O czym należy pamiętać wybierając ubezpieczenie w banku
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Powinniśmy bardzo szczegółowo wypytać o zakres ubezpieczenia. Należy pamiętać, że każdy bank proponuje inną umowę ubezpieczenia – nie ma standardowego zakresu takich ubezpieczeń. Zakres ubezpieczenia to określone w umowie przypadki (lista sytuacji), w których ubezpieczyciel wypłaci nam świadczenie. Kształtuje on zatem również katalog wyłączeń tzn. sytuacji kiedy nie otrzymamy pieniędzy. Może nam zostać zaoferowane ubezpieczenie o wąskim zakresie, które np. gwarantuje spłatę tylko 6 rat w przypadku utraty pracy, a w innym banku, inna umowa ubezpieczenia zagwarantuje spłatę 24 rat w tej samej sytuacji. Oczywiście w tej sytuacji składki ubezpieczeniowe będą różne.
REKLAMA
Należy poprosić o Ogólne (bądź Szczegółowe) Warunki Ubezpieczenia. To w nich określone są sytuacje, w których ubezpieczyciel wypłaci nam odszkodowanie oraz wyłączenia odpowiedzialności, a więc spis zdarzeń, w przypadku których nie możemy skutecznie domagać się wypłaty odszkodowania od ubezpieczyciela.
Standardowe wyłączenia odpowiedzialności (tj. sytuacje, a których kredytobiorca nie otrzyma świadczenia, a więc zakład ubezpieczeń nie spłaci kredytu) to:
- zgon wskutek choroby stwierdzonej przed zawarciem umowy ubezpieczenia,
- wiek powyżej 75 lat,
- utrata pracy jeżeli kredytobiorca pracował na umowę zlecenia,
- wypadek powstały w sytuacji pozostawania ubezpieczonego pod wpływem alkoholu.
Warto również poinformować bliskich o tym, że kredyt jest ubezpieczony i poinformować ich o zakresie tego ubezpieczenia (szczególnie w przypadku ubezpieczenia na życie).
Źródło: Biuro Rzecznika Ubezpieczonych
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA