Kategorie

Naprawa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bez rozrusznika można jeździć, choć jest to dość kłopotliwe i mało przyjemne. Dlatego warto wykryć jego usterki i w miarę możliwości je usunąć. Oto jak to zrobić w aucie zabytkowym, z prostą instalacją rozruchową.
Elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika jest przede wszystkim przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, oraz elektromagnesem, który steruje ruchami posuwisto-zwrotnymi zębnika, przenoszącego napęd z rozrusznika na wieniec zębaty koła zamachowego i przez nie na wał korbowy silnika.
Wadliwej pracy prądnicy prądu stałego towarzyszą typowe, łatwe do rozpoznania objawy. Oto wykaz wszystkich objawów złej pracy prądnicy prądu stałego, łącznie z opisami uszkodzeń, które są z nimi związane.
Prądnice prądu stałego, jakie stosowano w samochodach w czasach, gdy alternatory były nieznane lub zbyt drogie dla aut popularnych, wymagały dodatkowego osprzętu, jakim był regulator napięcia, różniący się znacznie od regulatorów, używanych z alternatorami.
W niektórych, na szczęście nielicznych przypadkach zbadanie diod alternatora omomierzem lub próbnikiem żarówkowym nie jest możliwe. Wówczas trzeba je zbadać pod normalnym obciążeniem.
Układy zapłonowe, przed zastosowaniem w nich zdobyczy przemysłu elektronicznego, składały się z kilku zaledwie elementów. Dzięki temu ich naprawa była bardzo szybka i nieskomplikowana. Polegała głównie na wymianie uszkodzonych części na nowe.
Po stwierdzeniu, że przyczyna słabego ładowania akumulatora lub zupełny jego brak leży po stronie prądnicy, należy odszukać i usunąć występujące w niej usterki.
Przeguby napędowe na półosiach i wale napędowym, jeżeli są odpowiednio i w porę smarowane, wytrzymują bardzo długo i ich wymianę przeprowadza się raz na kilkaset tysięcy kilometrów. Kiedy już pojawią się w nich luzy, powodujące hałaśliwą pracę lub szarpanie podczas ruszania.
Malowanie plastikowych elementów nie jest skomplikowane, jeśli mamy odpowiednie materiały. W poradniku tym, zademonstrujemy w jaki sposób pomalować wszystkie plastikowe elementy nadwozia.
Wymiana pasków klinowych w Toyocie Avensis wydaje się łatwa. Jednak odpowiednie naciągnięcie pasków bywa już problemem. Zdarza się, że po krótkim czasie, pasek zaczyna piszczeć. W poradniku tym znajdziesz kilka ważnych informacji odnośnie wymiany pasków klinowych.
W kilkunastoletnim egzemplarzu Toyoty Avensis warto wymienić olej w skrzyni biegów, zwłaszcza, jeśli auto ma duży przebieg.
W poradniku tym, skupimy się na montażu turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3. Jest to operacja czasochłonna, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający dla każdego właściciela Audi A3.
Komputer Nissana Micry K11 zapamiętuje kody błędów, które zarejestrował sterownik silnika. Wspomniane kody błędów w Micrze K11 można w łatwy sposób odczytać, bez użycia diagnoskopu.
Wycięcie katalizatora w Volkswagenie Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego "tłumikarze" życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy. Przedstawiamy, jak zrobić to samodzielnie. Pracę przeprowadzimy w Passacie 1.9 TDI o mocy 131KM.
Elementarny układ kierowniczy składa się z zaledwie kilku elementów. Są to: kierownica z kolumną, przekładnia kierownicza, drążki kierownicze i zwrotnice. W nowoczesnych samochodach oraz w lepszych modelach starych typów samochodów oraz w samochodach ciężarowych przekładnia kierownicza jest sprzęgnięta z urządzeniem wspomagającym, dzięki któremu kierowca może wkładać mniej siły w manewrowanie pojazdem.
Na szczęście można walczyć ze skutkami gradobicia i większość kierowców od razu zapewne pomyśli o tradycyjnej szpachli i malowaniu. Alternatywną metodą jest SMART repair.
Nieszczelność w układzie wydechowym może przysporzyć wielu problemów tym bardziej, że zazwyczaj pojawia się nieoczekiwanie. Przekroczenie limitu głośności na drodze publicznej może poskutkować mandatem, więc podpowiadamy, jak tymczasowo poradzić sobie z tym problemem.
Demontaż wkładu lusterka bocznego wymaga zachowania szczególnej ostrożności. W poradniku tym podpowiemy, jak wymontować wkład lusterka nie uszkadzając innych elementów.
Wymiana osłony przegubu w Fordzie Escorcie nie jest problemowa. Opis tyczy się serii MK5, MK6, oraz MK7. Oto sposób na samodzielną wymianę osłony przegubu.
Wymianę filtra przeciwpyłkowego najlepiej przeprowadzić 2 razy w roku. W poradniku tym pokażemy, jak to zrobić na przykładzie Fiata Stilo.
Wymiana pompy paliwa w Alfie Romeo 156 nie jest trudna, choć czasochłonna. Z pomocą naszego poradnika dowiesz się jak samemu wymienić pompę paliwa w Alfie Romeo 156.
Wartość poprawnej pracy wycieraczek przedniej szyby docenia się dopiero podczas opadów atmosferycznych. Zwykle dopiero wtedy ujawniają się ich drobniejsze lub poważniejsze uszkodzenia.
Jeżeli Twój „benzyniak” na niskich obrotach pracuje nierówno powodem może być zabrudzenie korpusu przepustnicy.
Żeby zachować równą i prawidłową prace silnika na wszystkich cylindrach należy, co około 50 tysięcy kilometrów, wymieniać świece żarowe w Volkswagenie Golfie IV z silnikiem Diesla TDi.
Awaria pompy wspomagania podczas jazdy po mieście może być bardzo kłopotliwą usterką, której raczej nie powinniśmy ignorować. Koszta serwisu ASO BMW mogą być dość wysokie, dlatego spróbujmy wymienić ją sami.
Jednym z najczęstszych powodów uszkodzenia mechanizmu wycieraczek jest pęknięty przegub kulowy. Pomimo skomplikowanego dostępu do mechanizmu, pokażemy jak we własnym zakresie dokonać jego wymiany.
Uszkodzenie termostatu może doprowadzić do przegrzania silnika, a co za tym idzie do jego poważnego remontu. Koszta takiej naprawy mogą w dużym stopniu przekroczyć wartość silnika w naszym Oplu.
W aucie dysponującym tak dużą mocą, przenoszoną na tylne koła za pośrednictwem mostu, należy pamiętać o okresowej wymianie oleju.
Wymiana filtra paliwa jest ważnym elementem podczas okresowej wymiany płynów i filtrów eksploatacyjnych w naszym aucie. Oto jak wymienić filtr paliwa w Renault Kangoo 1.5 dci.
Jeśli krótko po naładowaniu akumulatora nasz Volkswagen Golf 1,6 nie chce znowu zapalić, oznacza to iż mamy problem z alternatorem. Dysponując garażem i zestawem kluczy możemy w dość krótkim czasie wymienić go sami.
Podczas jazdy autem z wysokoprężnym silnikiem diesla z turbo, wyczuwalnym problemem jest turbo dziura. Niekiedy ta przypadłość jest bardziej odczuwalna, a to za sprawą uszkodzonego zaworu N75. Oto jak naprawić zawór N75 w Volkswagenie Passacie 1,9 TDi.
Wymiana oleju pompy wspomagania układu kierowniczego powinna nastąpić średnio co 100 tysięcy kilometrów.
Czyszczenie termostatu w Fordzie Focusie 1,6 wbrew pozorom nie jest tak trudne. Każdy z podstawowym zestawem narzędzi może sprawnie i bezpiecznie przeprowadzić taką operację.
Przyczyną nierównej pracy motoru, w Renault z tym silnikiem może być zanieczyszczona przepustnica. Na szczęście jest to proste zadnie. Do wyczyszczenia potrzebować będziemy kilku narzędzi oraz godzinę wolnego czasu.
Jedną z seryjnych usterek Astry jest uszkodzenie króćca pompy wody, który w pierwszych latach produkcji produkowany był z plastiku.
Awaria pompy paliwa w Alfie Romeo 166 wymaga jej wymiany, ponieważ koszta regeneracji i naprawy mogłyby dorównać, lub nawet przekroczyć jej wartość.
Okresowa wymiana paska wielorowkowego w Alfie Romeo 147 2,0 TS może odbyć się bez potrzeby ingerencji mechanika. W ciągu około 30 minut, nawet niedoświadczony właściciel auta, może własnoręcznie dokonać wymiany paska.
Jednym z ważnych elementów eksploatacji silników starszego typu jest konserwacja silniczka wolnych obrotów. Oto, jak wyczyścić silniczek wolnych obrotów w Mitsubishi Galant.
Nawet najlepszemu kierowcy może przydarzyć się, że niechcący pozbędzie się lusterka, podczas wjazdu do garażu. Na szczęście koszt nowego lusterka jest niski, a wymianę możemy wykonać sami.
W momencie kiedy silnik zaczyna nierówno pracować, a obroty zaczynają bez przyczyny falować, oznaczać może to zanieczyszczenie silnika krokowego.
Wymiana przedniego zderzaka w Astrze, jak również innych elementów, nie należy do najprostszych. Z pomocą naszej instrukcji pokażemy, jak to zrobić w jak najkrótszym czasie.
Jeśli nasz Opel Zafira traci moc silnika, przyczyna może tkwić w uszkodzeniu zaworu EGR. Oto, jak go naprawić w Oplu Zafirze.
Okresowe czyszczenie zaworu EGR w Oplu Astrze G 1,7 DTI ma znaczący wpływ na pracę i eksploatację silnika. Zaniedbanie może doprowadzić do trwałego uszkodzenia zaworu, a wymiana to koszt wynoszący nawet 1500 złotych.
Uszkodzenie zamka jest usterką nienaprawialną. Inwestując w zakup nowego zamka, pokażemy jak wymienić go we własnym zakresie, oszczędzając tym samym pieniądze, które dodatkowo wydalibyśmy w serwisie.
Świece żarowe w silniku TDI można wymienić samemu, lecz należy pamiętać o kilku rzeczach. Szczególnie uważać trzeba, aby nie ukręcić świec w czasie ich wykręcania. Podpowiadamy, jak wymienić świece żarowe w silniku TDI.
Do wymiany środkowego i końcowego tłumika w Fordzie Escorcie Mk7 potrzebny będzie kanał rewizyjny oraz narzędzia.
Jeśli spod aparatu zapłonowego silnika Mitsubishi Galanta cieknie olej, nie trzeba od razu wymieniać całego aparatu. Zwykle wystarczy wymienić uszczelkę.
Jeśli w Mercedesie W202 pojawia się hałas w okolicy drążka zmiany biegów, przyczyną jest prawdopodobnie zużyta tuleja mechanizmu zmiany biegów. Oto jak ją wymienić.
W Seacie Toledo występują różne warianty szyberdachów: uchylany, odsuwany ręcznie, elektryczny i przeszklony. Oto jak wymienić go we własnym zakresie.
Wymiana skrzyni biegów w Oplu Omedze brzmi dość poważnie. Mając dodatkową pomoc jednej osoby, kanał rewizyjny i zestaw narzędzi jesteśmy w stanie wymienić skrzynię biegów w jeden dzień.