REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powrót do państwa siedziby firmy co 8 tygodni - apel

Pakiet mobilności w lutym 2022 - powrót co 8 tygodni do państwa siedziby firmy i wpływ na środowisko w UE
Pakiet mobilności w lutym 2022 - powrót co 8 tygodni do państwa siedziby firmy i wpływ na środowisko w UE
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Powrót do państwa siedziby firmy co 8 tygodni wynikający z Pakietu mobilności wymusza puste przejazdy. Wchodzi w życie 21 lutego 2022 roku. Jak wpłynie na środowisko? Przewoźnicy wystosowali apel do Fransa Timmermansa, Wiceprzewodniczącego Wykonawczego Komisji Europejskiej ds. Europejskiego Zielonego Ładu.

Powrót do państwa co 8 tygodni - Pakiet mobilności

TLP razem z innymi organizacjami przewoźników z Europy: z Litwy, Bułgarii, Węgier, Chorwacji i Rumunii ponownie wzywa Komisję Europejską do zaproponowania moratorium na wdrożenie przepisu o powrocie pojazdu do państwa siedziby firmy co osiem tygodni (wymaganego Pakietem Mobilności I), do czasu wydania orzeczenia przez Trybunał Sprawiedliwości UE.

REKLAMA

Apel przewoźników

REKLAMA

List w tej sprawie został zaadresowany do Fransa Timmermansa, Wiceprzewodniczącego Wykonawczego Komisji Europejskiej ds. Europejskiego Zielonego Ładu. Nasz poprzedni apel wysłaliśmy do Adiny Valean, Komisarz ds. Mobilności i Transportu 31 stycznia br.

Jest niezwykle niepokojące, że na razie nic nie wskazuje na to, aby podjęto jakiekolwiek dalsze kroki w celu zmiany przepisu o powrocie pojazdu do państwa siedziby firmy co osiem tygodni. Uważamy, że środek ten może skutkować jeszcze wyższymi kosztami, nie tylko dla transportu drogowego, ale także dla innych branż i ostatecznie dla konsumentów w momencie, gdy branża ta boryka się z gwałtownie rosnącymi cenami energii, brakiem ciężarówek i kierowców oraz pandemią COVID. Tymczasem jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, obowiązek ten wejdzie w życie już 21 lutego 2022 roku.

W tym kontekście należy wiedzieć, że Komisja Europejska opublikowała 19 lutego 2021 r. wyniki dwóch badań, które zleciła jeszcze w 2020 r., aby ocenić potencjalne skutki dwóch konkretnych aspektów Pakietu Mobilności I, przyjętego 15 lipca 2020 r. W badaniu brało udział TLP oraz firmy członkowskie.

Powrót co 8 tygodni i kontyngenty kabotażowe w międzynarodowych przewozach kombinowanych

Te dwa wymogi tj. obowiązkowy powrót pojazdu do państwa członkowskiego UE siedziby firmy co osiem tygodni oraz stosowanie kontyngentów kabotażowych w międzynarodowych przewozach kombinowanych, zostały dodane przez Parlament Europejski i Radę UE, nie będąc częścią pierwotnej propozycji Komisji. W związku z tym w trakcie negocjacji nad Pakietem Mobilności, Komisja wyraziła obawę, że są one sprzeczne z ambicjami dot. Europejskiego Zielonego Ładu. Te dwa przepisy nie zostały bowiem poddane ocenie wpływu przed przyjęciem Pakietu przez współustawodawców, dlatego Komisja zobowiązała się do przeprowadzenia oceny ich wpływu na klimat, środowisko i jednolity rynek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Negatywny wpływ na środowisko

Wyniki przeprowadzonych badań sugerują, że obowiązek powrotu dla samochodów ciężarowych oraz kontyngenty nałożone na operacje transportu kombinowanego będą miały negatywne skutki, doprowadzając do wzrostu emisji z transportu. Nowe przepisy mogą spowodować do 3,3 mln dodatkowych ton emisji CO2 rocznie, co jest porównywalne z roczną wartością całkowitych emisji z transportu w Estonii. Mogłyby one również wygenerować do 704 ton tlenków azotu i 251 ton pyłu zawieszonego (PM2,5).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Te metody sprawdzą się w nauce języków obcych

Jakie metody najlepiej sprawdzają się w nauce wymowy języków obcych? Czy oglądanie filmów wystarczy? Podpowiadają eksperci z platformy do nauki języków.

Pszenica, kukurydza i rzepak - notowania cen

Pszenica, kukurydza i rzepak na europejskim rynku - notowania cen w czerwcu 2024 r.

Patent lidera. Dlaczego rozwój menedżera jest koniecznością w niepewnych czasach? Pobierz BEZPŁATNIE wydanie specjalne "Menedżer ODnowa"

Wyobraź sobie statek w środku burzy, którym dowodzi kapitan nieznający nowoczesnych narzędzi nawigacyjnych ani technik zarządzania załogą, która w dodatku nie ma do niego zaufania. Czy powierzyłbyś swój statek takiej osobie? Jakie są szanse, że doprowadzi go ona do celu? Podobnie jak w żegludze, świat biznesu wymaga od menedżerów ciągłego doskonalenia i nauki. W dzisiejszych czasach, gdy zmiany są jedyną stałą, wygląda na to, że rozwój menedżera stał się czymś więcej niż opcją – jest absolutną koniecznością. Bezpłatne wydanie specjalne "Menedżer ODnowa" jest już dostępne do pobrania. 

Czego najbardziej boją się Polacy? Drugie miejsce zaskakuje

93,9% społeczeństwa boi się przynajmniej jednego spośród 37 możliwych czarnych scenariuszy. Tak wynika z raportu „Bieżące lęki i obawy Polaków”. Czego Polacy boją się najbardziej?

REKLAMA

Ochrona budżetu i środowiska. Firmy coraz częściej naprawiają sprzęty, zamiast wymieniać je na nowe

95 proc. uszkodzonych urządzeń elektronicznych można przywrócić do pełnej sprawności, a średni czas naprawy telefonu lub laptopa to zaledwie 48 godzin. Filozofia “napraw zamiast wyrzucać” redukuje liczbę odpadów i zapewnia firmom oszczędności, ale jej wykorzystanie wymaga przyjęcia cyrkularnego modelu biznesowego. Jak to zrobić?   

Zmiany dla małych firm od 1 stycznia 2025 r. Chodzi o zwolnienia z VAT

Małe firmy będą miały możliwość korzystania ze zwolnienia z VAT w państwach Unii Europejskiej, niezależnie od kraju, w którym mają swoją siedzibę. Projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług, opracowany przez Ministerstwo Finansów, zakłada wprowadzenie szczególnej procedury zwolnień dla małych przedsiębiorstw.

Jakie narzędzia oparte na sztucznej inteligencji są najczęściej wykorzystywane przez firmy?

Z generatywną sztuczną inteligencją spotkała się już większość firm. Tak wynika z raportu firmy konsultingowej Bain & Company. Teraz przyszedł czas na kolejne etapy wdrażania tej technologii. 

Komisja Europejska: Microsoft naruszył przepisy UE. Chodzi o narzędzie Teams

Komisja Europejska wszczęła 25 czerwca 2024 r. nowe postępowanie antymonopolowe przeciwko Microsoftowi. Jej zdaniem amerykański koncern naruszył unijne przepisy, wiążąc swój produkt do komunikacji Teams ze swoimi popularnymi aplikacjami do zwiększania produktywności zawartymi w pakietach dla firm Office 365 i Microsoft 365.

REKLAMA

Polskie firmy nie traktują poważnie cyberbezpieczeństwa?

Gdy w krajach UE odsetek firm traktujących cyberbezpieczeństwo priorytetowo wynosi 32 proc., w Polsce jest to zaledwie… 7. Tak wynika z danych raportu opracowanego przez ENISA, czyli Agencję Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa. Jakie to może mieć konsekwencje dla firm i obywateli? 

Nowe hotele wyrosną jak grzyby po deszczu. Czy to oznacza spadek cen noclegów?

Zgodnie z raportem opublikowanym we wtorek w dzienniku “Rzeczpospolita”, w Polsce planowanych jest wiele nowych miejsc hotelowych. Warszawa jest liderem pod względem liczby inwestycji, a nowe hotele w stolicy zaoferują niemal 2 tysiące pokoi. 

REKLAMA