Kategorie

Korozja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Korozja nadwozia to wyjątkowo trudny do usunięcia problem. Jeśli już się pojawi na danym elemencie, to prawie na pewno będzie się na nim odnawiać co jakiś czas. Z tego powodu nadwozia aut są obecnie prawie zawsze pokrywane ocynkiem. Jak sprawdza się jednak jakość takiej powłoki?
Korozja betonu to niszczenie mieszanki betonowej poprzez oddziaływanie na nią różnych związków chemicznych lub procesów fizycznych. Wyróżniamy kilka rodzajów korozji chemicznej betonu: korozję ługującą, korozję węglanową, korozję siarczanową, korozję chlorkową
Korozja ługująca betonu zachodzi w momencie rozpuszczania się spoiwa i wymywaniu związków na powierzchnię betonu, które to następnie po odparowaniu wody pozostają na powierzchni w postaci nalotów.
Korozję węglanową powoduje dwutlenek węgla zawarty w wodzie i powietrzu. Poprzez jego działanie powstaje rozpuszczalny węglan wapnia, który jest ługowany z betonu i osłabia jego strukturę.
Korozja siarczanowa betonu pojawia się w wyniku działania kwasu siarkowego i kwaśnych roztworów soli na beton. Korozja siarczanowa zaczyna się w momencie, kiedy stężenie jonów siarczanowych osiąga wartość powyżej 250mg/l. Gips zwiększa wtedy swoją objętość o ok. 130% powodując naprężenia oraz spękania betonu.
Korozja chlorkowa betonu powoduje mechaniczne uszkodzenie betonu. Korozja chlorkowa betonu pojawia się, gdy chlorki dostaną się do zbrojenia i spowodują jego korozję.