REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są sfery życia menedżera?

Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać
Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać

REKLAMA

REKLAMA

Ludziom przepracowanym i znajdującym w natłoku codziennych obowiązków niewiele chwil na chociażby drobne przyjemności zazwyczaj doradza się, aby lepiej zarządzali swoim czasem.

Zarządzanie czasem? Nie do końca

REKLAMA

Efektywne zarządzanie czasem to jedno z najczęściej pojawiających się określeń definiujących profil dobrego menedżera. Szkopuł w tym, że tak naprawdę… nie do końca jest ono możliwe. Czas jest bowiem zasobem nieodnawialnym, który w dodatku nie zależy od nas, i tak naprawdę jedyne, co możemy zrobić w tej kwestii, to maksymalnie wykorzystywać chwilę bieżącą.

REKLAMA

- Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać – wyjaśnia Michalina Frączek, ekspert w zakresie rozwoju potencjału pracowników i wdrażaniu zmian w organizacjach oraz programu Talent Club – Cóż bowiem z tego, że zaplanujemy sobie pół godziny rano na tzw. sprawy najważniejsze, obiecując sobie solennie, że nie zajrzymy do maila, dopóki nie napiszemy zaległego raportu, skoro pierwszą rzeczą, jaką robimy rano, jest sprawdzenie skrzynki e-mailowej, bo a nuż będzie coś ważnego od szefa, a przecież e-mail od szefa to świętość.

Polecamy: Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Od hamburgera do depresji

Stephen Covey, autor kilku książek na temat rozwoju osobistego (w tym bestsellerowych 7 nawyków skutecznego działania), proponuje, aby zamiast ciągle mówić o zarządzaniu czasem, lepiej zachęcać osoby przepracowane do lepszego zarządzania samym sobą. Ale co to właściwie znaczy zarządzać samym sobą?Trzeba zacząć od tego, że człowiek to bardzo skomplikowany organizm działający w czterech podstawowych sferach: fizycznej, emocjonalnej, mentalnej i duchowej. Zaniedbanie którejkolwiek z tych sfer prowadzi do frustracji, problemów i zaburzeń w pozostałych obszarach życia.

Polecamy: Praca koncepcyjna menedżera

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowo, zaniedbanie sfery fizycznej – brak ćwiczeń, żywienie się fast-foodami i wysokoprzetworzonymi produktami -- prowadzi do nadwagi. Jednocześnie niedostarczenie naszemu organizmowi odpowiedniej ilości tlenu i składników odżywczych wpływa negatywnie na nasz mózg i prowadzi do mniejszej jego wydajności. To z kolei obniża kreatywność i przekłada się w konsekwencji na obniżenie wyników i efektywności w pracy. Brak wyników pociąga za sobą brak uznania i zwiększoną presję otoczenia, które natomiast powodują stres, frustrację, niższe poczucia własnej wartości, mniejszą gotowość do pracy, poczucie braku sensu w tym, co robimy. – W ten oto uproszczony sposób jedzenie hamburgerów prowadzi nas do kryzysu tożsamości i depresji – puentuje Michalina Frączek.

Zarządzaj energią, a nie czasem

Dobra wiadomość jest taka, że w przeciwieństwie do czasu energia to dobro w pełni odnawialne. Odpowiednio dbając o siebie możemy się w pełni zregenerować.
Aby skutecznie sobą zarządzać należy zająć się każdą z wyżej wymienionych sfer i regenerować energię fizyczną, emocjonalną, umysłową i duchową. – Pokutuje powszechne mniemanie, że aby osiągnąć sukces, menedżer powinien poświęcać jak najwięcej czasu swojej pracy – komentuje Jacek Bochenek, dyrektor generalny Diners Club Polska. – Temu błędnemu przekonaniu ulega także wielu samych menedżerów. Tymczasem dbałość o wszystkie potrzeby naszego organizmu, czy to fizyczne, psychiczne czy umysłowe, to klucz do odpowiedniego zarządzania energią, którą dysponuje nasz organizm,i jednocześnie podstawa wydajnej pracy.

Autorzy:

Michalina Frączek Trener, konsultant, coach.
Jacek Bochenek Dyrektor generalny Diners Club Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA