Kategorie

Parkowanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko zdjęcie z fotoradaru może być niemiłym zaskoczeniem dla kierowców. Widok blokady na kole naszego samochodu również może negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie i stan konta. Co powinien wiedzieć każdy kierowca o blokadzie na koło?
Nowe parkometry spotkać już można na wybranych ulicach Warszawy, Łodzi i Wrocławia. Okazuje się, że budzą spore kontrowersje, bowiem wymagają podania numeru rejestracyjnego auta. W jakim celu wyposażono je w nową funkcję? Czy nie jest to aby zbyt intensywne naruszanie prywatności kierowców?
Od listopada żeby zaparkować w centrum warszawy kierowcy muszą wpisać w parkometrze numer rejestracyjny parkowanego auta. Nowe parkometry mają za zadanie ukrócić oszustwa związane z parkowaniem samochodu.
Poruszanie się po parkingach to pięta achillesowa polskich kierowców. Bo o ile wielu panów szczyci się umiejętnościami ustawienia samochodu między przysłowiowymi słupkami, o tyle poruszając się po drogach wewnętrznych parkingu zachowują się jak przysłowiowe dzieci we mgle. Gubią się, nie zwracają uwagi na znaki ani na ruch innych pojazdów.
Osoba niepełnosprawna, a także kierowca przewożący taką osobę, mogą uzyskać kartę parkingową uprawniającą do parkowania na tzw. kopercie, oraz m.in. zezwalającą na niestosowanie się do niektórych znaków drogowych.
Jednoślady – motocykle, motorowery, skutery – z uwagi na małe gabaryty generalnie łatwiej zaparkować niż samochód. Nie oznacza to jednak, że można je pozostawiać w miejscach niedozwolonych (mimo, że łatwo dostępnych).
W centrach miast szukając miejsca parkingowego mijamy miejsca, na których widnieje namalowana koperta. Nie są to jednak miejsca zarezerwowane dla inwalidów. Taką kopertę można wykupić dla pracowników lub klientów swojej firmy. W jaki sposób wykupić abonament na miejsce parkingowe?
Parkowanie skośnie w stosunku do osi drogi, tyłem do krawędzi jezdni znajduje bardzo niewielu zwolenników wśród kierowców i specjalistów od inżynierii drogowej.
Parkowanie pojazdów ukosem do krawędzi jezdni jest bardzo rozpowszechnione z uwagi na prostotę wykonania manewru.
Parkowanie tyłem, prostopadle do krawędzi jezdni bardzo przypomina parkowanie prostopadłe przodem, ale jest od niego o wiele trudniejsze, za to znacznie bezpieczniejsze.
Parkowanie prostopadłe przodem do krawędzi, a więc najczęściej także do osi drogi, jest manewrem prostym. Jedyna trudność polega na ocenie szerokości własnego pojazdu i wolnego miejsca pozostawionego przez zaparkowane wcześniej samochody.
Parkowanie równoległe do krawędzi jezdni tyłem, zwane potocznie „na kopertę” lub „kopertą”, pozwala na ustawienie pojazdu pomiędzy innymi pojazdami na miejscu o długości niewiele przekraczającej jego długość.
Parkowanie równoległe do krawędzi jezdni, po wjechaniu przodem na miejsce parkingowe należy do najłatwiejszych sposobów parkowania.

Parkowanie

Parkowanie to pozostawienie pojazdu na dłuższy postój, kiedy kierowca oddala się od niego i traci z nim bezpośredni kontakt. Nie jest parkowaniem zatrzymanie się nawet na kilka minut, jeżeli kierowca nie opuszcza pojazdu i może nim w każdej chwili odjechać, lub jeśli postój jest spowodowany awarią, uniemożliwiającą dalszą jazdę.
O wiele ważniejsze niż parkowanie "na centymetry", czego uczą w szkołach, jest takie parkowanie, aby jak najmniej narażać swój samochód na uszkodzenia i jak najmniej przeszkadzać innym, zarówno kierowcom jak i pieszym.
Warszawa powiększy strefę płatnego parkowania. Więcej parkomatów znajdziemy na Muranowie, Ochocie, Pradze Północ i Woli. 16 czerwca radni będą jeszcze nad sprawą głosować, jednak jest to już tylko formalność.
Zaparkowane w Śródmieściu auta w trakcie wizyty Baracka Obamy w Warszawie zostały odholowane bezprawnie. Ich właściciele mogą domagać się odszkodowań.
Lancia Delta seria 1 to odświeżona wersja zaprezentowanej w 2008 roku Delty, zwaną też serią 0.
Systemy ułatwiające parkowanie to standard w większości nowych aut, ale takie wspomaganie mogą mieć też właściciele starszych samochodów. Czujniki i kamery parkowania to sprzęt łatwy w montażu i już nie tak drogo. Tylko czy taki wynalazek będzie użyteczny?
Każdy kierowca powinien poznać i umieć ocenić wymiary swojego pojazdu, a zwłaszcza jego długość i szerokość. Wiedza ta jest bardzo przydatna przede wszystkim podczas parkowania, ale także i w innych okolicznościach, jak choćby wjeżdżanie w wąskie bramy czy w luki pomiędzy pojazdami tarasującymi drogę.
Nieważne czy robimy to świadomie czy nie, ale za bezmyślne parkowanie możemy zapłacić nawet 1000 złotych mandatu. Dodatkowo napsujemy krwi innym użytkownikom ruchu.
Wyjazd zaparkowanym samochodem z ciasnego miejsca parkingowego jest nie lada sztuką. Tylko w niewielkim stopniu mogą ułatwić parkingowe manewry czujniki parkowania i kamera, pokazująca sytuację za samochodem.
Włączenie się do ruchu polega najogólniej na znalezieniu dla siebie miejsca wśród innych pojazdów, które już poruszają się po drodze. Tak więc będzie to zarówno zainicjowanie jazdy po postoju przy krawędzi drogi lub na poboczu, jak i wyjazd z parkingu, posesji, stacji paliw itp.
Do niedawna w przypadku popełnienia wykroczenia na parkingu hipermarketu czy też na drodze osiedlowej Policja była bezbronna wobec niesubordynowanego kierowcy. Wprowadzone we wrześniu 2011 r. przepisy pozwalają na interwencję.
Łamanie zakazu parkowania i zostawianie auta gdzie popadnie może się zakończyć jego odholowaniem. Oczywiście - to nie koniec świata, ale uprzedzamy - odzyskanie samochodu będzie oznaczało spory wydatek i godziny spędzone w urzędach.
Zalet czujników parkowania nie musimy przedstawiać. Jeżeli nie mamy ich w standardzie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je zamontować.
Projekt nowelizacji rozporządzenia MSWiA zakłada, że strażacy będą mieli więcej uprawnień do karania mandatami. Projekt został przygotowany przez Komendę Główną PSP.
Jak bardzo czujniki parkowania ułatwiają życie kierowcy, wie każdy, kto raz miał okazję parkować takim autem. W poradniku tym pokażemy, jak zamontować czujniki parkowania w Toyocie Avensis I.
Czujniki parkowania są coraz bardziej popularne. Niestety w naszym Passacie B5 ich nie ma systemu parktronic. W poradniku tym pokażemy, jak samemu zainstalować czujniki parkowania.
Bezpieczne pozostawienie samochodu zimą na dłuższy, nawet kilkudziesięciominutowy postój jest nie lada sztuką, której nie można nauczyć się na kursach dla przyszłych kierowców.
Świeżo upieczony radny Warszawy Śródmieście chce zrewolucjonizować walkę z nieprzepisowym parkowaniem. Proponuje, aby Straż miejska dzwoniła do właściciela auta i ostrzegać przed odholowaniem, pisze "Gazeta Wyborcza".
Oprócz przepisów mówiących o technicznej stronie holowania zawartych w Prawie o ruchu drogowym warto pamiętać o kilku zasadach zwiększających bezpieczeństwo w czasie holowania.
Wjeżdżanie do lasu czy parkowanie na poboczach w letnie dni bywa niebezpieczne. Nie dość, że grozi mandatem czy zapaleniem się samochodu, to jeszcze uzyskanie odszkodowania może być znacznie utrudnione.
Przyczepa kempingowa z zasady nie wymaga od nas większej uwagi, jednak sposób przechowywania w czasie zimowych miesięcy, wbrew pozorom ma wpływ na trwałość przyczepy i niezawodność eksploatacji.
Karta parkingowa jest jedynym dokumentem, który uprawnia osoby niepełnosprawne do parkowania na miejscach specjalnie wydzielonych i przeznaczonych dla nich, czyli tzw. kopertach. Powinna być umieszczona za przednią szybą samochodu w sposób umożliwiający jej odczytanie.
Samo holowanie przyczepy stanowi dla kierowcy sporą niedogodność. Jest ona tym większa, im większa i cięższa jest przyczepa. Najgorzej jest w przypadku przyczepy campingowej.
Właśnie wchodzą w życie przepisy umożliwiające nawet przepadek samochodu, którego zbyt długo nie odbierzemy z depozytu.
Pozostawienie samochodu na płatnym parkingu nie zawsze oznacza, że ktoś będzie go pilnował. Czym zatem różni się parking płatny strzeżony od parkingu płatnego niestrzeżonego?
Odległość parkingów dla samochodów osobowych od okien budynków mieszkalnych, a więc domów i bloków jest ściśle określona w przepisach.
Zaparkowanie na wzniesieniu może być problemem, o ile nie jesteśmy przyzwyczajeni do precyzyjnego manewrowania. Samochód może staczać się, a poruszanie się do przodu może wymagać mocnego wdepnięcia pedału gazu.
Giżycko przyciąga rokrocznie tysiące turystów dzięki swojemu przyportowemu molo. W powietrzu wyczuwalna jest iście mazurska atmosfera, która jest podgrzewana przez zapach smażonych linów i sielaw oraz piwo lejące się strumieniami w okolicznym porcie.
W zimie widok kierowcy, który choć wciska gaz do „dechy” stoi w miejscu, nie jest rzadki. Tymczasem warto pamiętać, że letnimi nawykami śniegu i lodu nie pokonamy. Podpowiadamy jak poradzić sobie w przypadku zakopania się w śniegu.
Cofanie nawet doświadczonym kierowcom może sprawić problemy, szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych i na niewielkiej powierzchni. I choć rzadko jeździmy do tyłu, warto podczas cofania zachować zwiększoną czujność.
Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że parkowanie w zimie stanie się nie tyle przyjemniejsze, co łatwiejsze. Co ważne, pozwoli zaoszczędzić sporo czasu.
Podczas egzaminu na prawo jazdy sprawdzana jest nasza umiejętność manewrowania. Kiedyś manewry sprawdzano na placu w ośrodku egzaminacyjnym, teraz są one testowane na mieście, w naturalnych warunkach.
Parkowanie nie jest sztuką łatwą, o czym można przekonać się każdego dnia na ulicach. Ale chyba parkowanie na własnej posesji lub w garażu, którego drzwi prowadzą na ulicę lub drogę osiedlową nie powinno nastręczać trudności?
Samochody wyposażane są w coraz nowocześniejsze i coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia przeciwkradzieżowe, a mimo to są nadal kradzione przez amatorów łatwego zarobku.
Czujniki parkowania są bardzo pomocne podczas parkowania. Jednak nie każdy samochód jest tak dobrze wyposażony. W poradniku tym pokażemy, jak zamontować parktronic w Alfa Romeo 156.
Zaparkowanie przy zatłoczonym cmentarzu podczas Wszystkich Świętych może być nie lada wyczynem. Z pewnością wielu kierowców może poczuć się zagubionymi. Podpowiadamy, jak poradzić sobie z problemem.
Podróżując samochodem po Węgrzech będziemy mieli okazję zapoznać się z bogactwem regionów winiarskich tego kraju. Wbrew pozorom to bardzo nowatorski i różnorodny pod względem szczepów winnych kraj, który przez większość kojarzony był tylko z legendarnym Egri Bikaverem.