Kategorie

Port w Gdańsku

OT Logistics przygotowuje się do ofensywy. W najbliższych latach władze firmy zamierzają zbudować terminal masowy w porcie w Gdańsku. Ponad to przedsiębiorstwo jest zainteresowane przejęciami portów na Bałtyku i Adriatyku.
Do 2020 r. w porcie w Gdańsku może zostać zainwestowanych aż 8 mld złotych. Około 1 mld zł z tej sumy może zainwestować Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, pozostałą część kwoty zainwestują spółki prowadzące działalność w porcie.
Trwa budowa nowego mostu kolejowego na Martwej Wiśle. Most znacznie ułatwi transport towarów do i gdańskiego portu. Kiedy przeprawa będzie gotowa?
Do terminala kontenerowego DCT w porcie w Gdańsku, od sierpnia będą dopływa statki oceanicznego aliansu G6.
Po modernizacji połączenia kolejowego nawet sześć razy więcej pociągów będzie mogło obsłużyć port w Gdańsku. Kiedy zakończą się prace?
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA poinformował, że firma zainwestuje do 2020 r. w port ponad miliard złotych. Znaczna część tej kwoty ma pochodzić z europejskich środków pomocowych.
Wstępne szacunki wskazują, że rok 2014 był rekordowy dla portu morskiego w Gdańsku pod względem ilości przeładowanych towarów.
Jest porozumienie w sprawie sprzedaży przez Morski Port Gdańsk, spółki Port Gdański Eksploatacja. Zainteresowani zakupem są konsorcjum firm Węglokoks S.A. i PKP Cargo S.A. oraz Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian's, Malta.
Rada nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk odwołała w czwartek z funkcji prezesa spółki Ryszarda Strzyżewicza - poinformował rzecznik prasowy Janusz Kasprowicz.
Eksperci branży morskiej i ekonomiści prognozują utrzymanie wzrostowej tendencji w ilości przeładowanych kontenerów w Polsce w ciągu najbliższych kilku lat. W 2010 roku analitycy szacowali, że krajowy wolumen przeładunków kontenerowych będzie wzrastać o 10-15 proc. rocznie.
Co należy wiedzieć o usługach kontenerowych. Na czym polega przeładunek w porcie i jakie są składniki cen. W tym artykule dowiesz się wszystkiego co niezbędne aby korzystnie podpisać umowę na usługę terminalową.
W Morskim Porcie Gdańsk powstanie kolejny głębokowodny port, tym razem dla towarów masowych, dzięki któremu Polska wróci do morza. Dynamiczny rozwój DCT pozwoli Portowi w Gdańsku na dołączenie w najbliższym czasie do grona 30 największych portów na świecie, a inwestycja Sea-invest dodatkowo umocni znaczenie Portu.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat Deepwater Container Terminal w Gdańsku wyrósł na polskiego lidera pod względem liczby przeładowanych kontenerów. Zaplanowane inwestycje mają sprawić, że rodzimy „hub” poprawi swoją pozycję również w światowych rankingach, docelowo stając się „drugim Hamburgiem lub Rotterdamem” - uważa Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA
Stawki na korytarzach morskich łączących Daleki Wschód z Europą były tradycyjnie głównym źródłem dochodu dla linii żeglugowych, ale w ostatnich dwóch kwartałach 2011 roku frachty morskie spadły do rekordowo niskich poziomów. Z tego względu większość linii żeglugowych zanotowała w 2011 roku straty.
Operator ruchu kontenerowego Balticon SA zawarł 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku. Na placu o powierzchni 5 ha spółka zbuduje swój gdański depot oraz uruchomi warsztat remontowy kontenerów chłodniczych.
Port Gdańsk będzie miał nowe, dwutorowe połączenie kolejowe - informuje ministerstwo transportu. Inwestycja ma być zrealizowana do końca 2014 roku.
Port w Gdańsku w 2011 r. przeładował 25,3 mln ton towarów. To o 7 procent mniej niż w poprzednim roku.  Port osiągnął blisko 19 mln zł zysku. Jest to największy pod względem przeładunków port w Polsce.