Kategorie

Korki

Taksówkarze twierdzą, że prace nad nowelizacją o transporcie drogowym postępują zbyt wolno, dlatego na 18 października zaplanowani strajk w Warszawie.
Polskie miasta należą do jednych z najbardziej zakorkowanych w UE. Pytanie brzmi zatem gdzie leży źródło tego problemu? Eksperci są zgodni, ogromny udział w tym zjawisku ma gwałtowny rozrost przedmieść miast i brak odpowiedniej infrastruktury transportowej.
W polskich miastach coraz częściej pojawiają się strefy ograniczonej prędkości Tempo 30. Czy działania tego typu ma ja sens? Dziś przedstawimy Wam postulaty ich zwolenników.
Koszty związane z tworzącymi się w centrach miast korkami są ogromne. Zdaniem niektórych ekspertów zastąpienie w UE aut transportem zbiorowym i rowerowym może przynieść oszczędności sięgające nawet 100 mld euro rocznie. Jak na tym skorzystałby przeciętny obywatel Unii Europejskiej?
Zarówno kierowcy jak i gospodarka naszego kraju tracą kilka miliardów złotych rocznie na skutek zatorów drogowych. Co gorsza problem ten narasta, przez co rosną też koszty jakie każdy z nas musi pokryć.
Niechlubnym liderem rankingu najbardziej zakorkowanych miast w Europie jest Łódź! Choć trudno w to uwierzyć, to podczas wieczornych godzin szczytu zmotoryzowani mogą spodziewać się wydłużenia czasu podróży średnio o 98%.
W jakich polskich miastach kierowcy spędzają najwięcej czasu w korkach? Ile traci polska gospodarka na skutek ogromnych korków i zatorów komunikacyjnych w miastach?
Większość osób dojeżdża do pracy autem lub komunikacją miejską. Na rower decyduje się zaledwie 6% Polaków. Dlaczego? Czy trend ten ma szanse się odmienić?
Lublin dołączył do coraz dłuższej list polskich miast, w których ruchem zarządza ma system komputerowy. Dzięki możliwość adaptacji i uczenia się, ma on pomóc w rozładowywaniu korków w mieści i upłynnianiu ruchu drogowego.
GDDKiA nie informuje kierowców we właściwy sposób o planowanych remontach. W rezultacie na drogach tworzą się zatory i korki, które negatywnie odbijają się na kondycji finansów prywatnych i publicznych.
Wśród głównych priorytetów nowego szefa ZDM w Warszawie znalazło się zadanie upłynnienia ruchu w mieście. Co jeszcze?
O tym jak skuteczna w działaniu jest nawigacja GPS decyduje m.in. dokładność jej mapy oraz dostęp do aktualnych informacji o ruchu drogowym. Te ostatnie najczęściej pobierane są z internetu, ale ostatnio do łask powraca także radio!
Ograniczenie ruchu samochodowego w miastach jest możliwe. Aby tego dokonać rząd chce zaczerpnąć funduszy z UE i przeznaczyć je na rozbudowę infrastruktury miejskiej.
Aplikacje na telefon pozwalające omijać korki na drodze są coraz popularniejsze wśród kierowców. Jakim warto bliżej się przyjrzeć?
Taksówki to nie tylko środek transportu. To także gęsta sieć drogowych zwiadowców, kórych warto wykorzystać do rozpowszechniania informacji o zdarzeniach na drogach.
Korki na polskich autostradach zniechęciły wielu podróżnych do wybierania tego typu tras. Czy faktycznie lepiej pojechać drogą krajową niż autostradą?
Sekundniki przy sygnalizatorach mają upłynnić ruch w mieście. Czy faktycznie rozładowują korki?
Kultura na drodze jest czymś niezbędnym jeśli chcemy, aby nasze zakorkowane drogi nie stały się areną waści i kłótni. Okazuje się jednak, że nawet nadmierna uprzejmość kierowców może skończyć się dla nich mandatem.
Powrót studentów na uczelnie nie wpływa obojętnie na płynność ruchu samochodowego w miastach. Oto wyniki badań jakie przeprowadzili specjaliści z serwisu Korkowo.pl.
Jak wjeżdżać prawidłowo na rondo? Przede wszystkim płynnie, bez wcześniejszego zatrzymywania pojazdu. Dojeżdżając do ronda warto ograniczyć prędkość i płynnie włączyć się do ruchu. Zatrzymywanie się przed nim jest w wielu przypadkach dowodem świadczącym o bardzo niskich umiejętnościach kierowcy.
Wydawać by się mogło, że im więcej ludzi zamieszkuje dane miasto tym, większe będą w nim tworzyły się korki. Nie jest to jednak regułą.