Kategorie

Eksploatacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przed podróżą do Kazachstanu musimy zdobyć sporą wiedzę na temat funkcjonowania jego ustroju, zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt oraz przygotować się na bardzo trudne warunki atmosferyczne.
Eksperci są zdania, że pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, run flat’y powinny być montowane przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i przy użyciu specjalnego sprzętu. Montaż na własną rękę jest raczej ryzykowny.
Pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, montaż opon typu run flat, powinno się zlecać odpowiednio przeszkolonym ludziom, dysponującym specjalnym sprzętem. Podejmując się montażu na własną rękę, sporo ryzykujemy.
Nasze hamulce zużywają się i nieważne czy często ich używamy, czy staramy się hamować biegami. Trwałość części ściernych zależy przede wszystkim od intensywności eksploatacji. Co powinno wzbudzić nasz niepokój?
Kupujesz samochód z drugiej ręki? Po transakcji koniecznie skoryguj geometrię ustawienia kół samochodu w stacji diagnostycznej.
Nieodpowiednio dobrany do oporów przepływu i pojemności, zasad prac i mocy silnika, może w dużej mierze przyczynić się do osłabienia osiągów jednostki napędowej. Ale nie tylko.
Na rynku produktów, zapewniających naszemu pojazdowi oświetlenie, wybór jest ogromny. Wymiana żarówki, wydaje się sprawą banalną, warto jednak w tym przypadku pamiętać o zaleceniach producenta.
Opony wrzucone w róg garażu, na strych czy do komórki nie stracą przez kilka miesięcy swoich właściwości jezdnych, ale przechowywane w prawidłowy sposób posłużą nam nieco dłużej.
Opony przechowywane we właściwy sposób, pozwolą cieszyć się ich dłuższą eksploatacją. Będą mniej narażone na zużycie i zniszczenie niż opony rzucone bezładnie w kąt garażu.
Gdy jednostka napędowa rozgrzewa się zbyt długo, zużywa większe ilości paliwa. Zbyt długie nagrzewanie się silnika, może być spowodowane uszkodzeniem termostatu.
Najczęściej przypominamy sobie o nich, gdy przestają świecić. I nie szukamy przyczyny takiego stanu rzeczy. A czasem naprawdę warto.
Tak zwany bezobsługowy akumulator wymaga okresowych kontroli. Stosowanie się do podstawowych zasad jego obsługi pozwoli eksploatować go przez kilka lat.
Budowa przewodu zapłonowego nie jest skomplikowana, ale ważne jest, by jego poszczególne elementy były wykonane z najlepszych surowców. Niewiele osób wie, że dla przedłużenia ich żywotności może zrobić coś więcej. Podpowiadamy, jak prawidłowo konserwować przewody zapłonowe.
Możliwości, jakie daje system bezprzewodowej łączności, rosną z roku na rok. Obecnie Bluetooth to już nie tylko sposób na nawiązywanie połączeń za pomocą słuchawki.
Uszkodzony zderzak, wgnieciona misa olejowa czy pęknięty katalizator, to tylko kilka efektów nieostrożnej jazdy. Kierowcy i to nie tylko, ci sportowych samochodów, powinni pamiętać, że można zminimalizować ryzyko takich usterek.
W dyskusjach dotyczących skuteczności opon ścierają się stanowiska zwolenników sezonowych zmian ogumienia z wielbicielami opon całorocznych. Niewiele osób natomiast zastanawia się nad skutecznością ich hamowania.
Dwa główne stanowiska dotyczące skuteczności opon, rozbijają się o konkurencję między oponami sezonowymi i całorocznymi. Niestety niewiele osób pamięta, że skuteczność hamowania jest jednym z najważniejszych parametrów.
Jeżeli Twój „benzyniak” na niskich obrotach pracuje nierówno powodem może być zabrudzenie korpusu przepustnicy.
Pełnowymiarowe koło zapasowe nie jest jedynym wyjściem. Są inne rozwiązania takie jak "dojazdówka" czy specjalny zestaw naprawczy. Przedstawiamy możliwe rozwiązania po stracie opony.
Pełnowymiarowe koło zapasowe, tzw. dojazdówka, a może specjalny zestaw naprawczy. Przedstawiamy kilka pomysłów, które pozwolą na szybką reakcję po stracie jednej z opon.
Obrotomierz zapewnia kierowcy nie tylko estetykę wnętrza, ale także możliwość utrzymywania sportowych obrotów silnika podczas energicznej jazdy lub kontrolowania tzw. ecodrivingu.
Jeżeli jesteś miłośnikiem rumianku lub lawendy ostrzegamy –  intensywny zapach może spowodować zbyt duże rozluźnienie podczas jazdy. Dlatego wyboru należy dokonywać z rozwagą.
Trzylitrowy, czyli podręczny kanister na paliwo kosztuje w przeciętnym markecie kilkadziesiąt złotych. Może się przydać, o ile nie będzie z plastiku.
Przy bardzo niskich temperaturach przymarzające uszczelki potrafią wywołać tyle samo frustracji u kierowców, co zamarznięty zamek. Jesienna profilaktyka pozbawi nas zimowych złości.
Dla zdrowia najlepsza jest profilaktyka. Jak się okazuje dla naszej karoserii również. Aby maksymalnie spowolnić proces powstawania ognisk korozji odpowiednio zadbać o blachy.
Filtry kabinowe z węglem aktywowanym są droższe od klasycznym ich odpowiedników. Czy warto inwestować w niego? Jakie są jego korzyści?
Według ekspertów aż trzy czwarte Polaków jeździ, na co dzień z nieprawidłowym ciśnieniem w oponach. Szkoda, bo to ciśnienie tak naprawdę utrzymuje ciężar samochodu.
Jak często należy sprawdzać ciśnienie w oponach? Według statystyk, grubo ponad połowa użytkowników dróg jeździ na co dzień z niewłaściwym ciśnieniem w oponach. Tymczasem zbyt wysokie lub zbyt niskie ma negatywny wpływ na ich zużycie i nasze bezpieczeństwo.
Sezonowa zmiana opon to okazja do wnikliwej analizy stanu śrub koła. Zardzewiałe mogą mieć wpływ na nasze bezpieczeństwo.
Rdza na śrubach ma istotny wpływ na nasze bezpieczeństwo. Warto jest je co pewien czas wymieniać. Na co zwrócić uwagę?
O ile część kierowców latem pamięta o kompleksowej pielęgnacji lakieru, to profilaktyka zabezpieczeń karoserii kuleje w okresie jesienno-zimowym. A szkoda, bo naprawdę warto.
Posiadacze garażu lub pomieszczenia gospodarczego, mają ten komfort, że nie muszą ponosić dodatkowych wydatków związanych z przechowywaniem ogumienia u wulkanizatora.
Jeżeli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami garażu lub komórki nie musimy płacić wulkanizatorowi za sezonowe przechowywanie naszego ogumienia.
Wielu kierowców zdziwi się, że w ogóle trzeba, ale są pierwszymi do narzekań, gdy podczas upałów klimatyzacja nie działa efektywnie. Tymczasem jak każdy element wyposażenia wymaga zainteresowania.
Koszt nałożenia pokrywy hydrofobizacyjnej na wszystkie szyby w samochodzie wynosi niemało, bo ok. 300 – 400 zł. Na szczęście zachowuje one swoje właściwości przez ok. 1-2 lata.
Dzięki coraz lepszemu wyposażeniu wielu warsztatów zajmujących się naprawą i wymianą szyb hydrofobizacja przestała być luksusem wyłącznie dla posiadaczy aut luksusowych.
Wielu kierowcom wydaje się, że opony zmieniane sezonowo, bezproblemowo poradzą sobie do następnej wymiany bez ich ingerencji. Tymczasem taka ignorancja niekorzystnie wpływa na komfort jazdy i jej ekonomię.
Z pozoru błahy element codziennej eksploatacji samochodu może mieć wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale przede wszystkim na ekonomikę jazdy.
Wybór jest naprawdę szeroki. Kierowcy mogą decydować czy chcą, aby ich samochód chronił jedynie alarm z tradycyjnymi czujnikami otwarcia klapy i drzwi czy nowoczesny wyposażony w czujniki położenia samochodu.
Przy spadku temperatury przepływ oleju jest ograniczony a części silnika nie są odpowiednio smarowane. Może to stać się przyczyną poważnych uszkodzeń, które przejawiają się w postaci np. nadmiernego zużycia oleju silnikowego, niskiego ciśnienia sprężania i spadku mocy silnika.
Najłatwiejszą odpowiedzią było by stwierdzenie, że należy wymienić wycieraczki wtedy, gdy aktualnie używane nie zapewniają nam odpowiedniej widoczności. Jednak najlepiej robić to regularnie, czekanie do ostatniej chwili może być niebezpieczne.
Niestety za czystość naszego auta podczas zimowych miesięcy zapłacimy więcej niż latem. Chociażby, dlatego, że krocie stracimy na poszukiwanie myjni, która przed wpuszczeniem na automat oferuje ręczne mycie wstępne.
Opona napompowana do wartości 2 barów w warunkach garażowych w temperaturze ujemnej straci na wartości ciśnienia nawet 0,5 bara.Opony samochodowe w ujemnych temperaturach potrafią stracić nawet 0,5 bara w stosunku do standardowej wartości 2 barów jaką mają w momencie kiedy auto znajduje się w warunkach garażowych.
Opona napompowana do wartości 2 barów w warunkach garażowych w temperaturze ujemnej straci na wartości ciśnienia nawet 0,5 bara.
Wymiana olej na zimę nie jest konieczna, ale warto pamiętać, że przy niskich temperaturach olej w silniku gęstnieje. Powoduje to wolniejsze jego rozprowadzanie. Aby wydłużyć żywotność silnika po uruchomieniu poczekaj, aż temperatura podniesie się - olej rozrzedzi się i odzyska swoje właściwości.
Klimatyzacja samochodowa zdecydowanie uprzyjemnia jazdę w gorące dni. Co robić, gdy jesteśmy właścicielami auta bez takiego udogodnienia?
Dochodzące z okolic układu zawieszenia delikatne stuki mogą mieć wiele powodów. Jednym z nich może być uszkodzony łącznik stabilizatora. Jego wymiana jest bardzo prosta i nie powinna zająć nam więcej niż pół godziny.
Trudno jest znaleźć instrukcję, mówiącą o tym, jak zdemontować konsolę zegarów. Dla każdego, kto chce lub zamierza ją wymienić, poniżej przedstawiamy wskazówki, jak się za to zabrać.
Jednym z najczęstszych powodów uszkodzenia mechanizmu wycieraczek jest pęknięty przegub kulowy. Pomimo skomplikowanego dostępu do mechanizmu, pokażemy jak we własnym zakresie dokonać jego wymiany.
W aucie dysponującym tak dużą mocą, przenoszoną na tylne koła za pośrednictwem mostu, należy pamiętać o okresowej wymianie oleju.