Kategorie

Amortyzatory

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Im gorsze warunki atmosferyczne tym większe znaczenie ma poziom wyeksploatowania naszych amortyzatorów. Wydłużenie drogi hamowania udowodniono doświadczalnie.
Wymiana amortyzatorów nie ominie żadnego kierowcy. Jeżeli często jeździmy z obciążonym tyłem auta, możemy być pewni, że najpierw uszkodzą się tylne amortyzatory.
Wymiana sprężyn i amortyzatorów w BWM nie należy do trudnych. Wykonując ją po obu stronach możemy zaoszczędzić trochę pieniędzy. W poradniku podpowiemy, jak zrobić to szybko i sprawnie.
Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów wymaga trochę czasu. Jednak, nie jest to taka naprawa, z którą nie poradzimy sobie sami. Poniżej opis, jak wyjąć przednie amortyzatory i sprężyny.
Przyczyn, z powodu których samochód nie utrzymuje kierunku do jazdy na wprost jest kilka. W niektórych przypadkach może być to dla kierowcy sygnał, że niedługo będzie trzeba sięgnąć do portfela.
Wydawać by się mogło, że taka czynność może być trudna, czasochłonna i niemożliwa dla przeciętnego użytkownika auta. Jak jest naprawdę? Czy możemy pokusić się o samodzielną wymianę?
Delikatne stuki i dziwne drgania dochodzące podczas jazdy Audi 80 B4 po nierównych drogach to prawdopodobnie wyrobione już tuleje wahacza. Poniżej kilka słów o tym, jak zrobić to samodzielnie.
Amortyzatory to element zawieszenia, który zapewnia nam przyczepność. Dzięki niemu koło, mimo wybojów, ciągle styka się z ziemią. Podpowiadamy, jak sprawdzić ich stan.
Zużycie łącznika powoduje głuche odgłosy stukania z zawieszenia. Ignorowanie tego typu usterki może doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń zawieszenia, a co za tym idzie poważniejszych kosztów naprawy.
Wydawać by się mogło, że taka czynność może być trudna, czasochłonna i niemożliwa do wykonania dla przeciętnego użytkownika samochodu. Jednak czy rzeczywiście tak jest?
Nie tak często, ale jednak czasami, dochodzi do pęknięcia jednej ze sprężyn. W tym poradniku podpowiemy, jak poradzić sobie z pęknięciem jednej z tylnych.
Rytmiczny klekot dobiegający z komory silnika może mieć wiele źródeł. Jednym z nich jest awaria lub całkowite zużycie amortyzatora napinacza paska. Oto jak zregenerować amortyzator paska klinowego w Mercedesie W202.
Jeśli podczas jazdy słyszymy dziwne stukanie, jak gdyby pasażer kopał nogą w podłogę, oznacza to, że czas na wymianę łączników stabilizatora.
Stan zawieszenia pojazdu ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Najważniejsze jest zawieszenie kół przednich i ono najczęściej ulega różnym uszkodzeniom, a jego elementy zużywają się dość szybko.
Jadąc w daleką jak i krótką podróż warto oddać samochód przynajmniej raz na jakiś czas do serwisu, ale można też samemu sprawdzić kilka rzeczy np. amortyzatory.
Odpowiednio ustawiona geometria kół jest istotna ze względu na prawidłową eksploatację auta oraz bezpieczeństwo jazdy. Podpowiadamy na co wpływ ma kąt pochylenia kół, a na co zbieżność.
Auto buja się na zakrętach, nurkuje przy hamowaniu, przy dodaniu gazu "leci na plecy"? To mało przyjemne – w takim przypadku warto nieco utwardzić zawieszenie.