Kategorie

Firmy transportowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak powiedział wiceminister transportu Andrzej Massel, Skarb Państwa chce kontrolować PKP Cargo nawet po zakończeniu prywatyzacji spółki.
W Kuźnicy ciężarówki na wyjazd z Polski czekają 24 godziny, w Bobrownikach około 28 godzin.  Kolejki powoli się skracają. Jeszcze w weekend były dwa razy dłuższe.
Kto na kim najbardziej zarabia - spedytor na przewoźniku czy przewoźnik na spedytorze? Współpraca tych dwóch kontrahentów może przebiegać bezproblemowo, jeśli ich relacje opierają się na zasadzie "wygrany - wygrany" (win - win). Czyli każdy z nich czerpie z tej współpracy korzyści w takim wymiarze, który daje mu pełną satysfakcję ze wspólnego biznesu.
Kierowcy ciężarówek na przejściu granicznym z Białorusią (Kuźnica, Podlaskie) czekają już tylko 19 godzin. Wtorkowy protest przyniósł efekty. Wcześniej kierowcy czekali na wyjazd nawet 35 godzin.
Przejrzyste oprogramowanie, prostota użytkowania bezpieczeństwo przetargów zdecydowało, że giełda TimoCom otrzymała certyfikat "Zakup ładunków".
Zbyt łatwo jest uniknąć kontroli Inspekcji Transportu Drogowego uważa Najwyższa Izba Kontroli. Wykorzystują to nieuczciwi przewoźnicy. ITD prowadzi kontrole z reguły na drogach krajowych.
Podszywali się pod legalną firmę transportową i korzystając z giełdy przejmowali ładunki. Centralne Biuro Śledcze z Gdańska zatrzymało przestępców, którzy kradli towary warte wiele milionów złotych. 
GEFCO rozwija współpracę z fabryką Dacia w Rumunii. Oprócz dostaw podzespołów do fabryki, firma zajmuje się dystrybucją aut do sieci dealerskiej. W tym roku GEFCO będzie dostarczać samochody Dacia do Włoch.
Resort transportu chce poprawy zarządzania w ramach Grupy PKP, i prywatyzacji PKP Cargo. "Dla mnie jako ministra i dla mojego resortu kolej jest dzisiaj najważniejszym priorytetem i na niej w dużej mierze się skupiamy- mówi  minister Nowak.
Hellmann Worldwide Logistics Polska uruchomił regularne, cotygodniowe połączenia drobnicowe na Ukrainie do Polski. Dzięki tym połączeniu terminale konsolidacyjne w Nowym Tomyślu, Chorzowie oraz Raszynie uzyskały połączenie z Kijowem.
Kierowcy ciężarówek z Norbert Dentressangle Polska chcą poprawy warunków pracy. Ich zdaniem nie ma szans na porozumienie z zarządem. Dlatego chcą zainteresować problemem koncern paliwowy BP, dla którego świadczą usługi.
Spółka Balticon uzyskała status autoryzowanego centrum serwisowego i gwarancyjnego firmy Carrier Transicold Container, jednego z największych światowych dostawców kontenerów chłodniczych.
Sąd Rejonowy w Kielcach ogłosił upadłość spółki Elmar Handel. Założyciel i prezes holdingu Elmar wciąż walczy o utrzymanie ostatniej z flagowych spółek grupy - Elmaru Transport.
Firma Magtrans w roku 2012 zainwestowała w 30 nowych ciągników siodłowych marki MAN oraz 30 naczep produkcji Wielton.
Przychody spółki Balticon SA zwiększyły się o 60% w porównaniu do roku 2010, natomiast EBITDA wzrosła o 150%. Spółka zajmuje się przede wszystkim obsługą kontenerów we wszystkich terminalach morskich w Polsce.
W 2012 roku przewozy ładunków realizowanych przez PKP Cargo spadną do 127,5 mln ton ze 130,5 mln ton przewiezionych w 2011 roku.
Firma DB Schenker Rail zapowiada uruchomienie kolejnego pociągu towarowego między Polską a Wielką Brytanią. Pierwsze takie połączenie uruchomiono jesienią ubiegłego roku.
Władze PKP Cargo chcą renegocjacji wynegocjowanego jesienią paktu gwarancji prasowniczych dla załogi spółki - informuje Henryk Grymel, przewodniczący kolejarskiej Solidarności. W ciągu najbliższych dni związkowcy mają się odnieść do propozycji zarządu.
Identyfikacja wizualna GEFCO ulega poważnym zmianom: naczepy, wagony, auto-transportery, ciężarówki, furgonetki – cały tabor firmy zmieni swój wygląd. Zmiany w Polsce są kontynuacją odświeżenia wizerunku marki w ramach międzynarodowej sieci Grupy GEFCO.
Strajkuje ponad 300 kierowców firmy transportowej ND Polska. Pracownicy żądają podwyżek podstawy oraz wysokości diet. Nie stać nas na podwyżki w żądanej wysokości - mówi Jarosław Bartczak, dyrektor generalny ND Polska. Czytaj pełny wywiad...
Agata Wydmańska została odpowiedzialna za marketing i komunikację w regionie wschodniej Europy w strukturze FIEGE. Dotychczas pełniła funkcję Public Relations Managera. Region ten obejmuje Polskę, Czechy, Słowację, Ukrainę, Węgry i Austrię.
Ponad 350 kierowców firmy transportowej ND Polska sp. z o.o. w Płotach (Lubuskie) domaga się podwyżki podstawy wynagrodzenia. We wtorek wyjechali prywatnymi, oflagowanymi autami na ulice Zielonej Góry.
Od 4 grudnia 2011 obowiązuje w Polsce unijny pakiet drogowy nakładający na przewoźników nowe  obowiązki. Aby uzyskać licencję należy m.in. wykazać zdolność finansową, liczoną nico inaczej niż dotychczas. Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyjaśnia szczegóły
Grupa DB Schenker jest jednym dostawców zintegrowanych usług logistycznych. DB Schenker jest częścią grupy Deutsche Bahn. Jako globalny, sieciowy operator logistyczny działa w oparciu o transport lądowy (kolejowy i samochodowy), lotniczy i oceaniczny oraz magazyny logistyczne.
W związku z pomysłem wprowadzenia dobrowolnych opłat za przejazd ciężarówek po drogach objętych zakazem nasuwa się kilka pytań. Czy samorządy będą w stanie poradzić sobie z dodatkowymi obowiązkami i formalnościami związanymi z administrowaniem opłat? Ilu dodatkowych ludzi będą musiały zatrudnić?
LeasePlan podpisał niedawno porozumienie o współpracy z Oplem w zakresie promowania elektrycznej mobilności. Od grudnia Opel Ampera będzie dostępny w europejskiej ofercie usług FSL.
FM Logistic operator logistyczny działający w Polsce od 16 lat zamyka kolejny rok obrotami w wysokości 620 mln złotych. Firma zyskała nowych klientów i dała pracę kolejnym 250 osobom.
Starostwo powiatowe w Olsztynie nakłada po tysiąc złotych kary dla firm transportowych, które nie poinformowały na czas o zmianie adresu czy numeru NIP. To przez znowelizowaną ustawę o transporcie. Wcześniej nie było mowy o karach. 
Mija osiem miesięcy odkąd operator popularnej giełdy Trans.eu wydał wojnę kradzieżom i wyłudzeniom w transporcie. Wspólnie z OZPTD i m.in. serwisem logistyka.infor.pl pod szyldem kampanii społecznej “Rzetelny przewoźnik” zaczął edukować pracowników branży transportowej, jak nie paść ofiarą oszustów, a także szeroko informować o wykrytych przypadkach oszustw.
Rohlig Suus Logistics otwiera terminal typu cross-dock w Czeladzi. Firma zwiększy możliwości przeładunkowe i przyspieszy tym samym obsługę drogowych przesyłek krajowych i międzynarodowych.
Już 4 grudnia 2011 roku zaczną obowiązywać Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady WE regulujący unijny rynek transportu drogowego. Nakładają szereg nowych wymagań na polskich przewoźników. Publikujemy treść rozporządzeń i projekt zmian ustawy o transporcie drogowym.
Operator logistyczny M&M Militzer & Münch Polska dołączył do grupy ET Logistik i zmienił nazwę na ET Multimodal Sp. Z o.o.
Kolejowa spółka LOTOSU dysponuje już czterema zintegrowanymi ze sobą dyspozyturami. Dzięki temu dużo efektywniej zarządza ruchem pociągów na terenie całej Polski.
Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednie połączenie z Chin do Wrocławia. Czas transportu będzie krótszy o 5 dni.
Prezydent podpisał nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Zmienione przepisy mają wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności firm transportowych oraz ograniczać nieuczciwą konkurencję.
O 4,2 procenta wzrosną maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych w 2012 roku – przewiduje przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt obwieszczenia w tej sprawie. Wzrosną stawki podatków od środków transportowych.
DSV Road we współpracy ze Statoil oferuje przewoźnikom karty Routex, ułatwiające nie tylko zakup paliwa, ale także regulowanie opłat drogowych.
Rośnie ilość towarów eksportowanych z Holandii za pośrednictwem polskich przewoźników - wynika z informacji ambasady RP w Hadze. Zdaniem jej rzecznika Janusza Wołosza, sukces polskich firm transportowych na tym rynku wynika z ich konkurencyjności.
Właściciele firmy Pol-Mack Sp. z o.o. specjalizującej się w transporcie międzynarodowym odebrali 17 czerwca kluczyki do najmocniejszego na świecie, seryjnie produkowanego ciągnika Scania V8 o mocy 730 KM.
Co to są towary strategiczne? Czy konieczne jest pozwolenie? Jakie grożą kary za nieprzestrzeganie przepisów? - o tym w artykule Moniki Olesińskiej z DHL Global Forwarding.