REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Idealny sprzedawca rozkręci handel

Irina Nowochatko
Zjednanie sobie przyszłego klienta pomaga w zrozumieniu jego potrzeb i oczekiwań.
Zjednanie sobie przyszłego klienta pomaga w zrozumieniu jego potrzeb i oczekiwań.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Obraz idealnego sprzedawcy zmienia się wraz z rozwojem rynku sprzedaży towarów i usług. Z tegorocznych badań ekspertów Polish National Sales Awards (PNSA) wynika, że dobrego handlowca zdradza m.in. towarzyskość, umiejętność wzbudzania zaufania i kontrolowania rozmowy.

Mariusz Trojanowski i Paweł Wójcik z PNSA posługując się wynikami badań, które przeprowadzili na grupie 360 pracowników z działu marketingu i sprzedaży podają, że dobry sprzedawca to osoba ekstrawertyczna.

REKLAMA

Autorzy badania zastrzegają, że idealnego sprzedawcy nie istnieje, a wyniki tej analizy należy traktować, jako punkt wyjścia w poszukiwaniu optymalnych z punktu widzenia sprzedaży cech osobowości.

Ekstrawersja i przywództwo

W przeprowadzonym badaniu ekstrawersja była rozumiana, jako towarzyskość i potrzeba nawiązania kontaktów z innymi ludźmi. Dobry sprzedawca to człowiek otwarty, a zarazem bezpośredni i taktowny. Może się pochwalić umiejętnością samorealizacji, co wpływa na wyniki sprzedażowe. Wykorzystując te cechy handlowiec dąży do przywództwa w handlu, które należy rozumieć, jako umiejętność mobilizowania ludzi do realizacji celów zakupowych.

Zobacz: Usprawnienie obsługi klienta w e-commerce

Warunek zaufania

Warunek zaufania jest fundamentem, na którym można zbudować dalszą strategię sprzedaży. Zjednanie sobie przyszłego klienta pomaga w zrozumieniu jego potrzeb i oczekiwań.
Ważna jest pierwsza rozmowa z zainteresowanym ofertą firmy. Podczas tego spotkania handlowiec powinien się skupić na budowaniu relacji z klientem, a nie na zamknięciu sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzedawca odpowiada także za dalsze relacje z danym klientem. Błędem jest wykorzystać ten kontakt jednorazowo w celu finalizacji najbliższego kontraktu.

Emocje pod kontrolą?

REKLAMA

Z jednej strony dobry sprzedawca potrafi zarządzać sobą – swoim czasem, emocjami i swoimi relacjami z otoczeniem. Niemniej jednak w handlu odnajdują się również osoby o usposobieniu, które na pierwszy rzut oka może zaszkodzić w tej branży.

Badania dowodzą, że osoby z niską samooceną, charakteryzujące się dużym stopniem lękliwości i silnym poczuciem winy także dają sobie radę w tym zawodzie. Jednak pod warunkiem, że bardzo starannie przygotowują się do rozmowy z klientem.

Zobacz: Czy upadłość firmy w Polsce oznacza jej upadłość w całej UE?

Dobra kombinacja cech

Eksperci Polish National Sales Awards podkreślają, że skuteczność sprzedawców wiąże się z odpowiednią kombinacją wyżej wymienionych cech. Asperacje i pewność siebie dobrze jest połączyć z empatią. W opinii ekspertów to empatia w połączeniu z ambicją pomaga handlowcowi skutecznie sprzedawać. Z kolei wiedza fachowa powinna iść w parze z elastycznym podejściem do potrzeb klienta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA