Kategorie

Benzyna

Mazda CX-3 jest lepiej wykonana od Forda Pumy, mniej azjatycka od Kii Stonic i bardziej finezyjna od T-Crossa. Czy to Mazda dla Kowalskiego?
Opel Insignia po liftingu: Niemcy reanimowali staruszka czy jedynie usprawnili kilka drobiazgów w aucie, które jest nadal godne uwagi? Sprawdziliśmy to.
Silnik 1.1 FIRE - opinie kierowców są dobre czy złe? Benzyniak z Włoch nadaje się do montażu instalacji LPG i jakie są jego usterki?
Silnik 1.6 16v Nissana cieszy się dobrą opinią wśród kierowców? Sprawdźmy czy używany Qashqai 1.6 16v to dobry wybór.
Ford silnik 1.25, czyli dziś zajmiemy się benzyniakiem Yamahy, który często występuje pod maską Fiesty. Motor jest godny uwagi? Sprawdźmy.
Filtr FAP choć jest kojarzony głównie z francuskimi dieslami, coraz swobodniej czuje się też w segmencie samochodów o napędzie benzynowym.
Nissan e-POWER to dość ciekawy układ napędowy, który ma się stać częścią nowego Qashqaia. Na czym polega hybryda szeregowa i jakie są jej zalety?
Mazda CX-30 wygląda jak crossover, jak SUV-y może mieć czteronapęd, a na drodze zachowuje się jak kompakt. Ile jeszcze osobowości ma CX-30?
Cupra i 390 koni mechanicznych, czyli Hiszpanie postanowili uczcić trzecie urodziny marki limitowaną wersją Formentora VZ5.
Optymalne obroty silnika benzynowego: czy istnieje takie pojęcie? A jak tak, to jaki konkretnie zakres oznacza? Sprawdzimy to dziś.
Diesel: emisja CO2 w jego przypadku jest najwyższa. Najniższą mają elektryki. Złoty środek? To hybryda. Tak wynika z najnowszych statystyk firmy Jato.
Test BMW 118i zaskoczył nas. Powód? Auto nie ma napędu na tył i dysponuje silnikiem… 3-cylindrowym. Na szczęście pozostało w nim bawarskie DNA.
Zamarznięte paliwo to problem, który trapi kierowców zaraz po pierwszym uderzeniu zimy. Jak sobie z nim radzić i z czego wynika? Wyjaśniamy.
1.4 VTi - choć oznaczenie jest kojarzone głównie z autami PSA, konstrukcja powstała razem z inżynierami BMW. Tylko czy jest dobra i bezawaryjna?
1.0 VTi - choć to oznaczenie znane z takich modeli jak C1 czy 107, ukrywa się pod nim... japońska konstrukcja. Tylko czy to dobrze dla kierowcy?
1.4 8v Fiata: opinie o tym silniku są dobre czy złe? Przyjrzymy się dziś konstrukcji i sprawdzimy na jak długą listę usterek musi się przygotować kierowca.
1.2 TSI EA111 to motor, który swojego czasu zdominował ofertę aut miejskich i rodzinnych w gamie Volkswagena. Jakie ma usterki i jakie są o nim opinie?
Benzyna jak diesel? Czyli dziś opowiemy historię Mazdy, która znalazła ciekawą drogę ucieczki przed normami emisji spalin. Oto silnik 2.0 Skyactiv-X.
Kierowca kupujący auto nowe lub używane, musi odpowiedzieć na kluczowe pytanie. Wybrać LPG, diesla czy benzynę?
Dziś zobaczymy jakie mogą być przyczyny brania oleju w silniku benzynowym. Jakie uszkodzenia decydują o zwiększonym apetycie na środek smarny?
Pomyłka może zdarzyć się każdemu. Co jednak oznacza benzyna wlana do diesla? Skutki tego niedopatrzenia mogą być poważne - ze zniszczeniem silnika włącznie. Dlatego warto wiedzieć jak w takim przypadku się zachować. O tym w naszym materiale.
Jak podczas wizyty na stacji benzynowej nie pomylić typu paliwa? Do tego konieczna jest wiedza na temat oznaczeń występujących przy dystrybutorach. Dziś właśnie o nich opowiemy. Sprawdźcie jak oznaczony jest diesel, a jak oznaczona jest benzyna.
Po rozgrzaniu silnik potrzebuje kilku obrotów rozrusznikiem żeby odpalić? Problem jest denerwujący i bez wątpienia oznacza uszkodzenie. Jakie? Dziś sprawdzimy czemu benzyniak ciężko odpala po rozgrzaniu.
Dziś porozmawiamy o jednym z ulubieńców kierowców ostatniego dwudziestolecia. Chodzi oczywiście o koło dwumasowe. Benzyna nie stanowi wyjątku. Silniki zasilane bezołowiową też są w nie wyposażane.
W roku 1995 Niemcy zaskoczyli. Zaprezentowali światu rewolucyjny samochód miejski. Opel MAXX ważył zaledwie 650 kilogramów, posiadał ABS i poduszkę powietrzną kierowcy oraz był napędzany pierwszym w Europie nowoczesnym silnikiem 3-cylindrowym.
Niemcy tworząc gamę silnikową Audi A4 B8 przyłożyli się! Stworzyli paletę składającą się z 22 motorów, przy czym 12 to diesle, a 10 benzyniaki. Moce wynoszą od 120 do 450 koni mechanicznych, a pojemności mają wartość od 1.8 do 4.2 litra. Oto oznaczenia silników Audi A4 B8.
Ma 90 koni mocy, napędzał takie hity sprzedaży jak Corsa i Astra, a do tego… No właśnie, czy jest lubiany przez kierowców? Oto wszystko co musisz wiedzieć o silniku 1.4 TwinPort Opla o oznaczeniu Z14XEP.
Ma rozsądną pojemność, zmienne fazy rozrządu i 117 koni mechanicznych. To też japoński hit sprzedaży montowany w tak popularnym aucie, jak Mitsubishi ASX. Co można powiedzieć o tej jednostce napędowej?
Małolitrażowy benzyniak, legendarne oznaczenie VVT-i i Yaris pierwszej generacji. Takie połączenie elementów sprawia, że silnik 1.3 VVT-i Toyoty już na starcie robi dobre wrażenie.
Recepta na popularny silnik? Musi oferować przyzwoitą moc, rozsądne spalanie i przede wszystkim być… trwały! Na dzisiejszej liście pojawiają się takie legendy jak 1.9 TDI, 1.2 8v, 1.6 HDI, 1.0 VVT-i czy 1.9 MultiJet.
Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.
W roku 2010 w gamie Opla coraz swobodniej czuł się… downsizing. Dowód? Idealnym jest silnik 1.4 Turbo Ecotec. To doładowana konstrukcja z wielopunktowym wtryskiem, która niestety ma jedną, ale dość poważną wadę…
Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty jest dość mocny, ma rozsądną pojemność i przyzwoite spalanie. Ideał? Z całą pewnością nie. Motor ma bowiem też jeden, ale dość kluczowy problem z trwałością. Może się zatrzeć!
W roku 2012 Niemcy zaprezentowali silnik 1.0 MPI. Ten ma tylko 3 cylindry, wolnossącą konstrukcję i maksymalnie 75 koni mechanicznych mocy. Potworna jednostka? Nic z tych rzeczy. Benzyniak ma bowiem serię naprawdę mocnych zalet!
6-cylindrowe, rzędowe benzyniaki są głęboko wpisane w DNA bawarskiej marki. I dziś taką właśnie jednostką się zajmiemy. Oto silnik N54 BMW. Jak spisuje się w toku eksploatacji? Można go kupować w ciemno czy raczej należy go unikać na rynku wtórnym?
Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.
To pierwszy doładowany benzyniak, który pojawił się w gamie BMW od lat siedemdziesiątych! A to sprawiło, że oczekiwania kierowców w stosunku do tej konstrukcji były spore. Czy bawarski silnik N13 sprostał wymaganiom? Przekonajmy się.
Ma 12 cylindrów i dość nietypową konstrukcję. I choć kulturą pracy nie ma szans z V12 BMW czy Mercedesa, zachwyca serią smaczków inżynieryjnych oraz… okazuje się absolutnie bezawaryjny. Oto silnik 6.0 W12 Volkswagena.
Mazda postawiła na technologiczne innowacje. Przykład? Dobry stanowi silnik Skyactiv-X. To benzyniak, który pracuje trochę jak diesel. Spala paliwo za pomocą iskry i… zapłonu samoczynnego. Jak to działa?
Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy pracuje w cyklu Atkinsona, spala benzynę jak diesel i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Czy wyrafinowana technologia z Japonii jest też trwała? To zasadnicze pytanie z punktu widzenia rynku wtórnego.
Kiedyś wolnossące benzyniaki potrafiły pokonać bez remontu nawet 700 - 800 tysięcy kilometrów. Dziś wynik taki jest na ogół poza zasięgiem. Czemu nowoczesne motory zasilane benzyną mają skróconą trwałość? Decyduje o tym nasączenie konstrukcji zaawansowanym osprzętem.
Włoskie dzieło sztuki inżynieryjnej było produkowane przez zaledwie 4 lata. Tak, wolnossącą V-szóstkę wykończyły normy emisji spalin. Kierowcy mogą jednak ocalić silnik 3.2 V6 Busso przed zapomnieniem. Szczególnie że warto!
Japończycy potrzebowali mocy, a tą dostarczył im silnik 2.3 DISI Turbo. Topowy benzyniak nie jest jednak wolny od wad. I powinien o nich wiedzieć każdy kupujący.
Jest nowoczesny, mocny i powinien być oszczędny. Ile z tych cech rzeczywiście sprawdza się w codziennej eksploatacji? Zobaczmy jak eksploatuje się silnik 1.6 DIG-T Nissana.
Nie brakuje mu mocy, jest całkiem oszczędny, a do tego był montowany w całej palecie modeli. Tylko czy silnik 2.0 EcoBoost Forda jest wystarczająco trwały? To zasadnicze pytanie po dekadzie produkcji.
Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?
Miał 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk. Silnik 1.2 DIG-T Nissana trafił nie tylko pod maskę hitowego Qashqaia, ale również serii Renault, Dacii, a nawet… Mercedesa!
Jest prosty technologicznie, naprawdę trwały, a do tego idealnie nadaje się do zasilania LPG. Silnik 1.2 16v D4F Renault stanowi jeden z lepszych wyborów z rynku wtórnego w segmentach A i B.
Silniki wolnossące zaczynają być rarytasem! Żeby znaleźć na rynku pierwotnym auta zasilane motorami pozbawionymi doładowania, trzeba się naprawdę naszukać. Zobaczcie jakie modele uchowały się jeszcze przed downsizingiem.
Miał 16 zaworów i aluminiową głowicę. A to w połowie lat dziewięćdziesiątych stanowiło najnowszy krzyk mody. Silnik 1.2 EcoTec jest też znany jako 1.2 TwinPort lub 1.2 EcoFlex.