Kategorie

Eksploatacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tak. I to nie tylko do aut dostawczych i camperów, ale także terenowych samochodów z napędem na wszystkie koła. Co ważne instalacja jest nieinwazyjna i nie powoduje utraty gwarancji samochodu.
Winą za nieprawidłowe działanie układu chłodzenia obarczany jest najczęściej termostat sterujący obiegiem płynu chłodniczego. A może przyczyna jest inna?
Nawet zakup najlepszych żarówek nie zawsze poprawia parametry świetlne naszego samochodu. Aby poznać przyczynę będziemy musieli przyjrzeć się reflektorom.
Winny takich objawów może być zatkany katalizator. Niestety, bardzo trudno zdiagnozować to samodzielnie.
Wybaczcie – nie wiemy. Wiemy jednak, że jest to sprzęt na tyle drogi, że warto przed zakupem konkretny model dopasować, zarówno do naszych potrzeb jak i posiadanego samochodu.
Gotowe zestawy można kupić w większości sklepów, choć lepiej dopasować te przystosowane do konkretnego modelu. Osoby ze „smykałką” do prac mechaniczno-elektrycznych mogą pokusić się samodzielny montaż, ale nie jest to sprawa prosta.
Osuszacz tak jak chociażby filtr oleju, to element eksploatacyjny jednorazowego użytku. Używki z allegro nadają się głównie na śmietnik.
Specjaliści z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji określili cztery klasy alarmów. Im wyższa tym mniejsze prawdopodobieństwo, że złodziej sobie z nim poradzi.
Przyczepa kempingowa z zasady nie wymaga od nas większej uwagi, jednak sposób przechowywania w czasie zimowych miesięcy, wbrew pozorom ma wpływ na trwałość przyczepy i niezawodność eksploatacji.
W tym przypadku nie polecamy stosowania uniwersalnych klejów. Ich skuteczność jest niewielka, a mogą jeszcze spowodować uszkodzenie szyby.
Tak. Zamontowanie szyberdachu nie jest dużym wydatkiem, chyba że zdecydujemy się na dodatkowe okno otwierane elektrycznie. Tak, czy inaczej dodatkowy chłód w upalne dni mamy gwarantowany.
Jeśli odczuwany wibracje na biegu jałowym  połączoneze słabą mocą silnika i tym samym kiepskim przyśpieszeniem, nasze podejrzenia kierujemy na katalizator.
W Stanach Zjednoczonych rocznie 5 tysięcy kobiet w ciąży traci dziecko wskutek wypadków drogowych. W Polsce przepisy Kodeksu Drogowego zezwalają kobietom w widocznej ciąży na jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa.
Zimą wystarczy nie odpalać samochodu przez kilka dni i akumulator może się rozładować. W takim przypadku może uratować nas sąsiad, który „pożyczy” nam trochę prądu ze swojego samochodu.
Jeżeli w Fordzie Focusie pierwszej generacji działa jedynie 4 bieg dmuchawy, a przy pierwszych trzech biegach wentylator się nie kręci, należy wymienić bezpiecznik termiczny.
Choć powszechnie wiadomo, że nie można mieszać większości płynów eksploatacyjnych, możemy znaleźć się w sytuacji, gdy nie będziemy mieli innego wyjścia.
Wielu kierowcom zdarzają się sytuacje, gdy muszą przewieźć coś, co nie mieści się wewnątrz ich pojazdu. Przewożąc długi ładunek musimy pamiętać, by zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu.
Płyn do chłodnicy starzeje się tak jak każdy inny. Dlatego trzeba pamiętać o regularnej jego wymianie.
Alternatywą dla klasycznych, metalowych łańcuchów, są wygodniejsze i szybsze do założenia łańcuchy tekstylne. Mogą okazać się niezbędne kiedy w trudnych warunkach, przy dużej ilości śniegu, ruszenie z miejsca okaże się niemożliwe.
Gdy spadnie dużo śniegu, w niektórych sytuacjach kierowcy nie poradzą sobie bez zakładania łańcuchów na opony. Alternatywą dla powszechnie znanych, ciężkich metalowych łańcuchów są łańcuchy tekstylne.
Akumulatory nowej generacji nazywane są „bezobsługowymi”. Ta nazwa może nieco mylić, ponieważ jeżeli taki akumulator zostanie rozładowany, możemy go naładować przy pomocy powszechnie znanego prostownika.
Dyfuzor to jeden z elementów aerodynamicznych pojazdu, poprawiający docisk do podłoża. Wielu ludzi o istnieniu dyfuzora dowiedziało się w 2009 roku, kiedy ten element wzbudził duże kontrowersje w świecie Formuły 1.
Coraz częściej, w nowych autach producent zamiast dać koło zapasowe lub dojazdówkę, dodaje puszkę z kołem zapasowym w spray’u. Awaryjny uszczelniacz opon to prosty w obsłudze sposób na „kapcia”.
W nowych autach najczęściej spotykanym widokiem po otwarciu  miejsca na koło zapasowe - jest brak koła zapasowego. Producenci oferują tańszą alternatywę - puszkę z awaryjnym uszczelniaczem opon. Jest łatwa w obsłudze i pozwala na szybkie pozbycie się "kapcia".
Niewątpliwie multimedialny system poprawi komfort podróży naszych dzieci i ułatwi pokonywanie dłuższych dystansów. Nie należy do tanich inwestycji, dlatego warto dobrze się zastanowić, co chcemy uzyskać i na jak długo.
Na pierwszy rzut oka holowanie samochodu wydaje się być prostą czynnością. Niestety, pozory mylą, więc przed holowaniem pojazdu trzeba zapoznać się z kilkoma zasadami związanymi z bezpieczeństwem i obsługą holowanego pojazdu.
Najważniejsze przy wymianie koła jest ostrożność i dokładność, aby samochód nie spadł nam z podnośnika a felga została dobrze dokręcona do piasty.
Zmiana koła w bolidzie mechanikom w F1 zajmuje to kilka sekund. My nie musimy robić tego tak szybko, najważniejsza jest dokładność i bezpieczeństwo.
Są takie dni, kiedy przedmioty martwe wydają się być złośliwe. Jeśli przypadkowo złamie nam się kluczyk w zamku drzwi z pewnością możemy mówić o pechu. Podpowiadamy, w jaki sposób wyjść z opresji.
Na południowych stokach góry Żar znajduje się jest kolejka linowo - terenowa. Jest to kolejka torowa. Kolejka jedzie 1600 kilometrową trasą, która przeznaczona jest dla bardziej zaawansowanych narciarzy. Ważne jest, że trasa jest również sztuczne naśnieżana i do tego oświetlona, co ułatwia szusowanie nawet w najtrudniejszych warunkach.
Dość częstym zjawiskiem jest samoistne rozładowanie się akumulatora w samochodzie, pozostawionym na dłuższy postój. Można temu zaradzić.
Dmuchawa odpowiada za nawiew zimnego bądź ciepłego powietrza do kabiny pasażerskiej. Jej elementem napędzającym jest silnik prądu stałego, często wyposażony w regulację prędkości obrotowej.
Zasada jest prosta: im nowsze auto, tym poważniejsze konsekwencje pomyłki. Najbezpieczniej nie uruchamiać silnika i prosić o odessanie go jeszcze na stacji benzynowej
Nowoczesne samochody z silnikami wysokoprężnymi wymagają dłuższych podróży zwłaszcza w zimie. Inaczej bardzo szybko zużywają się świece żarowe i zapychają się filtry cząstek stałych.
Plamy na tapicerce są trudne do usunięcia. Dlatego najlepiej skorzystać z substancji impregnujących materiał. Jednak nawet gdy dojdzie do zabrudzania, są sposoby by je usunąć. Nie zawsze konwencjonalne.
Płyn chłodniczy znajduje się pod dużym ciśnieniem, dlatego niewielka nieszczelność układu chłodzenia grozi jego szybką utratą i poważnymi konsekwencjami, jak deformacja głowicy czy urwanie wałków rozrządu.
Specjaliści z General Motors apelują o przestrzeganie specjalnych zaleceń dotyczących regulacji napięcia podczas wymiany paska zębatego. Błędy w montażu mogą skutkować nawet uszkodzeniem silnika.
Choć smary przekładniowe nie są drogie, kierowcy zapominają o tym, że od czasu do czasu trzeba wymienić je na nowe. Jeszcze gorzej, gdy okazuje się, że w skrzyni prawie nie ma płynu.
Szyby to jeden z elementów, który kierowców niewiele interesuje pod względem technologicznym. Ważne, aby miały homologację i zapewniały dobrą widoczność. A może warto wiedzieć nieco więcej?
Czyszczenie chłodnicy powietrza może być brane pod uwagę, jeżeli jedynym problemem jest zebranie się oleju w chłodnicy. Niestety, w praktyce jednak przepłukiwanie jest bardzo skomplikowane.
Powodów uszkodzenia chłodnicy powietrza może być wiele. Montaż nowej rozpoczynamy od sprawdzenia obiegu powietrza pomiędzy turbosprężarką i chłodnicą.
Nowe silniki wysokoprężne z wtryskiem w technologii common rail są wyposażone w długie świece żarowe. W trakcie nieumiejętnego demontażu lub użycia zbyt dużego momentu do odkręcenia, gwint świecy żarowej może ulec zerwaniu. Jest na to sposób.
Niewiele osób wie, że w niektórych silnikach po wymianie turbosprężarki, w chłodnicy powietrza może zebrać się pewna ilość oleju, która po zamontowaniu nowej sprężarki trafi do komory spalania. Skutki mogą być opłakane.
Według zaleceń, elastyczne koła pasowe powinno być kontrolowane, co ok. 90.000 km i wymieniane bezwzględnie wraz z układem paska wielorowkowego. Doświadczenia mechaników przekonują, że nie warto w tym przypadku zawracać sobie głowy dostępnymi na rynku imitacjami.
Łożysko pilotujące należy wymieniać podczas każdej niezbędnej naprawy sprzęgła. Uwaga, należy to robić wyłącznie z wykorzystaniem właściwego narzędzia oraz odpowiedniej oprawy.
Po pierwsze, najpierw trzeba przebrnąć przez wiele tajemniczych oznakowań na opakowaniu oleju, a po drugie wiedzieć czy wybrany produkt znajduje się wśród zalecanych przez producenta samochodu.
Od razu uprzedźmy, że nie we wszystkich modelach samochodów, po regeneracji pompowtryskiwaczy taka usługa jest konieczna. Czasami wystarczy prawidłowa kalibracja.
Przyczyn może być, co najmniej kilka i choć wielu będzie kusiła samodzielna naprawa usterki, to w większości przypadków polecamy zlecenie tej czynności fachowcom.
Jeżeli wydaje się wam, że biała plama na asfalcie, ok. 20 metrów przed maską samochodu oznacza, że żarówki są w perfekcyjnym stanie jesteście w grubym błędzie.
Po raz pierwszy na rynku pojawiło się już kilka ładnych lat temu. Początkowo z powodu ceny, rozwiązanie to proponowane było jedynie w samochodach o bardzo wysokim standardzie. Dziś może mieć każdy, kto zrozumie jego zalety.