Kategorie

Fotoradar

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W przypadku, gdy do firmy przychodzi zdjęcie z fotoradaru, na którym nie można rozpoznać kierowcy, odpowiedzialność za wyjaśnienie sprawy spoczywa w dużej mierze na fleet managerze.
Fotoradary w Polsce wywołują burzliwą dyskusję. Najwięcej kontrowersji w temacie fotoradarów wywołuje zasadność ich ustawienia. Czy wszystkie urządzenia są ustawione w miejscach, gdzie dochodziło do wielu wypadków?
Znienawidzona przez kierowców sieć fotoradarów również podlega kontroli. Instytucją, która ma zadbać o właściwy wybór miejsca na ustawienie fotoradarów, oraz o inne aspekty wpływające na to, czy fotoradar działa zgodnie z przepisami jest Najwyższa Izba Kontroli.
Odcinkowy pomiar prędkości zostanie uruchomiony w Polsce w połowie roku. Wielu kierowców obawia się, że nie będzie potrafiło rozpoznać odcinka drogi ujętego taką kontrolą radarową. Pomocny okaże się smartfon, który ostrzeże o zbliżającym się odcinku drogi z kontrolą średniej prędkości.
Rozstawione przy drogach fotoradary mają ustawioną granicę tolerancji i nie zrobią zdjęcia kierowcy, który jedzie nieznacznie szybciej niż można na danym odcinku drogi. Tylko czy chodzi o 10, czy o 20 km/h?
Nowelizacja ustawy prawo o ruchu drogowym, która weszła w życie 31.12.2010 roku umożliwiła zwiększenie dopuszczalnej prędkości na autostradach i drogach ekspresowych. Warto znać kodeks drogowy, ponieważ wraz ze zwiększeniem dopuszczalnej prędkości wzrosły mandaty za wykroczenia drogowe. Poniżej przedstawiamy wykaz dopuszczalnych prędkości na drogach w 2013 roku.
Gęsta sieć ponad 300 nowych fotoradarów, nieoznakowane pojazdy ITD oraz policji, kontrole prędkości, odcinkowe pomiary i fotoradary straży miejskiej to narzędzia różnych służb do walki z przekraczaniem prędkości. Jednak kierowcy również mają swoje sposoby, na uniknięcie mandatu. Nie wszystkie jednak są legalne i skuteczne.
Nowa ustawa o kierujących pojazdami, która wejdzie w życie 19 stycznia 2013 roku, oznacza zmiany nie tylko dla osób ubiegających się o prawo jazdy. Dotyczyć one będą również kierowców, a dokładniej mówiąc, sposobu rozliczania punktów karnych. Oto kilka rzeczy, o których powinien wiedzieć każdy kierowca.
Służby porządkowe otrzymują kolejne przywileje i narzędzia, dzięki którym mogą karać kierowców. Dyskusyjną kwestią jest to, czy chodzi im o podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach, czy chodzi o osiągnięcie zaplanowanych wpływów do budżetu. Poniżej przedstawiamy, kto dysponuje jakim arsenałem, w walce z kierowcami przekraczającymi prędkość.
Nadmierna rozbudowa sieci fotoradarów oraz floty nieoznakowanych radiowozów w Polsce sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na zakup CB radia. Podpowiadamy, które modele tych urządzeń cieszą się największą popularnością oraz czy trzeba mieć na ich użytkowanie specjalne pozwolenie.
Brak wysokiej klasy dróg szybkiego ruchu oraz wysokie statystyki wypadków rząd chce „leczyć” poprzez zaostrzenie kontroli prędkości na drogach. Niedawno do czynnej służby powołano 22 nowe, nieoznakowane radiowozy ITD, wyposażone w specjalną aparaturę pomiarową rejestrująca auta, przekraczające dozwoloną prędkość. Czy nowe radiowozy mają służyć tylko poprawie bezpieczeństwu? Postanowiliśmy przedstawić wam listę nowych radiowozów (str. 2)
Jazda zgodnie z przepisami to najlepszy sposób na uniknięcie mandatów, jednak duża część kierowców twierdzi, że z różnych powodów trudno czasem przestrzegać wszystkich przepisów. Najpopularniejszym grzechem wśród kierowców jest przekraczanie prędkości. Tłumaczą to tak, że jej ograniczenia nie zawsze są konieczne w danym miejscu. Dyskusyjna także pozostaje kwestia fotoradarów, które nie podnoszą poziomu bezpieczeństwa na drogach. Polscy kierowcy słyną z zaradności i stosują różne triki, które pomagają im ustrzec się przed mandatami. Tyle tylko, że niekoniecznie są to sposoby skuteczne i legalne.
Według informacji Rzeczpospolitej już w połowie przyszłego roku na polskich drogach ma się pojawić system odcinkowego pomiaru prędkości.
Według władz, nowe fotoradary to najlepszy sposób na zmniejszenie liczby wypadków na drogach. W najbliższym czasie na polskich drogach ma pojawić się 300 nowych fotoradarów. Zakup nowych urządzeń uszczupli budżet państwa o 45 milionów złotych, a cała inwestycja ma zwrócić się w dość krótkim czasie. Jednak według raportu Najwyższej Izby Kontroli, to nie przekraczanie prędkości, a zły stan dróg jest główną przyczyną wypadków.
Nieodzownym elementem świat jest odwiedzanie rodzin, a z tym wiąże się podróżowanie. Podpowiadamy jak jechać, aby nie dostać mandatu. Eksperci z serwisu Creandi.pl wzięli pod lupę główne szlaki komunikacyjne w Polsce.
Według informacji "Rzeczpospolitej" być może już niedługo każdy właściciel samochodu, bez względu na to czy jest to samochód firmowy, czy prywatny będzie musiał prowadzić ewidencję wszystkich kierowców, którzy jeździli jego samochodem.
Legalna alternatywa dla CB-Radia i antyradarów była dotąd dostępna dla użytkowników takich platform jak: Android, iOS oraz Windows Phone 7. Jej twórcy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników postanowili rozszerzyć jej działanie o Windows Phone 8. Testy zakończyły się pomyślnie i fani Yanosika mogą śmiało pobierać aplikację na telefony wyposażone w ten system.
Kto jest zobowiązany do zapłacenia mandatu w sytuacji, kiedy pracownik podczas wykonywania swoich obowiązków służbowych otrzymał mandat za wykroczenie drogowe. Czy to pracodawca ma obowiązek zapłacenia mandatu za pracownika?
Badania są bezlitosne dla kierowców. Ustawianie fotoradarów ma bezpośrednie przełożenie na zmniejszenie wypadków na drodze. Z drugiej strony kierowcy nie mogą być fotoradarem zaskoczeni bo prowadzi to do niebezpieczeństwa. Co to jest efekt kangura?
Jednym z wielu sposobów na uniknięcie mandatu jest korzystanie z antyradarów, chociaż jest to w naszym kraju zabronione. Jakiś czas temu pojawiła się legalna alternatywa tego typu rozwiązań – aplikacje mobilne. Ile kosztują i czym różnią się od zwykłych antyradarów?
Co piąty Polak używa urządzenia typu smartfon, a liczba użytkowników tego typu telefonów będzie systematycznie rosła. Sprzyjają temu coraz atrakcyjniejsze oferty pakietów internetowych. Jednym z najczęściej wybieranych zastosowań jest używanie telefonu jako nawigacji GPS. Czy niedługo wyprze ona z rynku tradycyjne urządzenia nawigacyjne?
Ustawienie nowych 330 fotoradarów będzie kosztowało 50 milionów złotych. Ile więc należy wyciągnąć z kieszeni zmotoryzowanego Kowalskiego, aby inwestycja się zwróciła? Ile zapłaci Kowalski jeżeli fotoradary mają przynieść zysk wysokości 1,2 mld złotych?
Firma TomTom udostępniła właśnie aplikację Speed Camera na iPhone’a, która alarmuje kierowców o fotoradarach stacjonarnych i mobilnych. Aplikacja, wykorzystując informacje przekazywane przez największą europejską społeczność kierowców (1,6 mln użytkowników w 15 krajach), powiadamia użytkowników o ograniczeniach prędkości na trasie podróży.
Okazuje się, że jest szansa, by nie dać się namierzyć nieoznakowanemu pojazdowi policji z videoradarem i to w momencie kiedy stróże prawa ustawią się tuż za "naszym" zderzakiem.
Od pewnego czasu straż miejska zyskuje coraz więcej uprawnień policji. Kierowców najbardziej irytuje fakt, że najlepiej czują się jako drogówka i najchętniej wykorzystują właśnie te przywileje. Nie ma jednak co się dziwić, gdyż pieniądze które zyskają z takiej działalności, trafiają głównie do kasy miejskiej/gminnej.
Nowy system fotoradarów zaczął funkcjonować w stolicy. Nie działa na zasadzie wiązki laserowej, a przy pomocy pętli indukcyjnych, co czyni go bardzo miarodajnym.
Niedawno Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił przetarg na zakup 300 fotoradarów. Nowe urządzenia mają zastąpić dotychczas użytkowany sprzęt. W sieci pojawił się właśnie materiał nagraniowy, przedstawiający jak rażące błędy występują podczas pomiaru przez te urządzenia.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych prowadza zmiany w przepisach. Od wejścia w życiu przepisu, będzie można przekraczać prędkość o maksymalnie 10 km/h bez ryzyka otrzymania mandatu.
Do tej pory były różne metody na uniknięcie kary. Podważano zdjęcia na których nie było wyraźnie widać twarzy kierowcy lub takie, które były zrobione przez urządzenia nieprawidłowo oznakowane. Powodem do podważenia decyzji było również nieaktualne świadectwo legalizacji. Okazuje się jednak, że do listy może dojść następny punkt – legalizacja większości fotoradarów następuje niezgodnie z procedurą.
Główny Inspektorat Transportu drogowego w pierwszej połowie listopada ogłosi przetarg na zakup 300 nowych fotoradarów.
Fotoradary uszczuplające portfele kierowców i przekazujące je do kasy gmin zostały objęte zmianami określonymi w ustawie Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniach z czerwca 2011 roku. Czego teraz powinniśmy się spodziewać mijając fotoradar?
Jedna trzecia wypadków drogowych odbywa się z udziałem kierowców firmowych. Spytaliśmy ekspertów od flot, czy i jak fotoradary wpływają na poprawę bezpieczeństwa kierowców aut służbowych.
Przeróbka zdjęcia z fotoradaru wyklucza mandat. Z tego powodu sądy są ostatnio lawinowo zasypywane wnioskami kierowców, których wykroczenie zostało zarejestrowane. Główną wątpliwością jest to, czy zdjęcie nie podlegało przeróbkom graficznym.
Zgodnie z nowymi przepisami Inspekcja Transportu Drogowego zaczęła realizować rozporządzenie dotyczące poprawienia widoczności masztów z zainstalowanymi fotoradarami.
Drogówka w województwie mazowieckim ma już do swojej dyspozycji najnowszy wynalazek polskich inżynierów. Urządzenie pozwoli ścigać kierowców łamiących przepisy dużo skuteczniej niż tradycyjny fotoradar.
Zamiast dbać o bezpieczeństwo i porządek publiczny na osiedlach, strażnicy miejscy zajmują się wlepianiem mandatów kierowcom - tak wynika z kontroli przeprowadzonej przez NIK.
Pierwsze szczegóły nowego rozporządzenia o fotoradarach. Maszty będą pomalowane na żółto, nie będą też mogły być ustawiane zbyt często.
Metod jest wiele, ale w części to legendy miejskie, w części – sposoby nielegalne. Najtańszą i najpewniejszą jest zachowanie dozwolonej prędkości.
Brak odpowiednich rozporządzeń wiąże ręce straży miejskiej i Inspekcji Transportu Drogowego, jak donosi Dziennik Gazeta Prawna. Instytucje te nie mogą karać łamiących przepisy, bo nowa ustawa wciąż pozostaje martwa.
Zgodnie nowelizacją kodeksu drogowego dopuszczalna prędkość na autostradach została zwiększona do 140 km/h. Na dwujezdniowej drodze ekspresowej można podróżować 120 km/h zaś na pozostałych drogach ekspresowych 100 km/h. Zmienił się również sposób mierzenia prędkości przez fotoradary.
Przed wyjazdem w krajową czy zagraniczną podróż pamiętajmy o aktualizacji baz POI w naszym GPS. Punkty POI to przydatne adresy lokalizacji, zawierające budynki użyteczności publicznej, stacje benzynowe, apteki, bazy hotelowe i punkty gastronomiczne. Aktualizacji można dokonać bezpłatnie w większości serwisów internetowych.
W myśl nowych przepisów kierującego pojazdem osobowym, który zagrażać będzie innym uczestnikom na drodze może skontrolować nie tylko policja, ale i funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego.
Przez lukę w nowym kodeksie wykroczeń, od nowego roku straż miejska nie może korzystać z przenośnych fotoradarów, ponieważ nie napisano rozporządzenia, które określałoby jak mają być oznakowane miejsca kontroli.
Ministrowie transportu krajów członkowskich Unii Europejskiej uzgodnili nowy system wymiany danych, który umożliwi identyfikację kierowców, którzy złamali prawo na terenie całej Unii. Ma to ograniczyć poczucie bezkarności i zmniejszyć liczbę wypadków.
Czy "dobre" fotoradary są skuteczniejsze od "złych"? Volkswagen przeprowadził pewien eksperyment: loterię fotoradarową.
Zakrywanie tablic rejestracyjnych stało się sposobem na oszukanie fotoradarów. Czy tzw. metoda na liścia rzeczywiście pozwala uniknąć mandatu?
Podpisana prze Prezydenta Bronisława Komorowskiego nowelizacja ustawy dotyczącej Prawa o ruchu drogowym pozwala na zwiększenie dozwolonej prędkości na autostradach i drogach ekspresowych. Przepisy te wejdą w życie 1 stycznia 2011 roku.
Były oficer radiolokacji złożył skargę do rzecznika praw obywatelskich. Uważa, że fotoradary wystawiane przy drogach błędnie mierzą prędkość samochodów.
Prędkość maksymalna na autostradach wyniesie 140 km/h, Straż Miejska nie otrzymała większych uprawnień, zaś mandat z fotoradaru będzie nam groził przez 180 dni od momentu zrobienia przez urządzenie zdjęcia.
Fotoradary spędzają sen z oczu polskim kierowcom, zwłaszcza że nie wiadomo kiedy można się ich na drodze spodziewać. Na odcinku 100 km może pojawić się ich nawet kilkanaście. Nie wszystkie jednak fotoradarami są w rzeczywistości, co najmniej połowa z nich to atrapy.