REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nie musisz się tłumaczyć i podawać szczegółowego wyjaśnienia, dlaczego odchodzisz z pracy.
Nie musisz się tłumaczyć i podawać szczegółowego wyjaśnienia, dlaczego odchodzisz z pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Odejście z pracy z klasą jest rzeczą bardzo istotną. Nie każdy wie, jak to zrobić i jak zachować się podczas rozmowy. Niżej prezentujemy żelazne zasady, do których należy się zastosować, aby wszystko przebiegło jak należy.

Oprócz praktycznej strony odpowiedniego odejścia z pracy warto zwrócić uwagę, że pozostawienie dobrego wrażenia na dawnym pracodawcy i współpracownikach da nam poczucie poprawnego zamknięcia danego rozdziału w naszym życiu. Warto też zachować pozytywne relacje z kolegami z pracy.

REKLAMA

Zanim odejdę z pracy

Przede wszystkim przećwicz, co chcesz powiedzieć. Możesz nawet zaprosić przyjaciela do zainscenizowania tej rozmowy. Warto wcześniej zapisać, przynajmniej w punktach, o czym będziesz mówić. To pozwoli na uniknięcie zdenerwowania.

Należy także poinformować pracodawcę o swojej decyzji odpowiednio wcześniej. Jednym z najważniejszych warunków przyjaznego rozstania jest zapowiedź odejścia z 2 tygodniowym wyprzedzeniem (w zależności od Twoich relacji z szefem okres ten może się wydłużyć). Jest to rzecz bardzo ważna. Jeśli zależy Ci na odejściu w dobrej atmosferze i chcesz wykazać się profesjonalizmem, to nawet, jeśli nie byliście w komitywie, koniecznie daj pracodawcy czas na znalezienie zastępstwa.

Zobacz: Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Jak zachować się podczas rozmowy?

REKLAMA

Pierwsza zasada: Nie przepraszaj! Masz prawo zwolnić się z pracy, jeśli nie obowiązują Cię konkretne warunki kontraktu. Nie mów: „Wybaczcie, wiem, że mnie znienawidzicie”. Zamiast tego podziękuj za współpracę i podkreśl, że z przykrością opuszczasz tak zgrany i profesjonalny zespół.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie musisz się tłumaczyć i podawać szczegółowego wyjaśnienia, dlaczego odchodzisz. To, ile informacji podasz zależy tylko od Ciebie i od poziomu zażyłości, jaki łączył Cię z pracodawcą. Możesz powiedzieć, że postanowiłeś wykorzystać nowe możliwości lub że masz przed sobą perspektywę dalszego rozwoju. To powinno wystarczyć i szef raczej nie będzie dalej pytał.

Jeśli jednak przełożony zacznie z Tobą dyskutować, dopytywać się, dlaczego lub odwodzić Cię od pomysłu odejścia pamiętaj, aby zachować postawę asertywną. W końcu podjąłeś decyzję, która nie była łatwa, a teraz przeprowadzasz niełatwą rozmowę. Bądź stanowczy i nie daj się przekonać – chyba, że dostaniesz nową, wyjątkowo atrakcyjną propozycję.

Zobacz: Budowanie sieci kontaktów biznesowych

REKLAMA

Zachowuj się jak człowiek pewny siebie i swoich decyzji. Nie wysyłaj niewerbalnych sygnałów, które zdradzą Twoje zdenerwowanie. Patrz rozmówcy w oczy, siedź pewnie, nie wierć się, nie baw dłońmi czy włosami. Twoja postawa podczas tej rozmowy może świadczyć mocniej o Twojej decyzji, niż słowa. Nie pozwól, aby pracodawca uznał, że jesteś niepewny lub onieśmielony.

Nie warto palić za sobą mostów. Świat jest wbrew pozorom bardzo mały - nigdy nie wiadomo, kiedy znów spotkamy się z osobami, z którymi dawniej współpracowaliśmy. Poza tym referencje z poprzedniej pracy z pewnością przydadzą Ci się na dalszej ścieżce zawodowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

REKLAMA

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

REKLAMA

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

REKLAMA