| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: silniki w pigułce

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu silniki w pigułce. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące silniki w pigułce.

Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?

Aktualizacja: 30.07.2019

Początek nowego millenium przyniósł ważną premierę w gamie szwedzkiej marki. Zadebiutowało Volvo V70 II. Auto przez 7 lat obecności rynkowej doczekało się szerokiej palety silnikowej. »

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie

Aktualizacja: 24.07.2019

Piąta generacja sedana klasy średniej stanowiła okres przejściowy w gamie silnikowej marki. To moment, w którym wtrysk pośredni zamieniał się w bezpośredni. Jak wyglądają oznaczenia silników BMW E90? Więcej w naszym materiale. »

Oznaczenia silników: Audi A4 B7 - hit polskiego rynku wtórnego

Aktualizacja: 18.06.2019

Audi A4 B7 jest modelem niezwykle popularnym na polski rynku wtórnym. Którą wersję napędową powinien wybrać kierowca? Dziś opiszemy wszystkie oznaczenia silników i wskażemy jakie jednostki się pod nimi ukrywają. »

Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych

Aktualizacja: 01.10.2013

Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych to rozwiązanie wzbudzające kontrowersje wśród znawców tematu. Czy należy się go wystrzegać? »

Silnik 2.0 TDI – nowoczesny i kapryśny

Aktualizacja: 15.03.2012

2.0 TDI - jednostka, którą Volkswagen zastąpił legendarny, lecz już mocno wysłużony silnik 1.9 TDI. Nowa konstrukcja, mimo niewątpliwego zaawansowania technicznego, nie zbiera takich samych pochwał jak jej poprzedniczka. Po kilku latach od wprowadzenia, okazuje się, że silnik ten jest dość awaryjny, a naprawy mogą pochłonąć sporą część budżetu właściciela. »

Historia silników Diesla w pigułce

Aktualizacja: 23.04.2012

Zaawansowana technologia, małe spalanie, filtr cząstek stałych – wszystko to kojarzy się nam z nowoczesnymi dieslami, specjaliści zajmujący się ciągłym udoskonalaniem ich uważają, że w przeciągu kilku najbliższych lat będą one jeszcze oszczędniejsze. »

Fordowski silnik Ecoboost 1.6

Aktualizacja: 03.02.2012

Silniki z rodziny Ecoboost są jednymi z najnowszych i najbardziej wydajnych jednostek napędowych, skonstruowanych w myśl down-sizingu. Konstrukcja ta jest dziełem inżynierów z europejskich oddziałów Forda, jednak Ecoboost montowany ma być do aut sprzedawanych na całym świecie. »

Kompendium: silnik Honda 1,4 16v, 90 KM. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 03.02.2012

Zbudowany przez Hondę na przełomie lat 1999/2000 specjalnie dla Europy silnik o pojemności 1,4 litra miał trudne początki. Pierwsi klienci nie byli zachwyceni osiągami nowej jednostki napędowej. Konstrukcja – z biegiem czasu - obroniła się jednak sama. Silnik 1,4 16v Hondy jest niezawodny, praktycznie bezobsługowy, choć nie tak ekonomiczny jak zapewniał producent. »

Kompendium: silnik ATE/AER Volkswagen, Seat - 1.0 8v, 50 KM. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 03.02.2012

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy równych 50 koni mechanicznych przez kilkanaście lat był najtańszą i najbardziej ekonomiczną z benzynowych jednostek napędowych Volkswagena. Ten wybitnie niskobudżetowy silnik ma kilka znaczących zalet, warto jednak pamiętać, że koncernowi Volkswagena zdarzyła się też poważna wpadka przy unowocześnianiu jednostek AER. »

Kompendium: silnik Renault FR4/FR4T 2,0 R4 16v i 2,0 R4 16v turbo. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 14.03.2014

Silniki z rodziny Renault F4R są szczególnie polecane przez mechaników wyspecjalizowanych w autach Renault. Klasyczny czterocylindrowy rzędowy, dwulitrowy, szesnastozaworowy benzyniak Renault to jeden z bardziej niezawodnych silników w historii tej marki. »

Kompendium: silnik diesla Renault 1.9 dTi/dCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 09.01.2015

Silnik Renault 1.9 dCi był produkowany w różnych wersjach i trafił pod maski aut kilku marek, również Nissana i Suzuki. Mimo licznych zalet, niestety poddany intensywnej eksploatacji, jest jednostką awaryjną. »

Kompendium: silnik Citroen/Peugeot/Renault 3,0 V6 24v ES9/L7X. Wady, zalety, eksploatacja, modyfikacje, LPG

Aktualizacja: 03.02.2012

Trzylitrowy silnik z serii ES lub L7X to jeden z niewielu przykładów spólnej pracy wszystkich trzech największych francuskich producentów aut. Praktycznie ta sama jednostka pracuje pod maskami limuzyn Renault, jak i koncernu PSA, czyli Citroena i Peugeota. Jakie wady i zalety ma to klasyczne 3.0 V6? Jak go eksploatować, jakie ma wady i zalety? »

Jak eksploatować silniki 1,3 Multijet?

Aktualizacja: 03.02.2012

Przez wiele lat Fiat nie miał w swojej ofercie niewielkiego silnika wysokoprężnego, który doskonale pasowałby do szerokiej gamy małych samochodów, z których słynie włoski producent. »

Jak eksploatować silniki 1,9 JTD/Multijet?

Aktualizacja: 03.02.2012

Silniki Diesla o pojemności 1,9 litra należą do najbardziej udanych jednostek napędowych Fiata ostatnich dwudziestu lat oraz do czołówki jednostek wysokoprężnych wszystkich marek. »

Kompendium: silniki Ford 2.0 TDDi/TDCi. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

Aktualizacja: 03.07.2014

Dwulitrowe diesle Forda nie są niestety konstrukcjami niezawodnymi, choć zdecydowanie lepiej pod tym względem wypadają późniejsze jednostki, zaprojektowane wspólnie z koncernem PSA. Jeśli jednak odpowiednio zadbamy o silniki 2.0 TDDi i 2.0 TDCi, możemy uniknąć wielu problemów technicznych. Podpowiadamy jak właściwie eksploatować turbodiesle w Fordach. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pfeifer - Chomiczewska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »