Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu korozja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące korozja.
Jak badana jest żywotność i trwałość nadwozi samochodowych?
Aktualizacja: 12.08.2016
Korozja nadwozia to wyjątkowo trudny do usunięcia problem. Jeśli już się pojawi na danym elemencie, to prawie na pewno będzie się na nim odnawiać co jakiś czas. Z tego powodu nadwozia aut są obecnie prawie zawsze pokrywane ocynkiem. Jak sprawdza się jednak jakość takiej powłoki? »
Aktualizacja: 17.01.2012
Korozja betonu to niszczenie mieszanki betonowej poprzez oddziaływanie na nią różnych związków chemicznych lub procesów fizycznych. Wyróżniamy kilka rodzajów korozji chemicznej betonu: korozję ługującą, korozję węglanową, korozję siarczanową, korozję chlorkową »
Aktualizacja: 17.01.2012
Korozja ługująca betonu zachodzi w momencie rozpuszczania się spoiwa i wymywaniu związków na powierzchnię betonu, które to następnie po odparowaniu wody pozostają na powierzchni w postaci nalotów. »
Aktualizacja: 17.01.2012
Korozję węglanową powoduje dwutlenek węgla zawarty w wodzie i powietrzu. Poprzez jego działanie powstaje rozpuszczalny węglan wapnia, który jest ługowany z betonu i osłabia jego strukturę. »
Aktualizacja: 17.01.2012
Korozja siarczanowa betonu pojawia się w wyniku działania kwasu siarkowego i kwaśnych roztworów soli na beton. Korozja siarczanowa zaczyna się w momencie, kiedy stężenie jonów siarczanowych osiąga wartość powyżej 250mg/l. Gips zwiększa wtedy swoją objętość o ok. 130% powodując naprężenia oraz spękania betonu. »
Aktualizacja: 17.01.2012
Korozja chlorkowa betonu powoduje mechaniczne uszkodzenie betonu. Korozja chlorkowa betonu pojawia się, gdy chlorki dostaną się do zbrojenia i spowodują jego korozję. »