Kategorie

łańcuch rozrządu

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy silnik 1.3 CDTI jest kolizyjny? To pytanie, które zadamy dziś. Sprawdźmy czy małolitrażowy diesel pozwala na kolizję tłoków z zaworami.
1.4 VTi - choć oznaczenie jest kojarzone głównie z autami PSA, konstrukcja powstała razem z inżynierami BMW. Tylko czy jest dobra i bezawaryjna?
Motor 0.9 TCe zapowiadał przyszłość, ale dość szybko musiał skończyć karierę w gamie Renault. Czy winne były problemy z łańcuchem rozrządu? Przyjrzyjmy się sprawie.
Różnica między paskiem a łańcuchem jest zasadnicza. Łańcuch w teorii wystarczy na całe życie silnika. Pasek podlega okresowej wymianie. Zatem jak rozpoznać czy w silniku jest łańcuch, czy pasek?
Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.
Jeden problem trapi wszystkich kierowców Skody Fabii 1.2 MPI. Rozrząd łańcuchowy ma zdecydowanie krótszą trwałość od paska. Z czego to wynika i jak uniknąć problemów?
Rozrząd w silniku 3.0 TDI jest bardzo rozbudowany a przez to kosztowny w naprawie. Zobacz jak jest on zbudowany i ile kosztuje jego wymiana.
Rozrząd jest ważnym elementem w układzie napędowym. Zaniedbania w jego obsłudze oraz awarie prowadzą najczęściej do nieodwracalnych uszkodzeń silnika. Prezentujemy wybranych producentów części zamiennych do układu rozrządu.
Jeszcze dekadę temu łańcuch rozrządu uważany był za znacznie trwalszy i tańszy w serwisowaniu od paska rozrządu. Z biegiem lat sytuacja się zmieniła. Zobacz ile kosztuje wymiana rozrządu w nowoczesnych silnikach TSI, EcoBoost czy i-DTEC.