Szybkie randki a biznes
REKLAMA
REKLAMA
W tym krótkim czasie podświadomie oceniamy drugą osobę i "szufladkujemy" ją, przypinając odpowiednie etykiety. Ile czasu powinno zająć nam przekonanie do siebie potencjalnego pracodawcy?
REKLAMA
Randkowanie
W oparciu o badania nad pierwszym wrażeniem Amerykanie pod koniec lat 90. stworzyli metodę speed dating. Polega ona na tym, że uczestnicy biorą udział w kilkunastu szybkich randkach w ciągu jednego dnia. Każda para ma od 3 do 5 minut na rozmowę i podjęcie decyzji, czy ma ochotę na późniejsze kontynuowanie znajomości z daną osobą.
Po kilkuminutowej randce organizatorzy ogłaszają zmianę miejsc i panowie przesiadają się do następnej uczestniczki. Każda osoba zaznacza w specjalnych indeksach lub kartach, kto wzbudził ich największe zainteresowanie. Na koniec organizatorzy zbierają dane, a następnie uczestnicy, którzy wzajemnie siebie wybrali, otrzymują swoje wzajemne dane kontaktowe w formie numerów telefonów lub e-maili.
Business speed dating
REKLAMA
Szybkie randkowanie stało się inspiracją dla rynku biznesowego. Business speed dating wykorzystywany jest do wyszukiwania kontrahentów, partnerów oraz pracowników. Miejsce spotkań nie jest istotne, może to być kawiarnia, galeria, biuro czy sala konferencyjna.
Sukces odnoszą ci, którzy potrafią zrobić na szefie lub kontrahencie dobre pierwsze wrażenie. Trzeba więc działać szybko i efektywnie. Spotkania są limitowane czasowo, aby zapewnić użytkownikom wygodę, w razie np. nudnej rozmowy, oraz zapobiegać monopolizacji uczestników.
Wielu specjalistów twierdzi, że jeśli ktoś w kilkadziesiąt sekund nie potrafi sprzedać siebie lub pomysłu na biznes, to nie sprzeda go również w ciągu kilkugodzinnej prezentacji. Uczestnicy speed dating są przypadkowo dopasowani i mają okazję poznać różnych ludzi.
W Polsce również wzrasta popularność biznesowego speed dating. Coraz więcej firm organizuje w ten sposób spotkania rekrutacyjne, a także tą metodą poszukiwani są nowi klienci, partnerzy czy kontrahenci.
Zobaczymy, czy speed dating okaże się przejściową modą czy wchodzącym na rynek biznesowy stałym trendem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.