REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Środki na działania typu B2B

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Od 5 do 23 października 2009 r. przedsiębiorcy realizujący lub planujący współpracę biznesową opartą na rozwiązaniach elektronicznych mogą składać wnioski o wsparcie przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych związanych z rozwojem kontaktów międzybiznesowych.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór wniosków o wsparcie ze środków Działania 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jest to już III w tym roku runda aplikacyjna, której budżet wynosi prawie 157 mln zł. Pomoc jest przeznaczona dla:

REKLAMA

REKLAMA

• mikro,

• małych i

• średnich firm.

REKLAMA

O wsparcie mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy na podstawie umów realizują lub planują rozpocząć współpracę biznesową opartą na narzędziach elektronicznych z dwiema innymi firmami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomoc jest przeznaczona na przedsięwzięcia o charakterze:

1) technicznym,

2) informatycznym lub

3) organizacyjnym,

- które prowadzą do realizacji procesów biznesowych w formie elektronicznej.

Wnioski o dofinansowanie należy składać od 5 do 23 października 2009 r. w Regionalnej Instytucji Finansującej.

O wsparcie może ubiegać się firma, która planuje rozpoczęcie lub rozwój współpracy, opierając się na rozwiązanich elektronicznych, zwłaszcza przez dostosowanie własnych systemów informatycznych do systemów informatycznych przedsiębiorców, z którymi kooperuje. Typowy projekt powinien obejmować integrację lub wdrażanie nowych systemów informatycznych mających na celu umożliwienie automatyzacji wymiany informacji pomiędzy systemami współpracujących przedsiębiorstw. Projekty mogą być objęte wsparciem przez okres nie dłuższy niż 2 lata. Przy czym przedsiębiorca, który otrzyma środki z Działania 8.2, musi zapewnić trwałość rezultatów projektu przez minimum 3 lata od jego zakończenia.

Na przyznanie pomocy mogą liczyć projekty, które m.in.:

1) biorą pod uwagę potrzeby wnioskodawcy oraz współpracujących z nim przedsiębiorców;

2) przyczyniają się do zwiększenia efektywności procesów biznesowych realizowanych pomiędzy współpracującymi firmami;

3) zastosują innowacyjne rozwiązania.

Wysokość pomocy nie może być niższa niż 20 tys. zł i wyższa niż 2 mln zł.

Ponieważ jest to już 3 runda aplikacyjna, można określić, jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie z Działania 8.2 i czego powinni się wystrzegać:

• Podają niespójne wskaźniki we wniosku i biznesplanie, nie określają ich precyzyjnie bądź też wskaźniki nie są weryfikowalne, brak też metodologii ich wyliczania oraz ich weryfikacji.

• Nie zachowują zgodności treści zawartych w biznesplanie z zapisami we wniosku o dofinansowanie.

• Projekt nie ma znamion B2B, a często jest opisany jak B2C.

• Projekt nie jest zgodny ze potrzebami przedsiębiorcy i jego partnerów, albo wnioskodawcy ich nie opisują, bądź też projekt jest nieadekwatny do zidentyfikowanych potrzeb.

• Popełniają błędy w harmonogramie realizacji projektu: m.in. podają harmonogram nieczytelny, niespójny z treścią wniosku i/lub treścią biznesplanu.

• Podają budżet przeszacowany bądź niewłaściwie oszacowany oraz nieodpowiednio opisany (nie wiadomo, jakie i dokładnie na co poniosą wydatki).

• Wpisują do wniosku ogólnikowe sformułowania, nie wnoszące żadnej wartości merytorycznej, bądź powielają te same informacje w różnych punktach wniosku.

Przedsiębiorcy, którzy otrzymają wsparcie w 3 rundzie aplikacyjnej Działania 8.2, mogą ubiegać się o zaliczki na realizację projektów. Wysokość zaliczki to 30% wartości dotacji, pozostała kwota wypłacana jest jako refundacja poniesionych kosztów co 2 do 6 miesięcy.

Anna Wiśniewska

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA