Kategorie

Teren niezabudowany

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przejazdy kolejowe to jedne z najniebezpieczniejszych miejsc na drodze. Nadjeżdżający pociąg nie ma fizycznej możliwości zahamowania. Cała odpowiedzialność za bezpieczne pokonanie przejazdu kolejowego spoczywa więc na kierowcy.
Jazda drogami z dala od osad ludzkich wydaje się być łatwa i bezpieczna. Jedyne zagrożenie mogą stanowić zwierzęta, wbiegające na drogę. Tymczasem są i inne zagrożenia, z których istnienia często nie zdajemy sobie sprawy.
Jazda nocą jest dobrą alternatywą dla podróżowania w ciągu dnia, zwłaszcza latem gdy pogoda po zmroku jest dobra, a dni są upalne. Jednak wybierając się w nocną trasę trzeba zdać sobie sprawę z kilku niebezpieczeństw, które niesie ze sobą jazda nocą.
Wszystkie manewry na górskich drogach są wielokrotnie trudniejsze, niż w terenie płaskim. Do skrajnie trudnych należy wyprzedzanie innych aut w górach, zwłaszcza na podjazdach lub na drogach o licznych zakrętach.
O zjawisku aquaplaningu mówimy wtedy, gdy pomiędzy powierzchnią opony a podłożem dojdzie do powstania utrzymującej się warstwy wody. Bieżnik nie może efektywnie odprowadzić nadmiaru wody, w konsekwencji czego następuje utrata przyczepności i kontroli nad pojazdem.
Chcąc zwiedzić Angolę, jesteśmy zdani sami na siebie, transport w tym kraju jest bardzo słabo rozwinięty. Warto zdecydować się na wypożyczenie samochodu, wtedy nie będziemy musieli być zdani na łaskę „Candongueiros” i autobusów.
Przepisy drogowe w Algierii wymagają od nas posiadania międzynarodowego prawa jazdy.Warunki drogowe nie należą do najlepszych, jednak krajobrazy rekompensują wszelkie niedogodności na drodze. Zapoznajmy się z podstawowymi informacjami dotyczącymi podróżowania samochodem po Algierii.
W jeździe terenowej pojazdami do tego niedostosowanymi należy kierować się daleko posuniętą ostrożnością i przezornością. Dotyczy to zwłaszcza miejsc trudnych do pokonania, takich jak strome zbocza.
Wśród kierowców trafiają się tacy, którzy najczęściej świadomie doprowadzają do groźnych sytuacji, z którymi użytkownicy drogi o niewielkim stażu za kierownicą nie potrafią sobie radzić. Dochodzi wówczas do groźnych wypadków, a ci, którzy się do nich przyczynili, pozostają bezkarni.
Wiele osób wybiera Chorwację jako kraj wakacyjnych podróży. Warto zapoznać się z przepisami drogowymi w Chorwacji i mandatami jakie może na nas nałożyć chorwacka policja podczas zatrzymania.
"Syndrom autostrady" to silne uczucie senności spowodowane kombinacją powtarzających się bodźców wizualnych i zmęczenia. Może być spowodowane zmęczeniem lub monotonią krajobrazu podczas jazdy.
Bramki kontrolujące szybkość pojazdów z początkiem lata roku 2011 zadebiutują jako nowa broń policji przeciwko piratom drogowym. Jak działają takie bramki? Czy można je oszukać antyradarem? Jak ustrzec się przed mandatem?
 W Jaskini Raj – jednej z najciekawszych form krasowych w Polsce – oddamy się eksploracji stalaktytów i stalagmitów. W we wsi św. Katarzyna znajdziemy jednonawowy kościółek, spod którego można dostać się na Łysicę – najwyższy Szczyt Gór Świętokrzyskich, z charakterystycznymi gołoborzami.
Przedstawiamy kilka sugestii dotyczących etycznej strony Offroad’u, który jest sportem mającym bezpośredni wpływ na środowisko naturalne. Przyjmując nasz punkt widzenia, wyrażony w tym artykule, przyczynicie się do poprawy piaru polskich offroaderów oraz środowiska.
Większość ludzi funkcjonuje lepiej podczas dnia i dlatego też, jazda w warunkach nocnych przebiega u nich mniej sprawnie. W warunkach nocnych wzrok człowieka nie działa tak efektywnie jak w dzień. Niektórzy ludzie w czasie jazdy nocą mogą mieć problemy z rozróżnianiem kolorów i oceną odległości.
W Województwie Łódzkim mamy wiele ciekawych miejsc pokroju Łowicza tudzież Zgierza. Do tej listy należy dopisać także Przedbórz – miejsce wartościowe pod względem przyrodniczym i historycznym.
Ciekawą atrakcją Szczecina jest schron przeciwlotniczy z czasów II wojny światowej. Jego powstanie datuje się na 1941 rok. Konstrukcja schronu opiera się m.in. na żelbetonowym stropie, który ma grubość 3 metrów.
Kazimierz Dolny położony jest w województwie lubelskim , w powiecie puławskim. Usytuowany jest nad Wisłą w zachodniej części Płaskowyżu Nałęczowskiego. Jego piękno wyraża się w licznych zabytkach i pomnikach przyrody.
Podróżując samochodem po województwie dolnośląskim na pewno wcześniej czy później przekroczymy granicę Jedliny – Zdrój. To miasto cieszy się ogólnopolską sławą kurortu uzdrowiskowego.
Jednym z bardziej nowatorskich projektów turystycznych województwa Świętokrzyskiego jest Bałtowski Park Jurajski. Oprócz ekspozycji składającej się z rekonstrukcji dinozaurów oferuje on liczne atrakcje turystyczne. Na terytorium Parku będziemy mieli okazję eksplorować zwierzyniec z rzadkimi gatunkami zwierząt śródziemnomorskich.
Arłamów położony jest w województwie podkarpackim zaledwie 30 km od Ustrzyk Dolnych. Jako kurort nie odznacza się niczym szczególnym spośród setek innych zlokalizowanych na terytorium Polski. Brak rozgłosu tego miejsca może mieć związek z istnieniem na jego terenie Ośrodka Wypoczynkowego Urzędu Rady Ministrów.
Winnica Kovali to jedna z lepiej zaopatrzonych winnic w różne odmiany szczepów z terenu województwa lubelskiego. Sommelierzy wybierając się do tego miejsca na pewno będą zadowoleni z bogactwa szczepów, jakie dostępne są w tej winnicy.
Ostatnio coraz częściej słyszy się, że motocykliści to utrapienie kierowców, a kierowcy motocyklistów. Brak porozumienia często jest przyczyną niebezpiecznych sytuacji na drodze.
Złoty Potok to wieś mieszcząca się na terenie gminy Janów. O jej atrakcyjności świadczą nie tylko wytwory kultury materialnej, ale również elementy przyrody np. stawy, w których hoduje się błękitną odmianę pstrąga tęczowego.
W osobnym artykule opisywaliśmy przebieg zejścia pod powierzchnię Jaskini Studnisko. Aby tego dokonać niezbędny jest profesjonalny sprzęt alpinistyczny. Przedstawiamy kilka faktów dotyczących warunków atmosferycznych panujących w jaskini oraz niezbędne informacje na temat jej historii.  
Przemierzając piesze szlaki Jury Krakowsko – Częstochowskiej wcześniej czy później znajdziemy się na terytorium Ojcowskiego Parku Krajobrazowego. Nie możemy wówczas przegapić stałej ekspozycji w znajdującym się wewnątrz muzeum, która przybliży nam charakter sztuki europejskiej poprzednich stuleci.
Wielu fachowców powie…w ogóle nie jeździć, bo dziur jest tyle, że nie da się ich ominąć. Są jednak sposoby przejeżdżania przez nie bezpieczne dla naszego samochodu.
Są sytuacje, w których po niegroźnym wydarzeniu nie warto wzywać profesjonalistów z pomocy drogowej. Z wieloma problemami można poradzić obie samemu. Jednym z nich jest wyciąganie auta, które wpadło do rowu lub ugrzęzło w miękkim polu.
Podwyższenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości do 140 km/h, o 10 km/h więcej niż obecnie, proponuje w nowelizacji Prawa o Ruchu Drogowym Senat RP. Prędkość maksymalna, do 120 km/h, miałaby wzrosnąć też na dwujezdniowych drogach ekspresowych.
Podróżując samochodem po Europie poznajemy inne kultury, obyczaje oraz bogactwo fauny i flory najprzeróżniejszych regionów starego kontynentu. Nieodłącznym elementem podróży jest kosztowanie regionalnych specjałów różnych kuchni świata. Przedstawiamy charakterystykę najbardziej rozwiniętych kulinarnie regionów Europy.
Jazda w słoneczny dzień jest przyjemna wówczas, kiedy słońce znajduje się wysoko nad horyzontem. W przeciwnym wypadku jego blask może oślepić kierowcę, a to może mieć bardzo przykre następstwa.
Jazda samochodem może być zarówno ekscytująca, jak i przyjemna. Poczucie wolności i zadowolenia jednak może nam odebrać kierowca, który będzie jechał niebezpiecznie blisko naszego tylnego zderzaka.
Jazda autostradą i drogą ekspresową teoretycznie należy do najłatwiejszych zadań, jakie oczekują na kierowcę. Zwykle kojarzy się z bezmyślnym naciskaniem na pedał gazu i patrzeniem w lusterka, czy nie dogania patrol policji.
W opowieściach kierowców w przydrożnych barach pojawia się czasem motyw „załapania pobocza” i ściągnięcia samochodu z jezdni do rowu lub w pole.
Nieraz, aby dojechać do zaplanowanego celu, trzeba opuścić asfaltową lub betonową szosę i zjechać na drogę gruntową. Takie drogi, odpowiednie dla pojazdów konnych, nie są przyjazne samochodom.
Prędkość ekonomiczna – w teorii - to taka, przy której samochód zużywa najmniej paliwa na każde 100 km. Nie jest to do końca prawda. Na koszt podróży ma także wpływ wiele innych czynników, wśród których wartość zużytego paliwa nie jest najważniejsza.
Bezpieczeństwo na drodze jest najważniejsze, a zwiększamy je w miarę poprawy naszych umiejętności jako kierowców. Oto kilka porad, jak stać się lepszym kierowcą a co za tym idzie, zapewnić sobie i innym maksimum bezpieczeństwa.
„Prędkość bezpieczna” to określenie bardzo nieprecyzyjne. Bez względu na to, z jaką prędkością pojazd się porusza, ruch ten może stwarzać zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.
Zwykle pod pojęciem kolumny pojazdów rozumie się zorganizowaną grupę aut, należących często do jednego właściciela, które poruszają się drogą z jednakową prędkością i dążącą do wspólnego celu.
Nie wszyscy kierowcy pamiętają o tym, że drogi służą także innym użytkownikom. Można na nich spotkać także rowerzystów, maszyny rolnicze, a nawet wozy konne i pieszych.
Wozy konne to prawdziwa zmora polskich dróg. Nocą są najczęściej całkowicie niewidoczne: nie mają widocznego dla innych użytkowników drogi oświetlenia, ale najczęściej także nie są wyposażana nawet w światła odblaskowe.
Polskie drogi słyną w całej Europie ze swoich dziur, wyrw, nierówności asfaltu, oraz głębokich kolein. To efekt jazdy po nich przeładowanych ciężarówek.
Spośród trudnych warunków, jakie mogą nękać kierowcę na drodze do najmniej dokuczliwych należą opady deszczu.
Brak kultury u prowadzących pojazdy jest jedną z powszechniejszych przyczyn wypadków i kolizji na drogach. Kultura i wyrozumiałość dla innych użytkowników dróg może znacząco zmniejszyć ich liczbę.
Wjeżdżając na mało ruchliwe, zwykle nieutwardzone leśne drogi kierowcy często wyłączają myślenie. Tymczasem nawet w środku lasu należy być ostrożnym. Tu też są piesi… ale nieco inni. Podpowiadamy jak poruszać się autem w terenie leśnym.
Nocna jazda we mgle to przerażające doświadczenie. Poniższe wskazówki pomogą przewidzieć i zapobiec większości niebezpieczeństw, jakie jej towarzyszą.
Kierunkowskazy w samochodzie są jednym z najważniejszych urządzeń sygnalizacyjnych, a ich wpływ na bezpieczeństwo jest niemal tak istotny, jak sprawnie działających reflektorów i świateł „stop”.
Złość, zdenerwowanie, rozkojarzenie są za kierownicą nie mniej groźne, niż spożycie alkoholu czy zażycie narkotyków. W Polsce niestety mało kto zwraca uwagę na stan emocji kierowcy.
Jazda samochodem ułatwia życie każdemu z nas, a w szczególności osobom starszym. Jednak w pewnym wieku prowadzenie samochodu staje się bardzo niebezpieczne.