Kategorie

TSI

Volkswagen T-Roc R choć otrzymał pomarańczowy lakier, nadal ma doładowany silnik, 300 koni mocy i napęd 4Motion. Oto hot-hatch na szczudłach!
Nowy Seat Leon ma czarujące spojrzenie i ponętne kształty nadwozia. Poza tym stawia na minimalizm konsoli i świetne prowadzenie. A jakie ma wady?
Cupra Leon to jedna z nowości marki. 2-litrowy silnik o mocy 300 koni da całą masę frajdy kierowcy. Cennik tej wersji startuje od 157 300 zł.
1.2 TSI EA111 to motor, który swojego czasu zdominował ofertę aut miejskich i rodzinnych w gamie Volkswagena. Jakie ma usterki i jakie są o nim opinie?
Volkswagen Arteon R-Line sprawi, że za ćwierć miliona poczujecie się jak… gwiazda! Od tego auta nie da się oderwać wzroku. A to nie koniec jego zalet.
Krwista czerwień, czarne dodatki, wściekłe spojrzenie, 190 koni pod maską i… 5-letnia gwarancja! W skrócie dziś test Seata Ateca FR Black.
Dziś porozmawiamy o zmodernizowanym silniku Grupy Volkswagena. Motor 1.4 TSI EA211 to pewny wybór czy nadal motoryzacyjna mina? Sprawdźmy.
Segmenty B i małych SUV-ów zostały zdominowane przez 3-cylindrowe silniki. Dobrym przykładem jest Grupa Volkswagena i jednostka 1.0 TSI. Jaki olej kupować, aby małolitrażowy i wysilony benzyniak miał zagwarantowaną trwałość?
Litr pojemności, 3 cylindry i doładowanie. Tak zdaniem Grupy Volkswagena brzmi recepta na ekologiczność i oszczędność. Za mało mocy daje silnik 1.0 TSI? Chip tuning przyjdzie zatem z pomocą. Tylko czy to bezpieczne dla jednostki napędowej?
Bezpośredni wtrysk paliwa stosowany obecnie w silnikach benzynowych dość mocno utrudnia pracę gazownikom. Ci mają już jednak kilka pomysłów. Niestety silnik TSI a gaz zawsze oznacza drogie połączenie.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. A to oznacza, że auto które stanęło przed naszą redakcją, pojawiło się w porę. Oto Seat Tarraco - czyli SUV, który tak właściwie jest wygodnym krążownikiem dla rodziny.
Nowoczesny benzyniak Volkswagena miał być nowoczesny i oszczędny. W zamian przygotował dla kierowców serię poważnych usterek. Przykład? Uroda konstrukcji jest taka, że silnik 1.2 TSI bierze olej.
Wygląda jak RS, przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy, a do tego bardzo dobrze rozumie czym jest… komfort jazdy! Bo choć Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 sprawia wrażenie twardego sportowca, ma bardzo miękkie serce.
Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.
Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.
Ma pomarańczowe nadwozie i wnętrze wykończone w topowym stylu Highline. A to jeszcze nie koniec, bo w małym aucie Niemcy zastosowali… równie mały silnik. Czy to wszystko sprawdza się w praktyce?
Skoda już w salonie montowała w silniku 1.2 TSI instalację LPG. Jak jednak działał ten układ, skoro benzyniak wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa? To pytanie, na które już za chwilę odpowiemy.
Wygląda jak milion dolarów, prowadzi się jak po sznurku, a do tego jest wygodny i… oszczędny. Oto rozsądniejsza siostra Cupry, czyli Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG!
Najmniejszy crossover z Niemiec pojawił się na Polskim gruncie. A my mieliśmy okazję się nim przejechać. Podczas jednodniowej jazdy przyjrzeliśmy się Volkswagenowi T-Cross 1.0 TSI w wersji Style.
Volkswagen na początku nowego millenium postawił na bezpośredni wtrysk i doładowanie. To sprawiło, że moc i oszczędność połączyły się w silniku TSI. Awarie? Tych niestety też nie brakuje.
Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.
Silnik 1.8 TSI z grupy oznaczonej symbolem EA888 miał stanowić odpowiedź na nowe potrzeby kierowców w XXI wieku w gamie Grupy Volkswagena. Niestety jednostka napędowa stała się jednym z jaskrawych przykładów technologicznego niedopracowania.
Kupno używanego silnika to często jedyny sposób na ograniczenie kosztów napraw zniszczonego lub wyeksploatowanego silnika. Kiedy opłaca się kupić używany silnik? Na co zwrócić trzeba baczną uwagę?
Skoda Rapid trafiła na polski rynek pod koniec 2012 roku. Przez wielu uważana była z początku jako konkurent dla Octavii II. Sprawdzamy czy Rapid faktycznie jest tak duży i dobry aby uważać go za model lepszy niż Octavia II.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa cierpią na poważny problem - szybko odkładający się w nich nagar. Co jest tego przyczyną?
Małolitrażowe, turbodoładowane silniki benzynowe na dobre zadomowiły się na rynku motoryzacyjnym. Zapewniają autom świetne osiągi i niskie zużycie paliwa. Postanowiliśmy przedstawić trzy najbardziej popularne konstrukcje : TwinAir, EcoBoost oraz TSI.
Niewątpliwymi zaletami kupna Skoday Octavia II prosto z salonu jest gwarancja, sprawdzone pochodzenie (bezpośrednio z fabryki, a nie z np. z kradzieży), możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i idealny stan techniczny. Niektórzy dorzucają jeszcze do tego lepsze samopoczucie związane z faktem posiadania całkiem nowego auta. Poniżej radzimy, jaką Skodę Octavia wybrać, nową czy używaną?
Golf VI generacji to model, w którym paleta jednostek napędowych zdominowana jest przez silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny. Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale też jedną poważną wadę – problem z montażem instalacji LPG. Który z silników Golfa VI najlepiej pracuje na alternatywny paliwie?
Tegoroczny lifting odmienił nieco IV-generację Seata Ibizy. Aby sprawdzić jak spisuje się ona po kuracji odmładzającej zabrałem auto w podróż po mazowieckich "duktach".
VW Golf to bezsprzeczny król klasy kompakt. Jeśli nie potwierdzają tego powszechne opinie spotykane na forach internetowych, to dobitnie przekonują o tym statystyki jego sprzedaży. Czy mimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, Golf VI jest lepszą od niego konstrukcją?
Skoda Yeti na dobre zadomowiła się na naszym rynku i jesteśmy przyzwyczajeni do jej widoku na polskich drogach. Bogata oferta modelowa sprawia, że trudno spotkać dwa identyczne egzemplarze Yeti. W redakcyjnym teście turbobenzynowe Yeti z napędem 4x4.
Siedmiokrotny laureat prestiżowej nagrody "International Engine of the Year" silnik 1.4TSI Twincharger, przysparza wielu kłopotów w codziennej eksploatacji. Na co najczęściej skarżą się jego użytkownicy?
Silnik 1.4 TSI Volkswagena po raz siódmy z rzędu otrzymał wyróżnienie „International Engine of the Year” w kategorii pojemności skokowej 1.0 – 1.4 litra. Ten "benzyniak" spotkał się z uznaniem jury jako wyjątkowo mocna i efektywna jednostka napędowa.
W czasach drożejącego paliwa i zaostrzających się norm emisji spalin producenci robią wszystko, by z jak najmniejszej pojemności skokowej uzyskać jak największą moc. Jednym z rozwiązań stosowanych w sinikach konstruowanych w myśl down-sizingu, jest bezpośredni wtrysk benzyny. W przypadku grupy Volkswagena, technologia ta stosowana jest w silnikach TSI.
Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?
Całe szczęście, że są pojazdy, które można rozpatrywać wyłącznie w kategorii przyjemności z jazdy. Przykładem jest Seat Leon. Owszem, funkcjonalny pięciodrzwiowy kompakt. Ale najważniejsze, że daje sporo frajdy.