Kategorie

Eksploatacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jeśli felgi i opony są zniekształcone, łatwo to wykryć nawet w warunkach domowych. Przedstawiamy, jak sprawdzić opony i felgi.
W domowych warunkach można łatwo sprawdzić, czy felgi i założone na nie opony nie mają odkształceń, kwalifikujących je do naprawy lub wymiany.
Mieszanina soli i piasku, którą posypuje się oblodzone drogi, w połączeniu z wilgocią i błotem jest jest zabójcza dla karoserii samochodu - przyspiesza korozję metalowych części auta. Oto jak możesz uchronić samochód przed szkodliwym działaniem soli i piasku zimą.
Korodowanie różnych elementów samochodu jest jedną z przyczyn skracających okres ich eksploatacji. Korozja atakuje nie tylko elementy karoserii, ale także inne części samochodu, często niewidoczne.
We współczesnych samochodach, ich użytkownicy mogą wykonać tylko niektóre czynności, związane z okresową i codzienną obsługą silników. Pozostałe mogą wykonywać jedynie odpowiednio wyposażone stacje obsługi.
Podczas eksploatacji nowoczesnych samochodów bardzo często zapominamy o podstawowych prawach techniki i fizyki. A dotyczą one także nowoczesnych i dopracowanych konstrukcji.
Stan i jakość naszych opon mają bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Ignorowany przez kierowców zły stan bieżnika może doprowadzić do tragedii. Nie jest on w stanie odprowadzić nadmiernej ilości wody.
Jakość i stan ogumienia pojazdu mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Starty, płytki bieżnik nie jest w stanie odprowadzić spod opony odpowiednio szybko całej wody.
Wszystkie elementy samochodu zużywają się w trakcie eksploatacji. Bywa jednak, że zużycie to jest znacznie szybsze. Ma na to wpływ wiele przyczyn, z których wszystkie są możliwe do wyeliminowania.
Producenci samochodów podają w instrukcjach obsługi, jakie elementy w jaki sposób powinny być okresowo smarowane, aby zapewnić ich niezawodność i długotrwałą żywotność.
Chyba nie ma na świecie kierowcy, który nagle stwierdzał, że jakaś śruba lub nakrętka sama się odkręciła podczas eksploatacji auta. Pół biedy, kiedy dotyczy to jakiegoś mało istotnego elementu. Gorzej, gdy ten element odpowiada bezpośrednio za bezpieczną jazdę, np. jest częścią układu kierowniczego.
Zużycie i powstające w jego efekcie awarie elementów zawieszenia kół pojazdu są bardzo częstymi powodami wielu poważnych wypadków drogowych i katastrof.
Mimo dużej troski, jaką właściciele samochodów zwykle otaczają wnętrza swoich pojazdów, nie sposób uniknąć przykrych zapachów, które z różnych powodów pojawiają się i nie znikają samoistnie. Walka z nimi przypomina nieraz syzyfowe prace.
W stosunku do innych elementów samochodu opony zużywają się bardzo szybko. Ich okres eksploatacji zależy od bardzo wielu czynników i rzadko przekracza 100 000 km, nawet przy bardzo oszczędnej jeździe.
Opony to ta część pojazdu, która mając duże znaczenia dla naszego bezpieczeństwa, zużywa się dość szybko. To jak długo możemy używać jednego kompletu zależy od wielu czynników. Nawet przy naprawdę oszczędnej jeździe ciężko przekroczyć 100 000 km.
W samochodach powszechnie są stosowane sprzęgła suche, jednotarczowe. Przenoszą one, za pomocą sporych rozmiarów tarcz ciernych, obrotowy ruch wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów. Nadmierne zużycie sprzęgła może unieruchomić auto, w jaki więc sposób określić jego stan?
Koncerny naftowe, akcyza i inne podatki wciąż podnoszą cenę paliwa. Do czasu, kiedy alternatywne technologie napędzania pojazdów nie zostaną wprowadzone do użytku na szeroką skalę, musimy na co dzień liczyć się ze sporym wydatkiem na paliwo, jeśli chcemy jeździć samochodem. Jak zatem jeździć ekonomicznie?
Na rynku zostało niewiele nowych aut, które są w stanie pokonywać bagna czy leśne ostępy. Może Land Rover Defender, Discovery czy japońskie pikapy mogą wjechać w poważny teren. I z niego wyjechać...
Pojazdy samochodowe są tak konstruowane i wykonywane, aby uzyskać jak największą ich trwałość i niezawodność. Nie oznacza to jednak, że są wieczne.
Akumulator zainstalowany w samochodzie, może podczas postoju pojazdu tracić swój ładunek elektryczny.
Oto kilka wskazówek jaka myjnia będzie najbezpieczniejsza dla twojego samochodu.
Klimatyzacja i nawiewy czasami nie do końca spełniają swoje zadanie, a wszystko przez nieumiejętne jej używanie. Oto kilka wskazówek, jak optymalnie korzystać z klimatyzacji w samochodzie.
Zdarza się czasem, na szczęście dość rzadko, że ważne cięgło zaczyna się blokować, pracuje z coraz większym oporem, aż w końcu zacina się na dobre.
Filtry paliwa powinno się wymieniać co drugą wymianę oleju. Jak to prawidłowo zrobić?
Hak holowniczy, a raczej – stan, w jakim on się znajduje – ma istotny wpływ na bezpieczeństwo holowania przyczepy.
Czyszczenie zbiornika i przewodów paliwowych z wody można przeprowadzić ławo, wykorzystując wiedzę, że jej ciężar właściwy jest większy, niż ciężar powszechnie stosowanych paliw silnikowych. Podpowiadamy jak zapobiec zamarzaniu wody w układzie paliwowym.
Stan ogumienia samochodu należy sprawdzać co najmniej raz na 2 tygodnie i koniecznie przed każdą dłuższą podróżą. Jazda z uszkodzonym oponami jest niezgodna z przepisami kodeksu drogowego i niebezpieczna. Jak należy sprawdzić stan ogumienia w aucie?
Kierując samochodem niejednokrotnie mamy uczucie, że zachowuje się on dziwnie. Po stwierdzeniu, że przyczyny tego nie leżą po stronie jakości drogi, usterek należy szukać w samochodzie.
Stan zawieszenia pojazdu ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Najważniejsze jest zawieszenie kół przednich i ono najczęściej ulega różnym uszkodzeniom, a jego elementy zużywają się dość szybko.
Samodzielnie, nie dysponując specjalistycznymi narzędziami, można wymieniać olej tylko w takich skrzyniach biegów, które mają w dnie korki spustowe. Wymiana jest czynnością prostą, ale mało przyjemną i niezupełnie bezpieczną.
Właściwie napompowane opony naszego pojazdu przyczyniają się nie tylko do zwiększonego komfortu ale również do poprawy bezpieczeństwa. Zwiększenie trwałości ogumienia i zmniejszone zużycie paliwa, również nie pozostają bez znaczenia.
Wygląd elektrod i wewnętrznego izolatora świec, wykręconych z silnika po dłuższej, co najmniej kilkunastominutowej jeździe poza miastem, może powiedzieć bardzo dużo na temat stanu silnika auta i jego regulacji oraz stopniu zużycia lub awariach.
Gdy decydujemy się na kupno samochodu, zakładamy, że posłuży nam on wiele lat. Czasem jednak nadchodzi moment, kiedy powinniśmy się pozbyć naszej maszyny i wymienić ją na inną. Podpowiadamy, kiedy warto zdecydować się na taką zamianę.
Tuning to z angielskiego strojenie, dostrajanie. Czyli dążenie do idealnej formy. Zwrot ten zaczął być powszechnie używany w społeczności motoryzacyjnej w Stanach Zjednoczonych w latach 50 i 60. Zwykle używany był w kontekście regulacji silników i gaźników, co było sztuką trudną niczym strojenie skrzypiec.
Jednym z materiałów, używanych na szyby w przyczepach campingowych jest metaplex. Tworzywo to, używane od kilkudziesięciu lat w przemyśle lotniczym, znane jest także jako plexiglas lub szkło organiczne.
Dwa rodzaje elementów, biorących udział w hamowaniu pojazdu, zużywają się znacznie szybciej, niż pozostałe. Są to tarcze lub bębny hamulcowe oraz nakładki cierne na klockach lub szczękach hamulcowych.
Prędkość ekonomiczna – w teorii - to taka, przy której samochód zużywa najmniej paliwa na każde 100 km. Nie jest to do końca prawda. Na koszt podróży ma także wpływ wiele innych czynników, wśród których wartość zużytego paliwa nie jest najważniejsza.
Różne elementy znajdujące się pod karoserią narażone są na oddziaływanie różnych agresywnych substancji, jakie znajdują się na drogach, zwłaszcza w porze zimowej. Warto je zabezpieczyć przed korozją.
Układ hamulcowy jest tak istotnym elementem, mającym wpływ na bezpieczną, jazdę, że nie można dopuścić na istnienie w nim nawet najmniejszych usterek. Najczęstszą z nich jest nieszczelność układu.
Akumulator jest ciężki, niewygodny i bardzo zamontowany w miejscu, z którego trudno go wyjąć. A czasem trzeba to zrobić, choćby podczas wymiany na nowy.
W starszych modelach samochodów, takich jak polonez czy fiat 125 p, za wartość napięcia, ładującego akumulator i zasilającego całą instalację pojazdu odpowiadał regulator elektromagnetyczny.
Alternator składa się z niewielu części podlegających wymianie. Dlatego jego samodzielna naprawa nie jest trudna, choć wymaga pewnej wiedzy technicznej połączonej z predyspozycjami manualnymi. Podpowiadamy jak samodzielnie wymienić szczotki w alternatorze.
Jazda autem w zimie, wymaga znacznie większego skupienia niż jazda latem. W poradniku tym podpowiemy jak bezpiecznie jeździć w okresie zimowym, by w tych trudnych warunkach bezpiecznie dotrzeć do celu.
Wymiana tarcz hamulcowych w samochodzie osobowym nie jest trudna. Oto opis, krok po korku jak wymienić tarcze hamulcowe.
W poradniku tym przestawimy sposób na zdjęcie zderzaka oraz, na co zwrócić uwagę przy wymianie zderzaka.
Olej silnikowy to jeden z najważniejszych płynów krążących w naszym samochodzie. Warto wiedzieć, jak wybrać preparat dobrej jakości, o idealnych dla naszego silnika właściwościach. Przedstawiamy kilka porad na ten temat.
Opony samochodowe mają datę ważności. Jest wiele opinii na temat tzw. okresu ważności opon. W tym poradniku postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.
Alternator składa się z niewielu części, podlegających wymianie. Dlatego jego samodzielna naprawa nie jest trudna, choć wymaga pewnej wiedzy technicznej połączonej z predyspozycjami manualnymi.
Pleśń w samochodzie może pojawić się zupełnie niespodziewane, przyczyną jej powstawania jest wilgoć. Zapach, który pozostawia w aucie jest bardzo nieprzyjemny, a jej drobinki są szkodliwe dla zdrowia. Radzimy, jak skutecznie się jej pozbyć.
Zapach papierosów może być wyczuwalny w przedziale pasażerskim samochodu przez długi czas. Podpowiadamy, jak się go pozbyć.