Kategorie

Hamulce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wymianę klocków hamulcowych można przeprowadzić swobodnie na parkingu przed blokiem. Czytając ten poradnik, dowiesz się jak wymienić tylne klocki hamulcowe w swojej Calibrze.
Zjawisko podsterowności pojawia się w momencie, gdy przednie koła wchodząc w zakręt mają niewystarczającą przyczepność, przez co zwiększa się kąt poślizgu. Jak reagować? A może jest sposób na jej uniknięcie?
Ci kierowcy, którzy zdecydują się na samodzielną wymianę, muszą pamiętać, że tarcze hamulcowe nie będą funkcjonowały prawidłowo, jeżeli zamontujemy niezgodnie z instrukcją.
Jeśli nasz samochód przestał efektywnie hamować, a do tego podczas hamowania czujemy charakterystyczne bicie w kierownicy, najpewniej tarcze hamulcowe kwalifikują się do wymiany. Podpowiadamy, jak zrobić to samodzielnie.
Jak każda część samochodu, hamulce zużywają się i wymagają napraw. Podpowiadamy więc, jak samodzielnie zamontować nową tarczę hamulcową krok po kroku.
Naprawa hamulców jet konieczna raz na jakiś czas, ponieważ efekt ich pracy jest możliwy dzięki ich zużywaniu się. Podpowiadamy, jak samodzielnie zamontować klocki hamulcowe w samochodzie Mazda MX-3, po uprzednim demontażu zużytych.
Wymiana klocków hamulcowych nie ominie żadnego kierowcy. Dlatego warto poświęcić trochę czasu i zrobić to samemu. Sami zrobimy wszystko tak, jak należy i zaoszczędzimy trochę pieniędzy.
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych jest standardową czynnością, jaką wykonujemy przy naszym aucie. Poniekąd można zaoszczędzić trochę pieniędzy wykonując te wymiany we własnym zakresie.
Standardowe hamulce w Nexii dla wielu kierowców bywają mało skuteczne. Wychodząc im naprzeciw, opracowaliśmy poradę, dzięki której ich problem zniknie na zawsze.
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych nie ominie żadnego kierowcy. Poniżej prezentujemy jak wymienić tarcze i klocki hamulcowe w Alfie Romeo GTV.
Lift-Off Oversteer, czyli nadsterowność spowodowana ujęciem gazu. Stosuje się ją we wszystkich rodzajach pojazdów, chociaż najgorzej działa ona w przypadku aut przednionapędowych i tych z automatyczną skrzynią biegów.
Jest kilka sposobów na wprowadzenie samochodu w poślizg, na przykład na „rybkę”, „wahadło”, „skandynawskie szarpnięcie” czy z ujęciem gazu.  W tym poradniku przybliżymy istotę "skandynawskiego szarpnięcia".
Na „rybkę”, „wahadło”, „skandynawskie szarpnięcie” czy z ujęciem gazu – sposobów na wprowadzenie samochodu w poślizg jest przynajmniej kilka. Nie polecamy trenować ich na drogach publicznych.
Nasze hamulce zużywają się i nieważne czy często ich używamy, czy staramy się hamować biegami. Trwałość części ściernych zależy przede wszystkim od intensywności eksploatacji. Co powinno wzbudzić nasz niepokój?
W niektórych negatywnych opiniach o systemie hamowania ABS jest ziarnko prawdy. Aby jednak ABS mógł pracować skutecznie, należy mu to umożliwić.
Odpowiadając na to pytanie musimy przede wszystkim szczerze określić, jak często sprawiamy, że nasz układ hamulcowy jest rozgrzany do czerwoności.
Przede wszystkim trzeba reagować, bo szczególnie podczas sezonu jesienno-zimowego długość drogi hamowania staje się krytycznym parametrem. Źródeł problemu należy szukać w kilku miejscach.
Dwa główne stanowiska dotyczące skuteczności opon, rozbijają się o konkurencję między oponami sezonowymi i całorocznymi. Niestety niewiele osób pamięta, że skuteczność hamowania jest jednym z najważniejszych parametrów.
W dyskusjach dotyczących skuteczności opon ścierają się stanowiska zwolenników sezonowych zmian ogumienia z wielbicielami opon całorocznych. Niewiele osób natomiast zastanawia się nad skutecznością ich hamowania.
Policyjne statystyki nie kłamią - wypadki samochodowe podczas gołoledzi zdarzają się aż czterokrotnie częściej niż na mokrej nawierzchni oraz dwukrotnie częściej niż na zaśnieżonych jezdniach.
Jazda z przyczepą nie jest trudna, ale wymaga przyzwyczajenia. Przyczepa sprawia, że auto jest bardziej obciążone i dłuższe. Podpowiadamy jak bezpiecznie jeździć z przyczepą.
W momencie kiedy zaczniemy odczuwać, że hamulce w naszym aucie zaczynają niedomagać oznacza to, że zbliża się czas ich regeneracji. Poniżej znajduje się wskazówka, jak dokonać tego we własnym zakresie.
Przy wymianie tarcz hamulcowych należy pamiętać, aby zawsze wymieniać komplet z obu stron razem z klockami.
Wszyscy posiadacze samochodów marki Honda, a zwłaszcza tych z średniej półki cenowej, zdają sobie sprawę, że każda wizyta w serwisie związana jest z wysokimi kosztami, które odbiegają trochę od konkurencji, ale niestety nie na korzyść klienta.
Jeśli hamulce w naszym Fiacie Punto II nie odpuszczają lub po mocniejszym hamowaniu czuć jakby jeszcze przez jakiś czas hamowały same, to oznacza, że potrzebna jest regeneracja.
Gdy na naszym pulpicie zapala się kontrolka ABS, całkowicie bezradni udajemy się do najbliższego ASO w celu zdiagnozowania usterki. Na szczęście możemy poradzić sobie z tym sami i zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.
Ręczny hamulec jest w zasadzie hamulcem postojowym, dlatego jego skuteczność w zatrzymaniu jadącego samochodu jest znikoma. Bywa on jednak przysłowiową deską ratunku w krytycznych sytuacjach.
Kupiłeś samochód i nie możesz w nim znaleźć tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego? To znak, że stałeś się posiadaczem auta z EPB.
Układ hamulcowy, w którym z różnych przyczyn znajdzie się powietrze, prowadzić może wprost do tragicznego w skutkach wypadku. Osłabione działanie hamulca lub dziwna praca samego pedału może na to właśnie wskazywać.
Dziwne odgłosy z okolic tylnych kół mogą świadczyć o kończących się szczękach hamulcowych. Wymiana przeprowadzona samodzielnie nie należy do skomplikowanych, a może uchronić nas przed dodatkowymi wydatkami.
Najważniejsze to dobrze zebrać dowody i udokumentować, że szkoda faktycznie spowodowana jest niedoskonałością jezdni.
Wizyty w autoryzowanych stacjach obsługi przed transakcją zakupu używanego samochodu stają się coraz popularniejsze.
W dobrym warsztacie lista czynności wykonywanych w ramach kontroli i oceny stanu technicznego pojazdu jest długa i tak naprawdę wystarczająca. Ci najbardziej przezorni, za dodatkową opłatą mogą jednak uzyskać wiele uzupełniających informacji.
Częstym powodem uszkodzenia hamulca ręcznego w Oplu Omedze są zardzewiałe gniazda mocowania trzpieni szczęk. Poniżej wskazówki, jak sobie poradzić z tym problemem.
Wibracje auta odczuwalne przy hamowaniu są sygnałem, że układ hamulcowy wymaga naprawy. Co jest przyczyną drgań przenoszonych do kabiny przy wytracaniu prędkości?
Wymiana tarcz lub bębnów hamulcowych czeka każdego kierowcę. Pojawia się pytanie, czy przetoczyć starą tarczę, czy kupić nową? Oto kilka rad, które pomogą podjąć odpowiednią decyzję.
Sprawne hamulce to podstawa w każdym aucie. Jednak okazuje się, że jest to jeden z problematycznych układów. W poradniku tym przedstawimy, w jaki sposób objawiają się problemy z hamulcami.
Wymiana cylinderków hamulcowych dotyczy aut wyposażonych w bębny hamulcowe. Naprawa nie należy do trudnych, dlatego warto wykonać ją samemu. Poniżej opis wymiany cylinderków hamulcowych.
Wymiana tarcz hamulcowych na większe jest wymagana, kiedy zwiększamy znacząco moc auta. Założenie większych tarcz gwarantuje skuteczniejsze hamowanie. W tym poradniku podpowiemy, jak zamontować większe tarcze.
Jazda w górskim terenie stawia przed kierowcą i samochodem ogromne wymagania. Nawet drogi o statusie międzynarodowych nie są łatwe do pokonania.
Najszybciej zużywającymi się elementami układu hamulcowego są klocki hamulcowe i okładziny. Podpowiadamy, jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe.
Zdarza się czasem, na szczęście dość rzadko, że ważne cięgło zaczyna się blokować, pracuje z coraz większym oporem, aż w końcu zacina się na dobre.
W opowieściach kierowców w przydrożnych barach pojawia się czasem motyw „załapania pobocza” i ściągnięcia samochodu z jezdni do rowu lub w pole.
Poważne awarie hamulców, objawiające się tym, że przestają ona działać, są na szczęście niesłychanie rzadkie. Mogą być spowodowane albo zerwaniem przewodów hamulcowych o jakiś wystający ponad drogę przedmiot.
Duże i ciężkie przyczepy, ciągnięte przez auta osobowe muszą być wyposażone w hamulec najazdowy, wspomagający działanie samochodowego hamulca zasadniczego.
Dwa rodzaje elementów, biorących udział w hamowaniu pojazdu, zużywają się znacznie szybciej, niż pozostałe. Są to tarcze lub bębny hamulcowe oraz nakładki cierne na klockach lub szczękach hamulcowych.
Układ hamulcowy jest tak istotnym elementem, mającym wpływ na bezpieczną, jazdę, że nie można dopuścić na istnienie w nim nawet najmniejszych usterek. Najczęstszą z nich jest nieszczelność układu.
Wymiana tarcz hamulcowych w samochodzie osobowym nie jest trudna. Oto opis, krok po korku jak wymienić tarcze hamulcowe.
Współczesne samochody wyposażone są w wiele systemów zwiększających nasze bezpieczeństwo. Jednym z nich jest ABS. Aby używać go poprawnie, warto wiedzieć, jak działa.
„Prędkość bezpieczna” to określenie bardzo nieprecyzyjne. Bez względu na to, z jaką prędkością pojazd się porusza, ruch ten może stwarzać zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.