Kategorie

Przewozy

Wydaje się, że o reklamacji w prawie przewozowym napisano już wszystko. Pozornie, bo jakkolwiek powstało wiele publikacji na ten temat, większość akcentuje wyłącznie wybrane zagadnienia, podczas gdy istnieje potrzeba zebrania i krótkiego omówienia kluczowych aspektów reklamacji w prawie przewozowym.
W tym roku rynek transportowy czekają wielkie zmiany. W dużej mierze dotkną głównie niewielkie firmy przewozowe, w szczególności te, które świadczą usługi przewozu międzynarodowego.
 Przed wyborem ubezpieczenia Cargo, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest ono w ogóle potrzebne i czym różni się od zwykłego ubezpieczenia OC przewoźnika bądź spedytora?
 Rohlig Suus Logistics wprowadził nowe rozwiązanie dla swoich klientów. Przewozy drobnicowe i całopojazdowe w jednej usłudze SUUS Distribution.
Reklamacja usług przewozowych - w potocznym rozumieniu - oznacza skierowaną do przewoźnika skargę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług przewozowych, której najczęściej towarzyszy żądanie dobrowolnego naprawienia szkody spowodowanej owym niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług. Kiedy więc reklamacja usług przewozowych ma fakultatywny a kiedy obligatoryjny charakter?
Oświadczenie wystawiane przez spedytora, zawierające wszystkie elementy listu przewozowego CMR, takie jak: dane podmiotu wysyłającego towary, dane odbiorcy otrzymującego towary, warunki dostawy, na których transakcja została przeprowadzona, waga towaru, ilość towaru, data wysyłki, data dostawy do nabywcy, kraj dostawy, podpis spedytora, można uznać za dokument przewozowy upoważniający dostawcę do zastosowania do dokonywanej przez niego dostawy wewnątrzwspólnotowej stawki VAT w wysokości 0%.