Kategorie

Fotoradar

Mandaty za prędkość? Już niedługo może być ich więcej, szczególnie że GITD wybrało się na zakupy. Powstanie m.in. 26 nowych fotoradarów.
Dostałeś list, w którym jesteś proszony o wskazanie kierującego pojazdem zarejestrowanym przez fotoradar? Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich taka praktyka jest nielegalna! Czy dojdzie do zmiany prawa? RPO złożył już wniosek do senackiej komisji.
Gdzie można trafić na odcinkowy pomiar prędkości? W którym województwie jest największe zagęszczenie fotoradarów? Sprawdź, a dowiesz się jak uniknąć mandatu w czasie długiego weekendu.
Lepszy jest punktowy pomiar prędkości czy kontrola wykonywana na dłuższym odcinku drogi? To pytanie, na które odpowiedzi poszukamy w tym właśnie materiale. Zobaczcie, w którym z rozwiązań ukrywa się wyższy wskaźnik poprawy bezpieczeństwa.
Firma Yanosik postanowiła przejrzeć się zachowaniom swoich użytkowników w okolicy fotoradarów. Wnioski? Ci mają prędkość często o 20 km/h niższą od obowiązującego ograniczenia.
Walka z piratami drogowymi wkracza również na autostrady, gdzie zamontowano po raz pierwszy nowe urządzenia do pomiaru prędkości. Gdzie natkniesz się na autostradowy fotoradar i odcinkowy pomiar prędkości?
Odcinkowy pomiar prędkości jest stosowany w Polsce od niedawna. Czy będzie rozwijany? Badania dowodzą, że jest to bardzo skuteczna metoda ograniczenia ryzyka występowania wypadków drogowych.
Od 14 kwietnia na ulicach Warszawy znów zaczęły działać fotoradary. Generalny Inspektorat Transportu drogowego podał, że uruchomiono 20 urządzeń. Na których ulicach Warszawy są działające fotoradary?
W 2017 r. zostaną ponownie uruchomione fotoradary stojące przy warszawskich ulicach. Na mocy umowy podpisanej w grudniu 2016 r. sprzęt zostanie wynajęty ITD. Poszczególne urządzenia będą sukcesywnie uruchamiane w 2017 r.
Od nowego roku Straże Miejskie i Gminne w Polsce utraciły prawo do kontroli prędkości przy użyciu fotoradarów. Nie oznacza to jednak, że kierowcy stali się bezkarni. Na drodze pojawiło się szereg nowych urządzeń, skutecznie dyscyplinujących kierowców.
1 stycznia 2016 r. fotoradary straży miejskich i gminnych zniknęły z ulic w efekcie zmian przepisów. Czy spowoduje to spadek popularności aplikacji pozwalających kierowcom na ostrzeganie się przed kontrolami prędkości? Wygląda na to, że nie.
Polskie radary tylko karzą kierowców, w Szwecji jest radar, który nagradza przepisowo jeżdżących kierowców. Czy nie warto przenieść ten pomysł na polską ziemię?
Zgodnie z zaleceniem Najwyższej Izby Kontroli Sejm odebrał strażom miejskim prawo do używania fotoradarów. Zdaniem NIK narzędzia te były bowiem wykorzystywane w dużym stopniu jako urządzenia do pozyskiwania pieniędzy dla gminnych kas.
Trybunał konstytucyjny ponownie zajmie się oceną przepisu, zgodnie z którym właściciele pojazdów, którymi popełniono wykroczenie drogowe, są karani grzywną za niewskazanie, kto kierował samochodem lub motocyklem.
Radar umieszczony w policyjnym radiowozie zawyżył prędkość mierzonego pojazdu o 43 km/h! Krzysztof Hołowczyc, choć przekroczył dozwoloną prędkość i został za to ukarany, dowiódł przed sądem, że urządzenia stosowane przez Policję dokonują błędnych pomiarów. Co najdziwniejsze, biegły sądowy, który analizował nagranie i dowiódł błędnego pomiaru uważa, że urządzenie działało poprawnie a pomiar został wykonany zgodnie z zaleceniami. Absurd?
Dobiega końca budowa systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. System ma objąć w całym kraju 400 fotoradarów, 29 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości, 20 instalacji rejestrujących na skrzyżowaniach wjazdy na czerwonym świetle oraz 29 mobilnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych w pojazdach ITD.
Straż miejska wysyła kierowcom wezwania, w których m.in. zwraca się z nakazem ujawnienia, kto prowadził samochód w momencie, w którym fotoradar zarejestrował wykroczenie. Okazuje się, że takie wezwania często zawierają błędy i zamiast wskazać sprawcę warto najpierw wskazać błędy.
Straż miejska straci możliwość wystawiana mandatów na podstawie zdjęć z przenośnych fotoradarów. W sejmie gotowy jest projekt zmian, które mają ograniczyć obecne uprawnienia straży miejskiej.
Coraz więcej osób unika płacenia mandatów od Straży Miejskiej, przez co ich sprawy kierowane są do sądów. Skąd takie podejście do problemu u polskich kierowców?
Dzięki najnowszym technologiom taksówkarze poruszający się po ulicach polskich miast będą wskazywali miejsca gdzie są ustawione fotoradary oraz ostrzegą o korkach.
Źle ustawiony fotoradar ma tendencje do zawyżania zmierzonej prędkości. Niestety problem ten jest bardzo powszechny. Jak zatem powinien być on ustawiony?
Kontrole straży miejskiej są coraz częstsze, ale czy można się od nich jakoś odwołać? Kto kontroluje działania straży miejskiej? Czy jest ona bezkarna?
Jeśli kierowca nie zgadza się z decyzją policjanta dotyczącą mandatu może odmówić jego przyjęcia. Podpisanie mandatu to przyznanie się do winy.
Wedle nowych przepisów zniknąć mają punkty karne za wykroczenia zarejestrowane przez fotoradary. Czy to aby nie powrót do sytuacji sprzed wprowadzenia taryfikatora mandatów i punktów karnych?
Straż miejska ma na celu chronić porządek w miejscach publicznych w szerokim spektrum życia publicznego. Jak się okazuje skupia się prawie wyłącznie na kierowcach. Dlaczego?
Sąd najwyższy wydał kontrowersyjny wyrok w sprawie uprawnień straży miejskiej do posługiwania się fotoradarami stacjonarnymi. Zdaniem sądu ma ona prawo karać kierowców mandatami karnymi.
Szare fotoradary w obiegowej opinii nie mogą robić zdjęć w związku ze zmianami w prawie. Czy tak jest w rzeczywistości?
Nowe przepisy autorstwa posłów PO mają teoretycznie zdyscyplinować polskich kierowców. Po bliższym przyjrzeniu się im, okazuje się, że faworyzują one bogatych kierowców i mogą przyczynić się do zmniejszenia bezpieczeństwa na drogach. Jak to możliwe?
Czy wzrost liczby fotoradarów przekłada się na spadek liczby wypadków na polskich drogach?
Nieoznakowane radiowozy, fotoradary a już niedługo odcinkowy pomiar prędkości. Czy Polscy kierowcy akceptują te najnowszy systemy poprawy bezpieczeństwa na drodze?
Liczba fotoradarów w Polsce w ostatnich latach gwałtownie wzrosła. Zobacz, które miasta "oferują" ich najwięcej!
Możliwości nowoczesnych fotoradarów są imponujące. Być może dlatego, kierowcy raczej ich nie ignorują na co wskazują policyjne statystyki. Zobacz jakie funkcje posiadają najnowsze fotoradary stosowane na polskich drogach.
Zmorą kierowców przez ostatnie lata są powszechnie znane i znienawidzone fotoradary. Można wyróżnić kilka ich typów jak na przykład stacjonarne GITD lub przenośne. Jednak, aby pomiar fotoradaru był dobry muszą być spełnione odpowiednie warunki.
Aby pomiar dokonany przez fotoradar można uznać za legalny i prawidłowy, każde urządzenie tego typu musi spełniać określone warunki. Oto co warto wiedzieć o fotoradarach!
Zamiast 1,5 miliarda złotych fotoradary zarobią w 2013 roku jedynie 82 miliony złotych. Skąd ta ogromna różnica?
Fotoradary miały poprawić bezpieczeństwo na drogach. Statystyki wypadków są jednak zaskakujące. Oto najnowszy raport drogowy na temat fotoradarów.
ITD przygotowuje prawie 30 miejsc w Polsce z odcinkowym pomiarem prędkości. One wraz z nowymi nieoznakowanymi radiowozami ITD mają podnieść bezpieczeństwo na krajowych drogach.
Prokuratura Generalna RP uważa, że straż miejska nielegalnie posługuje się stacjonarnymi fotoradarami. Okazuje się bowiem, że nie ma do tego uprawnień!
Od 7 listopada obowiązywać będą nowe przepisy Kodeksu Drogowego. Zdjęcie z zagranicznego fotoradaru ma bardzo szybko trafiać do sprawcy wykroczenia.
Fotoradary mają poprawić bezpieczeństwo na drogach, przy których są ustawione. Czy rzeczywiście tak jest? Jak przekłada się liczba fotoradarów na statystyki wypadków?
Jeśli nie jesteśmy pewni kto siedział w samochodzie w trakcie popełnienia wykroczenia zarejestrowanego przez fotoradar, to lepiej nie wskazywać kierowcy. Dlaczego?
Kluby parlamentarne PO, PiS, SLD i SP złożyły projekty ustaw odnoszących się do przepisów o ruchu drogowym. Posłowie zdecydują m.in. o tym czy większość fotoradarów zniknie z polskich dróg.
Aby koszt wyjazdu urlopowego nie powiększył się o kilkuset złotowy mandat, przestawiamy trasy, na których spotkacie najwięcej fotoradarów i kontroli drogowych Policji.
Inspekcja Transportu Drogowego to prawdopodobnie najbardziej nie lubiana obecna instytucja przez kierowców. Specjalizuje się nie tylko w kontrolach dotyczącymi przewozu osób i towarów, ale także w rejestrowaniu pojazdów, przekraczających prędkość. Jakie właściwie uprawnienia ma ITD i za co może nas ukarać?
W przeciwieństwie do Policjanta, fotoradar nie dopuszcza żadnej taryfy ulgowej dla osoby dopuszczającej się wykroczenia drogowego. Zatem w jaki sposób można uniknąć punktów karnych za dane wykroczenie drogowe?
Wszystko o fotoradarach, jak nie wpaść w pułapkę w umowach z firmami CFM, dlaczego warto korzystać z więcej niż jednej marki aut/usługodawcy – to tylko kilka z zagadnień, które będą poruszone podczas Warsztatów Flotowych. Zapraszamy 27. lutego do salonu Euroservice przy ul. Al. Jerozolimskie 239 w Warszawie.
Obecnie najpopularniejszym sposobem na karanie kierowców jest ustawianie fotoradarów. Jednak nie możemy zapomnieć, że policja również przeprowadza kontrole prędkości za pomocą radarów. Podpowiadamy, gdzie najczęściej można spotkać radar we Wrocławiu.
Wielu polaków mieszka i pracuje w różnych miastach. Taka sytuacja wiąże się z wczesnymi pobudkami i długimi dojazdami do pracy. Gęsto ustawione znaki ograniczające prędkość uniemożliwiają szybie przemieszczanie się pomiędzy domem a miejscem pracy. Dlatego niektórzy naginają przepisy drogowe, aby nie podpaść pracodawcy.
Żaden kierowca nie chce utożsamiać się z piratem drogowym, który jest postrzegany na ogół jako osoba niedoświadczona, jeżdżąca z niebezpiecznymi prędkościami, często prowadząca pod wpływem środków odurzających. Często piratami drogowymi nazywani są osoby poruszające się autami służbowymi, których się nie szanuje.
Wielki Test Drogowy dobiegł końca. Przedstawiciele systemu Yanosik przejechali 1377 km. Cztery trasy zostały przejechane w sposób całkowicie zgodny z przepisami. Ile czasu zajęło im pokonanie wszystkich odcinków? Co napotkali na swojej drodze? Poniżej podsumowanie 3-dniowego Testu.