Kategorie

Kurierzy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Delivery mocno zmieniło się przez COVID-19. Szeroka sieć partnerstw, szybsze dostawy, wyzwania logistyczne, rozwój technologii i nowe funkcjonalności w odpowiedzi na oczekiwania użytkowników – tak prezentują się główne zmiany.
W placówkach i sortowniach Poczty Polskiej wzmożony ruch można zaobserwować już w połowie listopada. W ostatnim miesiącu roku ludzie masowo wysyłają listy. W porównaniu do pozostałych miesięcy ich liczba opracowana w warszawskiej sortowni rośnie średnio o 50%. Również ilość paczek wysyłanych wzrasta dwukrotnie.
Powstało pierwsze mobilne przedstawicielstwo firmy kurierskiej. Celem eksperymentu jet maksymalizacja efektywności usług kurierskich.
Urządzenia mobilne, z których korzystają kurierzy umożliwiają przepływ danych w czasie rzeczywistym. Teraz wchodzą do użytku w segmencie przesyłek drobnicowych.
Największą zaletą zawodu kuriera jest kontakt z ludźmi, główną wadą - stan polskich dróg – oto wnioski z badania TNT Express.
Najnowsze technologie pozwalają na dokładnie monitorowanie procesu dostarczania przesyłek, co pozwala na skuteczną optymalizację.
Centralną Sortownię firmy kurierskiej DPD Polska uroczyście otwarto w czwartek w Strykowie k. Łodzi. Jej budowa kosztowała 32 mln euro. Zatrudnienie znajdzie tu 430 osób.
Bezpłatna aplikacja, działająca w ramach systemu magazynowo – sprzedażowego WF-Mag, dostarczona przez firmę kurierską ma za zadanie  przyśpieszyć proces wysyłki towarów. Rozwiązanie funkcjonuje w spółce Kaaral od marca 2012 roku.
DHL Express rozwija ofertę pakietów usług skierowanych do klientów indywidualnych. Teraz dotychczasowa oferta 3 pakietów międzynarodowych została rozszerzona o kolejne opcje – XL i XXL.
Firma UPS poinformowała, że jej zysk na akcję w drugim kwartale 2012 wyniósł 1,15 USD, co stanowi 7,5-procentową poprawę w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku.
Azjatycka Sieć Drogowa TNT Express otrzymała najwyższy poziom certyfikacji bezpieczeństwa organizacji Transported Asset Protection Association (TAPA).
Firma kurierska Siódemka wprowadza nową wersję aplikacji Mobile7. Klienci mają teraz stały i zdalny dostęp do informacji na temat przesyłek.
Usługi kurierskie nie zostały wprost uregulowane w prawie polskim. Na gruncie poprzednio obowiązującej ustawy o łączności z dnia 23 listopada 1990 r., funkcjonowała definicja, która stanowiła, iż usługi kurierskie to „usługi nie mające charakteru powszechnego, polegające na zarobkowym, przyspieszonym przewozie i doręczaniu w gwarantowanym terminie przesyłek”.
Przesyłka proceduralna ma zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa przy przesyłaniu poufnej korespondencji. Skierowana jest przede wszystkim do banków i innych instytucji finansowych, gdzie dbałość o bezpieczeństwo danych i eliminacja ryzyka jest szczególnie istotna.
E-faktury upraszczają procedury i minimalizują formalności. Wpływają na ograniczenie liczby przesyłek w firmie. Mają więc duży wpływ na rynek usług pocztowych i kurierskich.
Wrocławscy policjanci rozbili grupę napadającą na pracowników firm kurierskich. Sześciu mężczyzn zatrzymano na osiedlu w Zielonej Górze (Lubuskie), gdy szykowali się do kolejnego napadu. Za rozbój grozi im do 12 lat więzienia.
 AlleKurier.pl wprowadził nową usługę - przesyłki paletowe. Teraz transport ładunku o wadze do 800 kg na krótkim dystansie kosztuje zaledwie 91 zł netto.
Firma DPD Polska ma już europejski certyfikat upoważnionego przedsiębiorcy - AEO (Authorized Economic Operator), który pozwoli na znaczące skrócenie procedur pomiędzy firmami a administracją celną.
Jakich usług kurierskich oczekują właściciele mikro firm? Tu liczy się czas i prostota. Szybki kontakt, proste procedura, wręcz "samoobsługa".
Firma UPS rozpoczęła wyposażenie kurierów na całym świecie w przenośne komputery wykorzystujące technologię radiową Gobi.
DHL Express (Poland), od początku roku oferuje nową usługę dodatkową – eAwizo, zapewniającą większą skuteczność doręczeń przesyłek.
Nowoczesna obsługa po sprzedażowa obejmuje naprawy pogwarancyjne, wymianę towarów czy logistykę części zamiennych i eksploatacyjnych. Dobrze opracowana strategia zwrotów pomaga firmom w najlepszy sposób wykorzystać ich zasoby i możliwości pracowników, co może wpłynąć także na zwiększenie sprzedaży.
Klienci korzystający z platformy STS Kurier będą mogli korzystać z nowego systemu płatniczego. W lutym 2012 r. w miejsce usługi Transferuj wprowadzono system płatności online – Dotpay.
Wrocławscy kurierzy DHL mają niezwykłą pasję. W garażu powstała makieta Terminala Przyszłości DHL. DO projektu użyto tysiąca elementów, które w najdrobniejszych elementach odzwierciedlają przyjazne miejsce pracy człowieka przyszłości.
Ubezpieczenie przesyłki kurierskiej jest najczęściej wybieraną usługą dodatkową. Jaki jest jej wpływ na całkowitą cenę krajowej przesyłki ekspresowej i na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze.
Jedna przesyłka to jeden posiłek dla głodnego dziecka – pod takim hasłem DHL Global Forwarding realizuje założenia akcji dożywiania biednych dzieci w Polsce. W 2011 roku firma ufundowała blisko 70 tys. posiłków.
Są okresy, w których liczba wysyłanych paczek wzrasta nawet o 60 proc. UPS w okresie przedświątecznym dostarcza ich nawet 20 mln dziennie na całym świecie. Jakie zachowania zagwarantują bezpieczne i terminowe dostarczenie przesyłki. Pobierz poradni w pdf.
Klienci firmy UPS od Austrii do Australii zyskują mobilny dostęp do takich funkcji jak śledzenie przesyłek, obliczanie kosztów wysyłki i lokalizowanie najbliższych oddziałów – wszystko to dzięki udostępnieniu mobilnej wersji strony internetowej firmy, m.ups.com, w kolejnych 35. krajach i regionach.
Firma kurierska Siódemka SA tworzy sieć partnerskich punktów przyjęć przesyłek. Tzw. Service Pointy umożliwią klientom indywidualnym nadanie paczki w dowolne miejsce w kraju.
Firma UPS wprowadziła nowe usługi m.in. dla klientów w Polsce. Teraz firmy i odbiorcy przesyłek maja większą kontrolę nad zwrotami i wymianą przesyłanych towarów.
Grupa Integer.pl (m.in operator pocztowo- kurierski InPost ) odnotowała w I półroczu 2011 roku skonsolidowany zysk netto na poziomie 11,57 mln zł, co oznacza wzrost o 56,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jim Barber, pracujący dla UPS od 26 lat, został prezesem UPS Europe. Odpowiada za rozwój firmy w Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce.
Firma kurierska TNT Express została uznana najlepiej zarządzanym przedsiębiorstwem sektora logistycznego w Polsce w rankingu „TOP 500: najbardziej efektywne spośród 500 największych firm w branży logistycznej 2009”.
DPD Polska wprowadziła nowe rozwiązanie dla sektora e-commerce. Od dziś, za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki.
Aby sprawnie rozliczyć usługę kurierską niezbędne jest rozgraniczenie pojęcia „paczki” oraz „przesyłki”, którą nadawca przygotowuje do wysłania. Terminy te w mowie potocznej są często stosowane zamiennie, choć ich znaczenie jest zupełnie inne.
UPS uruchomiła nowe połączenia lotnicze z miastem Chengdu w Chinach, rozwijając w ten sposób dotychczasową siatkę połączeń pomiędzy Azją, Europą a Stanami Zjednoczonymi.