnął” się na motorze wysokoprężnym o oznaczeniu 3,2 DI-D. Diesel choć miał dużą pojemność, oferował tylko 4 cylindry i całą masę kosztownych problemów z pompą wtryskową.
Silnik 2,7 HDi nie jest szeroko znany na rynku wtórnym. Z całą pewnością nie był jednak produktem niszowym. Montowano go w całej serii Jaguarów, Land Roverów, Peugeotów i Citroenów, a roczna produkcja oscylowała w granicy 150 tysięcy sztuk. Możliwości i osiągi wysokoprężnej V-szóstki brzmią naprawdę zachęcająco. Do motoru można mieć tylko jedno zastrzeżenie. Nie sprawuje się najlepiej podczas eksploatacji.
2,5-litrowy diesel zbudowany przez VM Motori ma naprawdę bogatą historię. Otrzymał cztery głowice, powstał z myślą o łodziach, a gdy trafił na drogi, okazał się najszybszym silnikiem wysokoprężnym świata! Niestety na tym kończą się mocne strony jednostki. Radość z jazdy dosyć szybko kierowcom odbierał bowiem wysoki wskaźnik awaryjności. Dodatkowo uśmiech z ich twarzy na długo ścierały koszty koniecznych do wykonania napraw.
Włosi z całą pewnością wiedzą czym są emocje. Jak nikt rozumieją też potrzebę motoryzacyjnej pasji. W tym samym czasie popełniają całą masę błędów, za które kierowcy przychodzi słono płacić podczas eksploatacji. Nie inaczej jest również w przypadku silników. Jednostka 2,0 JTS choć nowoczesna i mocna, nigdy nie stanie się wzorem trwałości ani niskiego zapotrzebowania na paliwo.
Segment B nadal jest jednym z popularniejszych na rynku motoryzacyjnym w Europie. A to sprawia, że producenci nie mogą go ignorować. Właśnie dlatego Volkswagen w roku 2009 wprowadził do oferty Polo nowoczesny, downsizingowany motor 1,2 TSI. Małolitrażowy benzyniak zaoferował kierowcom moc, oszczędność i niestety serię problemów. Te na szczęście ustąpiły już w roku 2012 za sprawą gruntownej modernizacji.
Na początku nowego millenium segment B był najpopularniejszy w Europie. A to oznaczało, że spora część mocy przerobowych producentów została skierowana właśnie na prace nad małymi hatchbackami. Przykładem takiego podejścia może być premiera nowego benzyniaka Grupy Volkswagena w roku 2001. Motor 1,2 MPI miał przynieść rewolucję, a dał przesadę. Niestety przesadę i to w kilku wymiarach. Silnik był zbyt hałaśliwy, zbyt słaby i zbyt awaryjny.
Silnik 2.2 JTS Alfa Romeo, wzorowany na jednostce General Motors choć był chętnie wybierany przez kupujących, szybko obnażył kilka wpadek konstruktorów. Poważnych wpadek.
Debiutowi pierwszego na świecie silnika Diesla o przeciwsobnym układzie cylindrów, jednostki 2.0 D zaprezentowanej przez Subaru towarzyszył duży szum medialny. Jednostka dawała kierowcom Imprez, Legacy, Outbacków i Foresterów moc, oszczędność i… serię poważnych problemów technicznych. Motor psuł się na tyle często, że już po dwóch latach musieli interweniować inżynierowie.
Jednostka 2.0 IDE miała być dla Renault przełomem. Niestety, dosyć szybko okazało się, że producent popełnił poważny błąd. Debiut skończył się porażką, a jednostka zeszła ze sceny po cichu i tylnymi drzwiami.
Jednostka EJ20, trafiła do sprzedaży w roku 2005 i stała się częścią nie tylko Imprezy WRX STI. Doładowany benzyniak służył również do napędu Foresterów, Legacy i Outback’ów. Silnik był oferowany w kilku wersjach mocy. Podstawowy model o oznaczeniu EJ255 dysponował stadem od 210 do 265 koni mechanicznych. Topowy nazwany EJ257 rozwijał moc oscylującą w granicy 300 koni mechanicznych. Co z jego trwałością?
4,5-litrowa jednostka V8 pojawiła się wraz z debiutem Porsche Cayenne. Choć architektura była dosyć nietypowa dla niemieckiego producenta, zwiastowała potężną moc i piękne brzmienie. Z czasem motor niestety ujawnił też swoją drugą twarz. Poważne usterki oraz koszty naprawy dochodzące do 30 tysięcy złotych!
Silnik 5.0 V10 TDI VAG zadebiutował wraz z wprowadzeniem do oferty modeli VW Tuareg i Phaeton. 10 cylindrowa jednostka zapewnia świetną dynamikę ale okazała się bardzo awaryjna.
Silnik 1.8 TSI z grupy oznaczonej symbolem EA888 miał stanowić odpowiedź na nowe potrzeby kierowców w XXI wieku w gamie Grupy Volkswagena. Niestety jednostka napędowa stała się jednym z jaskrawych przykładów technologicznego niedopracowania.
Do kosztów utrzymania samochodu zaliczamy nie tylko wydatki na ubezpieczenie i paliwo. Poza dodaniem do tabeli utraty wartości pojazdu warto przewidzieć dodatkowy budżet na materiały eksploatacyjne, serwisowanie, a także ewentualne naprawy. Te ostatnie mogą się okazać niespodziewanie drogie. Jakie są najczęściej występujące usterki w samochodzie?
Silnik 1.5 dCi jest stosunkowo często występującym napędem w autach wystawionych na sprzedaż. Niestety nie jest wolny od wad. Jakie są typowe problemy z tą jednostką?
O problemach z silnikiem 2.0 TDI krążą już legendy. Ile jest w nich prawdy i czy ewentualne problemy dotyczą każdej odmiany jednostki 2.0 TDI?
Silnik 1.6 THP choć wyposażony w najnowsze zdobycze techniki, tak naprawdę już od początku miał problemy z trwałością. Jakie są główne problemy z tą jednostką napędową?
Volvo S60 II to jeden z najchętniej wybieranych modeli z oferty szwedzkiego producenta. Model cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. A jakie są opinie na temat egzemplarzy używanych?
Kuny i inne gryzonie potrafią wyrządzić spore spustoszenie pod maską samochodu. Co zrobić gdy w aucie zadomowi się zwierzak?
Jakie są najczęstsze usterki silników (zarówno Diesla, jak i benzynowego)? Czy można się przed nimi ustrzec?
Objawy uszkodzonego katalizatora mogą być mylnie przypisywane innym usterkom auta. Jak zatem ocenić z dużym prawdopodobieństwem uszkodzenie katalizatora? Trzeba skupić się na kilku charakterystycznych objawach.
Dlaczego filtr cząstek stałych w samochodzie eksploatowanym w mieście może być kłopotliwy i drogi w utrzymaniu? Co decyduje o podwyższonym ryzyku jego awarii?
Co psuję się najczęściej w samochodzie zimą? Dzięki raportowi firmy Starter możemy poznać z jakimi problemami borykali się tej zimy polscy kierowcy aut.
Dacia Sandero przebojem wdarła się na rynek aut osobowych. Receptą na sukces było połączenie starej, lecz sprawdzonej techniki Renault z w miarę atrakcyjną stylistyką zewnętrzną i niską ceną. Na rynku aut używanych koszt zakupu jest jeszcze atrakcyjniejszy, jednak czy niskobudżetowy samochód będzie dobrze się sprawował już po paru latach eksploatacji?
Mercedes od zawsze kojarzy się z luksusem i wyjątkowa estymą. Czy warto kupić używany, blisko 13-letni egzemplarz?
Alfa Romeo Brera jest niezwykle rzadkim samochodem. Oprócz pięknej, którym emanuje może pochwalić się także niezawodnością.
Toyota od lat jest obecna na rynku aut typu SUV. Model RAV 4 budzi zaufanie, jednak może niemiło zaskoczyć.
Decyzja o zakupie używanego silnika musi być poprzedzona wywiadem, mającym na celu określenie jego stanu. Istnieje bowiem ryzyko, że jednostka napędowa będzie w bardzo kiepskiej kondycji lub po prostu niesprawna.