REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wybór terminala dla nowej placówki

Remigiusz W. Kaszubski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W nowej placówce konieczne jest rozważenie przede wszystkim, jak wygląda sytuacja w firmach prowadzących w okolicy działalność o zbliżonym profilu, w sytuacji gdy większość z nich wyposażona jest w terminale, wejście w posiadanie takiego urządzenia jest wręcz czynnością niezbędną.

W sytuacji gdy brak jest tego rodzaju wyposażenia u konkurencji lub punkty konkurencyjne nie występują, przedsiębiorca posiada większą swobodę podjęcia decyzji. Niewątpliwie racjonalność decyzji o ustawieniu terminala uzasadniona musi być jej rozważeniem z punktu widzenia liczby klientów, którzy będą zainteresowani dokonywaniem płatności kartami płatniczymi.W tym przypadku warto przeprowadzić konsultacje z osobą reprezentującą agenta rozliczeniowego.

REKLAMA

Przewodowe i bezprzewodowe

Po zdecydowaniu się na wyposażenie punktu w terminal konieczne jest podjęcie decyzji co do rodzaju terminala, jak również tego, czy ma on służyć jedynie do obsługi transakcji dokonanych kartami płatniczymi.

REKLAMA

Terminale można podzielić według dwóch kryteriów-technologii połączenia telekomunikacyjnego oraz obsługiwanych kart. Mówiąc o podziale ze względu na technologię połączenia, należy wskazać na terminale przewodowe i bezprzewodowe. Jak sama nazwa wskazuje, instalacja w danym punkcie terminala przewodowego warunkowana jest istnieniem w danym miejscu tradycyjnej linii telekomunikacyjnej, która będzie mogła być wykorzystywana do komunikacji z systemem autoryzacji i rozliczeń. Wymóg ten nie istnieje w odniesieniu do terminali bezprzewodowych, które wykorzystują sieci bezprzewodowe operatorów telefonii komórkowej. Podejmując decyzję należy wziąć także pod uwagę profil prowadzonej działalności. Terminale bezprzewodowe zdobywają coraz większą popularność w punktach gastronomicznych, właśnie z powodu możliwości przenoszenia ich w dowolne miejsce, nieograniczone zasięgiem przewodu.

Jeszcze kilka lat temu standardem było, zapraszanie klienta przez obsługę do terminala. Obecnie coraz częściej terminal jest przynoszony do stolika. Należy podkreślić, iż korzystanie z terminala przenośnego jest z reguły bardziej kosztochłonne, niż w przypadku terminala stacjonarnego, z uwagi na wyższe opłaty miesięczne z tytułu używania terminala ponoszone na rzecz agenta rozliczeniowego, jak również w związku z koniecznością ponoszenia opłaty abonamentowej z tytułu korzystania z telekomunikacyjnej sieci gsm. Z drugiej jednak strony wypada podkreślić, iż w sytuacji dużej liczby transakcji kartowych i terminalu stacjonarnym, który wdzwania się przy każdej transakcji do centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego, możemy również mieć do czynienia z wysokimi kosztami wykorzystania tradycyjnej linii telekomunikacyjnej.

Technologie kart

REKLAMA

Drugim z aspektów związanych z wyborem konkretnego terminala jest kwestia technologii kart obsługiwanych przez terminal. Z tego punktu widzenia możemy podzielić terminale na obsługujące jedynie karty z paskiem magnetycznym, obsługujące karty wyposażone w pasek magnetyczny i mikroprocesor oraz terminale wyposażone dodatkowo w możliwość dokonywania tzw. transakcji bezstykowych. Ponieważ na rynku pojawia się coraz więcej kart wyposażonych w mikroprocesor, warto zastanowić się nad wyposażeniem swojego punktu w terminal umożliwiający akceptację kart mikroprocesorowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowością w segmencie płatności kartami, jest umożliwianie dokonywania transakcji bezstykowych. Rozwiązanie to dedykowane jest przede wszystkim dla transakcji niskokwotowych, które ze swej natury powinny być dokonywane szybko. Transakcja bezstykowa dokonywana jest poprzez zbliżenie karty do czytnika, nie wymaga wprowadzenia przez posiadacza kodów identyfikacyjnych (PIN) ani składania podpisu. W chwili obecnej płatności takie wprowadzane są przez sieci tzw. szybkiej obsługi gastronomicznej.

Usługi dodatkowe

Ostatnim z elementów, który musi zostać rozważony, jest podjęcie decyzji o tym, czy chcemy skorzystać z możliwości świadczenia usług dodatkowych. Dużym powodzeniem cieszy się w tej chwili możliwość sprzedaży doładowań nieabonamentowych telefonów komórkowych, czyli możliwość wydrukowania dla klienta kodu doładowującego telefon za pośrednictwem terminala. Z drugiej strony coraz powszechniej wprowadzana jest możliwość dokonania wypłaty gotówki w czasie dokonywania transakcji bezgotówkowych przez posiadaczy kart (tzw. cashback). Warto w tym miejscu zauważyć, iż świadczenie tego typu usługi może być bardzo korzystnym magnesem przyciągającym klientów do danego punktu akceptującego karty płatnicze, szczególnie w miejscach, gdzie nie występują bankomaty.

Po zdecydowaniu się na umieszczenie terminala w punkcie handlowym czy usługowym wskazane jest również zapoznanie się z propozycjami, które w tym zakresie mają dla nowych akceptantów agenci rozliczeniowi. Dopiero po zapoznaniu się ze szczegółowymi ofertami możliwe jest dokonanie wyboru terminala, który będzie najbardziej dostosowany do prowadzonej działalności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA