Kategorie

Opony zimowe

Jazda na oponach zimowych przez cały rok - to sposób na oszczędności, na który często decydują się kierowcy. Tylko czy taka metoda jest bezpieczna?
Opony zimowe latem, czyli kierowca nie potrzebuje dwóch kompletów ogumienia. To świetny pomysł czy element filozofii Janusza Wąsacza?
Opony letnie w zimie stanowią ewidentne zaniedbanie kierowcy. Tylko czy to może się stać podstawą dla ubezpieczyciela do odrzucenia roszczenia?
Nowa etykieta opon zacznie obowiązywać od maja 2021 r. Na ile zmieni się europejskie oznaczenie ogumienia i na ile ułatwi kierowcy zakup? Sprawdźmy.
Mandat za brak zimowych opon? 2021 r. zmienia stan prawny? Czy kierowca musi obawiać się kary? To postanowiliśmy sprawdzić dziś.
Zimówki na przód czy tył? To pytanie, które zadają sobie kierowcy poszukujący oszczędności. Tylko czy dwie opony zimowe są bezpieczne?
Czy można założyć różne opony na przód i tył? Czyli dziś będziemy rozmawiać o bezpieczeństwie jazdy i sposobach kierowców na oszczędności.
Opony zimowe? 82 proc. kierowców w Polsce jest zwolennikiem obowiązku ich stosowania. Jednocześnie aż 6 mln aut jeździ bez zimówek w sezonie.
Opona całoroczna a zimowa: czym się różnią, jakie mają parametry i jak wygląda ich klasyfikacja prawna? O tym opowiemy w tym materiale.
Europejska etykieta opony została wprowadzona w roku 2012. Teraz włodarze UE chcą rozszerzyć pojawiające się na niej właściwości ogumienia.
Zimówki świetnie radzą sobie na śniegu i lodzie. Tylko czy to wyczerpuje ich właściwości? Zobaczmy jak wypadają opony zimowe a deszcz.
Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że koronawirus nie ogranicza możliwości wymiany opon. Na kierowców nie czekają mandaty!
Kiedy założyć zimówki? Przygotowaliśmy dla kierowców poradnik dotyczący stosowania opon zimowych w samochodach.
Pytanie na dziś brzmi: wiecie kto wyprodukował pierwszą zimówkę na świecie? Odpowiedź jest zaskakująca, bo nie był to Goodyear, Bridgestone, Pirelli czy nawet Continental. Pierwsze ogumienie dedykowane sezonowi zimowemu i samochodom osobowym stworzyli inżynierowie… Semperita! Zaraz po nich na taką samą innowację zdecydował się Nokian. Jak dalej przebiegała historia opon przeznaczonych na sezon chłodny? O tym w naszym materiale.
Szybka jazda po autostradzie, na zewnątrz upał, a na kołach opony zimowe. Czy to bezpieczny scenariusz? Niestety nie. I warto o tym pamiętać!
Specjaliści Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego przestrzegają, że podczas świątecznych przygotowań warto pamiętać nie tylko o prezentach, ale i... samochodzie.
Różnica między mówieniem, a robieniem bywa naprawdę duża. Taka właśnie sytuacja dotyczy zmiany opon na zimowe. Problem zauważył Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego.
Rzeczywistość motoryzacyjna w Polsce często jest rządzona przez mity, które są znane jeszcze z lat osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego postanowił je odczarować.
Ciężko wskazać konkretną datę zmiany opon z zimowych na letnie. Ta zależy bowiem od warunków pogodowych. Co się stanie gdy kierowca przegapi ten moment? Opony zimowe latem to zły pomysł!
Na razie legislatorzy w Polsce nie planują wprowadzenia obowiązku jazdy na oponach zimowych. I to pewna informacja. Potwierdza ją ministerstwo infrastruktury.
Ponad 1/3 wypadków ma związek z kondycją ogumienia, natomiast tylko 2/3 kierowców w sezonie jesienno-zimowym jeździ na oponach zimowych lub całorocznych z homologacją zimową - takich informacji dostarczają eksperci PZPO. Specjaliści wskazują, że opony jako jedyny element łączący pojazd z drogą mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Odpowiednie ogumienie zwiększa bezpieczeństwo, skraca drogę hamowania oraz przekłada się na zmniejszone zużycie paliwa.
Opony to jedyna powierzchnia styku między samochodem a nawierzchnią, dlatego ich jakość i stan techniczny mają kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa. Kiedy opony nadają się do wymiany? Oto pięć sygnałów, które świadczą o tym, że należy wymienić opony na nowe.
Zakup używanego ogumienia o nieznanej historii to zawsze ruletka – nigdy nie ma pewności, czy nie trafi się na wadliwą oponę. W fabrykach nowe opony z zerowym przebiegiem są prześwietlane promieniami rentgenowskimi, żeby zbadać czy nie posiadają wewnętrznych wad. Czy warto kupić opony z drugiej ręki?
Wielu kierowców bagatelizuje kwestię ciśnienia w oponach. O zbyt niskim ciśnieniu przypominamy sobie w najmniej odpowiednim czasie, a warto pamiętać, że zarówno za niskie jak i za wysokie ciśnienie w oponach negatywnie wpływa na stan ogumienia. Jak często należy sprawdzać ciśnienie w oponach?
Bez regularnej kontroli stanu ogólnego opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia nie może być mowy o bezpiecznym podróżowaniu. Jeśli argument bezpieczeństwa nie jest wystarczający, warto wiedzieć, że za zły stan opon grożą również konsekwencje finansowe, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego.
Czas starzenia się opon jest uzależniony od warunków magazynowania - kilkuletnia, nieużywana lecz odpowiednio przechowywana opona jest jak nowa. Głównym czynnikiem, który decyduje o żywotności opon jest więc sposób eksploatacji. Jak więc należy eksploatować i przechowywać opony by jak najdłużej zachowały swe właściwości?
Kilkuletnia, nieużywana lecz odpowiednio przechowywana opona jest tak samo dobra jak nowa - przypomina Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Jakie czynniki wpływają na starzenie się opony i jakie działania trzeba podjąć by opona jak najdłużej opierała się procesom starzenia? Sprawdź!
Coraz krótsze i cieplejsze zimy sprawiają, że wielu kierowców zastanawia się nad zakupem opon całorocznych. Jakie wady i zalety ma tego typu ogumienie? Czy warto kupić opony całoroczne?
Oddając nasz samochód do wulkanizatora na zmianę opon lub ich naprawę oczekujemy profesjonalizmu. Niestety, z jakością usług w warsztatach wulkanizacyjnych bywa różnie. Jakie błędy najczęściej popełniają wulkanizatorzy?
Nieważne czy jest markowa, czy budżetowa, niektóre uszkodzenia dyskwalifikują oponę z dalszej eksploatacji. Nie warto się narażać. Sprawdź, kiedy opona jest do wymiany.
Przy okazji każdej zmiany opon zimowych na letnie i na odwrót tysiące polskich kierowców ma wątpliwości związane z ogumieniem. Na którą oś założyć lepsze opony - na przednią czy tylną? Podpowiadamy jak założyć opony, by nie ucierpiało na tym bezpieczeństwo podróżowania.
Nokian to jeden z najbardziej znanych producentów opon na świecie, kojarzony zazwyczaj z wysokiej klasy oponami zimowymi. Fińskie przedsiębiorstwo w tym roku świętuje swoje 120-lecie.
Fiński producent opon rozwija swoją linię produktów, w których zastosowano włókna aramidowe. To rozwiązanie sprawia, że ścianki boczne opon są wytrzymalsze i mniej narażone na uszkodzenia.
Fiński producent opon właśnie ogłosił, że wprowadzi do sprzedaży nowe modele opon zimowych, przeznaczonych na różne rynki na świecie. Mowa o oponach Nokian Hakkapeliitta R3, Nokian Hakkapeliitta R3 SUV, Nokian WR SUV 4 oraz Nokian WR G4.
Firma Nokian Tyres przeprowadziła badania pod kątem dobierania opon przez kierowców do warunków panujących na drogach. Okazało się, że około 30% Polaków jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach, a pod tym względem wypadamy przeciętnie na tle pozostałych europejskich kierowców.
Niektórzy kierowcy wciąż twierdzą, że jeśli na drodze nie leży śnieg, to można jeździć na oponach letnich. Skoro asfaltu nie przykrywa śnieżny puch, to po co wydawać pieniądze na zimówki? Czy można zimą jeździć na oponach letnich? Czy za jazdę na oponach letnich zimą można dostać mandat? Odpowiadamy w poniższym poradniku.
Koncern Goodyear S.A. poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wadzie części opon zimowych Dębica Frigo 2. Ruszyła akcja bezpłatnej wymiany felernych opon.
Niektórzy polscy kierowcy nie wiedzą kiedy wymienić opony letnie na zimowe i najczęściej dokonują tego w ostatniej chwili. Kiedy warto to zrobić, by uniknąć kolejek u wulkanizatora?
Nowy ośrodek testów opon zimowych Hankook - „Technotrac” jest zlokalizowany w Ivalo, w Finlandii. miejscowość jest położona ok 300 km na północ od koła podbiegunowego.
Co wybrać? Opony zimowe, czy całoroczne? Kluczowy w tym względzie jest sposób eksploatacji samochodu. Oba rozwiązania mają wady i zalety, przedstawiamy je poniżej.
Która opona zimowa w rozmiarze 205/55 R16 w sezonie 2016/2017 jest najlepsza? Wiele testów opon wygrywa produkt Continental.
Mimo wcześniejszych zapowiedzi, w Polsce nadal nie wprowadzono obowiązku zmiany opon letnich na zimowe. Pod tym względem, nasz kraj wyróżnia się wśród sąsiednich państw UE. Wystarczy wspomnieć, że zimowe ogumienie muszą zakładać między innymi Czesi, Niemcy oraz Słowacy. O sezonowej zmianie opon, powinni pamiętać posiadacze polisy Autocasco. W razie wypadku na śliskiej jezdni, ubezpieczyciele mogą zmniejszyć odszkodowanie lub zredukować je do zera, powołując się na brak zimowego ogumienia. Polityka zakładów ubezpieczeń niestety jest mało przejrzysta, a dokładnych zapisów na temat opon, brakuje w ogólnych warunkach ubezpieczeń AC.
Kiedy wymienić opony na zimowe? Prawidłową odpowiedź na to pytanie zna tylko 24 procent polskich kierowców. Większość zmotoryzowanych błędnie łączy konieczność wymiany opon z konkretnym miesiącem. Jak nie w konkretnym miesiącu to kiedy?
Producenci opon przeprowadzają testy w różnych ośrodkach rozlokowanych na całym świecie. Jednak podczas tworzenie opon zimowych wielu wybiera ośrodki testowe zlokalizowane w Alpach lub Skandynawii. Jednym z popularniejszych miejsc testowania opon zimowych jest fińskie Ivalo. Fira Michelin właśnie kupiła tam centrum testów zimowych.
Czy można stosować opony zimowe, w przypadku gdy zima okazuje się ciepła? Czyli, gdy temperatura powietrza wzrasta do ponad 7 stopni Celsjusza?
O czym pamiętać wymieniając opony na zimowe? Istotny jest prawidłowy montaż ogumienia na feldze, co jeszcze?
Czy zawsze zakładać lepsze opony zimowe na przód? Może założyć na różnych osiach opony o różnych właściwościach? Przedstawiamy mity na temat stosowania zimowych opon.
Goodyear wprowadza na rynek nową oponę zimową przeznaczoną do samochodów o lepszych osiągach.
Zmiana opon z zimowych na letnie powinna nastąpić, gdy temperatura powietrza wzrasta powyżej 7 stopni Celsjusza. Zapewni to autu lepszą trakcję oraz ograniczy zużywanie się opon zimowych, których guma nie jest przystosowana do wysokich temperatur.
Czy zamiast każdego sezonu zmieniać ogumienie nie lepiej skorzystać z obfitej oferty opon całorocznych? Można. Ale to, czy takie rozwiązanie będzie dla użytkownika satysfakcjonujące zależy od wielu czynników.